Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، بسیاری از کارخانه‌های قدیمی، چه دولتی و چه نیمه‌دولتی و خصوصی، سالهاست که مسیر حضیض را طی می‌کنند؛ یکی از این کارخانه‌های قدیمی، صنایع آجر ماشینی فیرروزآباد است که مدتهاست کارگران آن بیکار شده‌اند.

کارگران این کارخانه قدیمی که دهه‌ها سابقه فعالیت داشته است، می‌گویند: کارخانه را بستند؛ تقریباً سال ۹۵ مقدمات را چیدند تا آخر ۹۵ کار خاتمه یافت و کارخانه را بستند؛ پس از آن، شروع به تخریب کردند؛ اما شهرداری جلوی تخریب بیشتر را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این کارگران با بیان اینکه بانک مسکن مالک کارخانه بود، می‌گویند: کارخانه حدود ۱۲۰ کارگر داشت که همگی بیکار شدند البته معوقات را دادند ولی کارگران که متاسفانه همگی قراردادی بودند، بیکار و آواره شدند.

به گفته‌ی آنها، یکسری از کارگران هنوز بیکارند تا جایی که در جریان این بیکاری، مشکلات خانوادگی پیدا کردند، برخی نیز به کارهای غیررسمی مثل مسافرکشی روی آوردند.

کارگران، مشکل اصلی را «مرغوبیت زمین‌های کارخانه» می‌دانند: چون زمین‌ها مرغوبیت پیدا کرد و تولید سودی نداشت، زمین‌ها را گرفتند و کار را تعطیل کردند؛ الان کارخانه آجر ماشینی با دهه‌ها فعالیت، انبار بانک مسکن شده است؛ این خیلی دردناک است.  

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار شهرستان خاش گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و ارگان‌های مختلف ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در نقطه استراتژیک شهر خاش تامین شد.
صاحب گل صالحی افزود: این زمین به همت شهرداری خاش در حال قطعه بندی، زیرسازی و آماده سازی است.
وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت زمین می‌توانند به سامانه‌های اقدام ملی مسکن مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار