Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، برنامه‌های امروز رادیویی صدا و سیمای مرکز اردبیل را مشاهده کنید.
خبر سراسری ۰۰:۰۰
شب‌های ایران ۰۰:۳۰
تامینی ۰۲:۰۰
آی ایشیقیندا ۰۲:۳۰
پرسمان اعتقادی ۰۳:۳۰
یاشیل خاطیره لر ۰۴:۰۰
دامجی دامجی حیات ۰۴:۳۵
سخنرانی ۰۴:۵۰
تلاوت قرآن-اذان صبح ۰۵:۵۰
تامینی ۰۶:۰۰
ارغنون ۰۶:۳۰
سلام ساوالان ۰۷:۰۰
خبر سراسری ۰۸:۰۰
خبر و پیام‌های محلی ۰۹:۰۰
ائویم اوجاغیم ۱۰:۰۰
زنگ ورزش ۱۱:۰۰
ایشیقلی یول ۱۱:۳۰
تلاوت قرآن-اذان ظهر ۱۲:۲۰
اوز اوزه ۱۲:۳۰
تامینی ۱۳:۰۰
آینا ۱۳:۳۰
خبر ۱۴، ۱۴:۰۰
تامینی ۱۵:۳۰
اخبار استان ۱۶:۰۰
ائویم اوجاغیم ۱۶:۱۵
سوزلر صحبت لر ۱۷:۰۰
تلاوت قرآن-اذان مغرب ۱۷:۴۴
جوان سسی ۱۸:۳۰
اخبار استان ۱۹:۰۰
کند گوروشو ۱۹:۱۵
تکرار اوز اوزه ۲۰:۰۰
خبر سراسری ۲۱:۰۰
آی ایشیقیندا ۲۱:۳۰
شب فیروزه‌ای ۲۲:۳۰
رله خبر ۲۳:۰۰
اورک نغمه سی ۲۳:۳۰
انتهای پیام/ح

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترتیل و تندخوانی جزء هفدهم قرآن

جزء هفدهم قرآن را با ترتیل شهریار پرهیزگار، معتز آقایی و عباس امام جمعه می‌شنوید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در روایتی فرمود: «نَوِّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ وَ لَا تَتَّخِذُوهَا قُبُوراً کَمَا فَعَلَتِ الْیَهُودُ وَ النَّصَارَى صَلَّوْا فِی الْبِیَعِ وَ الْکَنَائِسِ وَ عَطَّلُوا بُیُوتَهُمْ اِنَّ البَیتَ اِذا کَثُرَ فیهِ تِلاوَةُ القُرآنِ کَثُرَ خَیرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ کَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنیا»؛ یعنی «خانه‌هایتان را با تلاوت‌قرآن نورانى کنید و آن‌ها را همچون یهود و نصارا ـ که نماز و عبادت را در خانه‌ها تعطیل کرده، تنها در کنیسه و کلیسا انجام مى‌دهند ـ به گورستان تبدیل نکنید؛ خانه‌اى که در آن قرآن فراوان خوانده شود:خیر آن بسیار شود و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان براى زمینیان مى‌درخشند؛‌ ...». (کافى، ج 2، ص 610) با دقت بر این روایت شریف درمی‌یابیم افراد به واسطه تلاوت فراوان آیات شریفه قرآن بر خود و محیط زندگی خویش می‌توانند اثرات معنوی فراوانی بر جای گذارند و از ثمرات آن در راستای اصلاح سبک زندگی استفاده کنند.

حال که ماه رمضان مطابق با روایت امام باقر علیه‌السلام «رَبِیعُ الْقُرْآن» یا بهار قرآن است، بهترین فرصت برای انس با قرآن است، مضاف بر اینکه ثواب اعمال عبادی از جمله تلاوت قرآن در این ماه مضاعف می‌شود. امام رضا علیه‌السلام در بیان ثواب قرائت یک آیه از قرآن کریم در ماه ضیافت الهی فرمود: «مَنْ قَرَأَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ آیَهً مِنْ کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ کَانَ کَمَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُور»؛ یعنی هرکه در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماه‌هاى دیگر قرآن را ختم کرده باشد. (فضائل الاشهر الثلاثه ص97)

آیاتی که پیامبر در غدیر در شأن علی(ع) معرفی کرد

در این راستا هر روز یک جزء قرآن با تلاوت ترتیل سه قاری ممتاز کشورمان: استاد شهریار پرهیزگار، استاد معتز آقایی و  و عباس امام جمعه منتشر می‌شود. برای آن عده از مؤمنانی که علاقه دارند هر جزء از قرآن را به صورت تندخوانی و طی نیم ساعت تلاوت کنند، تلاوت استاد معتز پیشنهاد می‌شود.

استاد پرهیزگار (ترتیل)

استاد معتز آقایی (تندخوانی)

عباس امام جمعه (ترتیل)

انتها‌ی‌پیام/

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی ها» بیانگر ضرورت تدوین برنامه های قرآن محور
  • ترتیل و تندخوانی جزء هفدهم قرآن
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیویی رسانه ملی در شب‌های قدر
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم فروردین
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و اهواز امروز سه‌شنبه ۷ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • اوقات شرعی سه شنبه ۷ فروردین در یزد
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۷ فروردین به افق قم 
  • اوقات شرعی فردا سه شنبه، هفتم فروردین شیراز