Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تربیت نسل‌های مسئولیت‌پذیر در نهاد آموزش و پرورش موجب تنظیم مراودات صحیح اجتماعی می‌شود.

ناصر عتباتی صبح امروز در  دوره توانمندسازی مدیران مدارس- طرح اعتلا بسیج فرهنگیان با اشاره به مولفه‌های افزایش و یا کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: اگر نهاد آموزش و پرورش بر اساس مهر و محبت، مهربانی و لطافت مراودات خود را تنظیم کند اثر این‌گونه مراودات در کل جامعه نمود عینی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ارتباطات و مراودات اجتماعی و نقش بی‌بدیل آن در فرهنگ‌سازی جامعه ادامه داد: بی‌شک اگر آموزش و پرورش بتواند کارکرد واقعی خود را در بعد تعلیم هنجارها، رفتارها، مناسبات و مراودات اجتماعی به نحو مطلوب انجام دهد.

وی ادامه داد: نقش آموزش و پرورش در حفظ و صیانت از منابع طبیعی، محیط زیست، حقوق شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار پررنگ و تاثیرگذار است.

به گفته رئیس کل دادگستری استان اردبیل تربیت نسل‌های مسئولیت‌پذیر در نهاد آموزش و پرورش موجب تنظیم مراودات صحیح اجتماعی می‌شود بطوریکه عدم حساسیت دانش‌آموزان نسبت به سرنوشت جامعه، منابع طبیعی خدادادی موجب آسیب‌های جدی خواهد شد.

عتباتی یادآور شد: نوع نگاه مسئولان، معلمان و مربیان آموزش و پرورش در جهت‌دهی نگاه دانش‌آموزان به مسائل پیش‌رو بسیار تاثیرگذار بوده و در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدم داشتن مهارت‌های ارتباطی یکی دیگر از عوامل موثر در وقوع بزه و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، خاطرنشان کرد: لازم است آموزش‌های لازم در خصوص انواع مهارت‌های کنترلی به ویژه مهارت‌های کنترل خشم و افزایش آستانه تحمل در بین مردم به ویژه در بین جوانان و نوجوانان داده شود.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: باید توجه جدی به محیطهای پیرامونی داشته باشیم و نگاه مدیران، مسئولان و مربیان آموزش و پرورش باید نگاهی فراتر از مدرسه به دانش‌آموزان باشد بطوریکه در این مورد مراقبت‌های ویژه‌ای با همکاری سایر دستگاه‌های متولی در مورد تهدیدات احتمالی در حوزه مواد مخدر، مشروبات الکلی و سایر آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، عتباتی تصریج کرد: نهادهای فرهنگی به ویژه نهاد آموزش و پرورش باید دانش و تخصص و ارائه راهکارهای علمی به مقابله با این آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات بپردازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش مسئولیت پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی داده‌های رسمی، نشان از افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور می‌دهد. سال گذشته، ۵۹۱ هزار و ۸۰۷ مورد نزاع جسمانی ثبت رسمی شد. این تعداد نزاع نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۷ درصد افزایش داشت. سال گذشته، ۷۱ هزار و ۴۳۱ مورد همسرآزاری ثبت شد. زنان با سهم ۹۷ درصدی بیشتر مورد همسرآزاری قرار گرفتند.

همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۷ مورد کودک‌آزاری ثبت شد. نکته مهم این است که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند کودک‌آزاری به دلایل فرهنگی و... ثبت رسمی نمی‌شود. پیش‌تر سعید معیدفر، رئیس انجمن جامعه‌شناسی هم از افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت. معیدفر گفت: «نتیجه ین می‌شود که اعتماد اجتماعی زوال پیدا می‌کند و جامعه به پایین‌ترین سطح نیاز خود سقوط می‌کند.»

رئیس انجمن جامعه‌شناسی گفت: «در چنین شرایطی فرد فقط می‌خواهد حداقل نیاز‌های خود مانند غذا را رفع کند.»

منبع: تجارت نیوز

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است