Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که برای نخستین بار از فناوری «بلاک‌چین» برای تشخیص داروهای جعلی در این کشور استفاده می شود.

این وزارتخانه افزوده است که فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان تفاهمنامه استفاده از فناوری بلاک‌چین (بلاک زنجیره‌ای) را با نماینده شرکت فانتوم آپریشنز امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارتخانه، بر اساس این تفاهمنامه، شرکت فانتوم آپریشنز با استفاده از فناوری «بلاک‌چین» وزارت صحت عامه/ بهداشت را در تشخیص داروهای جعلی، ایجاد مدیکل ریکارد در شفاخانه‌ها و الکترونیکی سازی پرونده مریض همکاری می‌کند.

به نوشته اطلس، وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان تطبیق این سیستم را در مراکز صحی یک اقدام ارزشمند دانسته و گفت: وزارت صحت عامه متعهد بر نهادینه سازی حکومت داری الکترونیکی در بخش صحت می‌باشد. تکنالوژی بلاک‌چین، وزارت صحت عامه را در آوردن شفافیت، سرعت بخشیدن و موثریت در کار کمک می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صحت عامه افغانستان فناوری بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم

دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز با برتری 101 به 99 ناگتس به پایان رسید.

دانلود (1.4MB)

دیگر خبرها

  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟