Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنگاه دورغ‌پراکنی سعودی‌ها مدعی است مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد یک نماینده مسلمان کنگره آمریکا در ازای دریافت پول، با واسطه قطر، اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار ایران قرار داده است.

جروزالم پست با استناد به روایت ساختگی «العربیه» و همچنین مدارک ارائه شده به دادگاه ایالتی فلوریدا، مدعی شد «ایلهان عمر» عضو مسلمان و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ازای دریافت مبلغی از سوی دولت قطر، اطلاعات محرمانه‌ای را از طریق برخی واسطه‌ها به ایران منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعا علیه خانم عمر از سوی «آلن بندر» تاجر کانادایی کویتی‌الاصل و در جریان ادای شهادت علیه «خالد بن حماد آل ثانی» برادر امیر قطر، مطرح شده است.

گفتنی است برادر امیر قطر متهم است که به محافظ شخصی خود دستور قتل ۲ نفر و گروگان گرفتن یک شهروند آمریکایی را داده است.

اتهامات علیه خالد بن حماد آل ثانی و ایلهان عمر برای اولین بار از سوی رسانه سعودی «العربیه» مطرح شده است.

بندر مدعی است «محمد بن احمد بن عبدالله آل مسند» مشاور امور امنیتی امیر قطر و ۲ مقام عالیرتبه دیگر در جریان دیداری که با وی داشته‌اند، گفته‌اند «اگر به واسطه پول ما (قطر) نبود، ایلهان عمر هم مثل سایر پناهجویان سیاه‌پوست سومالی که در آمریکا زندگی می‌کنند؛ امورات خود را از راه جمع کردن اعانه خدمات اجتماعی و تمیز کردن میز رستوران‌ها می ‌گذراند».

بندر همچنین مدعی است این مقامات قطری از وی خواسته‌اند سیاستمداران و روزنامه‌نگاران آمریکایی را در جهت تامین منافع دوحه اجیر کنند و هنگامی که با مخالفت وی روبرو شدند، تاکید کردند که هم‌اکنون هم چند تن از چهره‌های برجسته آمریکا از آنها مواجب می‌گیرند که ایلهان عمر گل سر سبدشان است!

بندر همچنین مدعی است که قطری‌ها ایلهان را قبل از آنکه نامزد انتخابات کنگره آمریکا شود اجیر کرده و بعد زمینه را برای ورود وی به دنیای سیاست هموار کرده‌اند.

علاوه بر انتقال اطلاعات حساس به ایران با وساطت دولت قطر، ایلهان همچنین متهم به ابراز ارادت به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان دیداری است که در سال ۲۰۱۷ محقق شد.

گفتنی است سخنگوی دفتر ایلهان عمر در بیانیه‌ای خطاب به جروزالم پست، ضمن رد این اتهام‌ها، عربستان سعودی را متهم کرد که از نخستین روز عضویت وی در کنگره آمریکا، راه بی‌اعتبار کردن وی را در پیش گرفته و داستان جعلی العربیه نیز با همین هدف منتشر شده است.

ایلهان عمر به دلیل مواضع ضدصهیونیستی که دارد همواره از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و محافل وابسته به رژیم اسرائیل، مورد حمله واقع شده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشور‌ها منتشر می‌کند که در سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهامات پیش علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور را متهم به نقض حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ میلادی کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشور‌ها منتشر می‌کند که در سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

در بخش خلاصه اجرایی گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، ادعا شده است: «محدودیت‌های حقوق بشری» ایران در سال ۲۰۲۳ در چندین حوزه وضعیت بدتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است.

«قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی توسط حکومت و عوامل آن، مفقودی، رفتار‌های بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز توسط حکومت یا عوامل آن، قرار دادن زندانیان در شرایط خطرناک، دستگیری یا بازداشت خودسرانه، سرکوب فراملیتی علیه افراد در کشور‌های دیگر، تنبیه اعضای خانواده به دلیل جرائم ادعایی توسط فردی دیگری، محدودیت‌های شدید علیه آزادی بیان، سانسور، محدودیت‌های جدی برای آزادی‌های اینترنت» از جمله اتهاماتی است که وزارت خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود برای سال ۲۰۲۳ میلادی، همچنین مدعی نقض گسترده حقوق بشر در ایران شده و گفته است زنان همچنان با فشار‌ها به خصوص در زمینه حجاب اجباری و پوشش خود مواجه بوده‌اند که منجر به نافرمانی مدنی آن‌ها شده است.

«رابرت گیلکریست» مقام ارشد دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حقوق بشر ایران با تکرار ادعا‌های واشنگتن گفت: در سال ۲۰۲۳وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان رو به وخامت بود. حکومت ایران به هدف قرار دادن اقلیت ها، خبرنگاران و فعالان اجتماعی ادامه داد.

او با دخالت در امور داخلی ایران افزود: وضعیت حقوق بشر زنان در ایران همچنان رو به وخامت است. بسیاری از زنان و دختران که از حجاب اجباری حمایت نکرده اند با مجازات‌های سختگیرانه مواجه شده اند. حکومت ایران به اعمال احکام طولانی مدت برای فعالان حقوق زنان ادامه داده است.

این مقام وزارت خارجه امریکا ادامه داد: آمریکا به همکاری با شرکای بین المللی خود برای پاسخگو کردن مقامات ایران به دلیل نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد.

گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی کشورها، استاندارد‌های دوگانه، عدم رعایت اصل بی طرفی و نادیده گرفتن فرهنگ‌ها و سبک زندگی کشور‌ها همواره مورد انتقاد است.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتا‌ها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشور‌ها دارد.

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس