Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت توئیتر و فیسبوک در بیانیه خود نسبت به سرقت اطلاعات شخصی با داده‌های ورودی توسط برنامه نویسان خبر دادند. ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ اجتماعی حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شرکت‌های فیسبوک و توئیتر روز دوشنبه اعلام کردند صدها کاربر ممکن است بعد از ورود به برنامه‌های دیگر، اطلاعات شخصی‌شان توسط شخص ثالثی به سرقت برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش "CNBC"، این دو شرکت در بیانیه خود هشدار داده‌اند که برخی برنامهنویسان ثالث از دو کیت توسعه نرم‌افزار به نام "oneAudience" و "mobiburn" برای دستیابی به ایمیل، نام کاربری و آخرین توئیت ارسالی افراد سوءاستفاده می‌کنند. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حساب در برنامه‌ها، امکان به سرقت رفتن اطلاعات شما وجود دارد.

این دو شرکت در بیانیه خود بیان کردند اخیراً محققان امنیتی از وجود حفره‌های امنیتی در این دو نرم‌افزار باخبر شده‌اند؛ این آسیب‌پذیری به فرد اجازه می‌دهد حساب توییتر شخص دیگری را به دست بگیرد. 

توئیتر در این مورد بیان کرد که "oneAudience" از آسیب‌پذیری خاصی در این شبکه اجتماعی بهره نمی‌گیرد و اگر کاربران داده‌های شخصی مربوط به ورود به توئیتر را در برنامه‌های ثالث وارد نکنند، امکان سوءاستفاده از آنها وجود نخواهد داشت.

این شرکت از تماس با گوگل و اپل برای جلوگیری از این نوع سوءاستفاده‌ها خبر داده است.

شرکت "mobiburn" در این باره توضیح داد که در جمع‌آوری و اشتراک داده‌ها نقشی ندارد، بلکه تنها در راستای معرفی توسعه‌دهندگان برنامه‌های تلفن همراه به شرکت‌های کسب درآمد عمل می‌کند.  

این نقض امنیتی در حالی صورت می‌گیرد که گوگل، فیس بوک و توئیتر به دلیل نحوه برخورد با داده‌های شخصی کاربران، تحت نظارت دقیق از طرف تنظیم کننده‌ها و قانونگذاران قرار دارند.

فیسبوک و اینستاگرام باعث ایجاد "احساس بد" دختران نسبت به خوداستراق سمع "گوگل و آمازون" از طریق بلندگو‌های صوتی

انتهای‌پیام/ 

R1545/P/S2,1313,1392/CT10 واژه های کاربردی مرتبط توییتر فیس‌بوک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توییتر فیس بوک توییتر فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود

ایسنا/کرمانشاه  فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره برنامه‌های پلیس در سال جاری، گفت: با اجرای این برنامه‌ها قطعا ارتقاء امنیت در کرمانشاه بهتر و محسوس‌تر از سال گذشته خواهد شد و شهروندان آن را به خوبی لمس می کنند.

سردار مهدی حاجیان در دیدار با رئیس کل و جمعی از  مسئولان دستگاه قضائی استان اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته توانستیم با یکسری اقدامات و همراهی دیگر دستگاه‌ها و البته خود مردم شرایط امنیت در استان را ارتقاء بخشیده و شاهد کاهش معنادار بسیار معضلات اجتماعی از جمله سرقت باشیم.

وی ادامه داد: تداوم برنامه‌های امنیت محور سال گذشته در کنار اجرای یکسری برنامه‌های از پیش تدوین شده توسط پلیس قطعا حس امنیت را در استان افزایش داده و این ارتقاء امنیت امسال محسوس‌تر و بهتر از سال گذشته خواهد بود .

حاجیان هوشمندسازی پلیس، اجرای طرح هر کلانتری یک شهر، طرح امنیت محله محور، جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با سارقان و خرده فروشان مواد مخدر در کنار طرح پیشگیری از بروز سرقت با افزایش گشت‌های هدفمند، تداوم اصلاح نقاط حادثه خیز و ... را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد که امسال حتما اجرایی خواهند شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار پلیس را برقراری ارتباط رایان‌ ای میان کلانتری‌ها و دادگستری‌ها به منظور ارسال سریعتر پروندها و رسیدگی فوری به آن‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها میزان اشرافیت آنها به حوزه استحفاظیشان را بالاتر ببریم.

وی همچنین با اشاره به کاهش معنادار سرقت در استان طی سال گذشته نسبت به سال های پیشین، خاطرنشان کرد: همین کاهش سرقت‌ها و یا کشف اموال مسروقه باعث ارتقاء امنیت و بالاتر رفتن حس امنیت میان شهروندان می شود، موضوعی که در سال جاری هم با تمام توان آن را دنبال خواهیم کرد .

حاجیان در پایان و با بیان اینکه تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی در سطح بسیار عالی قرار دارد، گفت: این دو نهاد حاکمیتی در کنار یکدیگر برای جلب رضایت مردم که رضای خدای متعال هم در آن قرار دارد، تلاش کرده و اجازه نمی‌دهند عده‌ای معدود به بهانه‌های واهی امنیت و آرامش را از مردم سلب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری