Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از بیمه شدن 24 نفر از صنعتگران صنایع دستی استان در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

«نورالدین محسنی» با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه با ۳۳ رشته صنایع‌دستی در استان ایلام فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در  سال‌های گذشته 524  نفر بیمه شدند که بعد از 5 سال وقفه در بیمه هنرمندان صنایع‌دستی دوباره تأمین اعتبار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس رشته‌های مصوب صنایع‌دستی، افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانند با ثبت اطلاعات در بانک اطلاعاتی و پس از تأیید رشته کاری خود در لیست بیمه قرار بگیرند.

محسنی تصریح کرد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی و عشایری نیز بیمه می‌شوند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: برای حمایت از آن دسته از فعالان حوزه صنایع‌دستی که مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند، تفاهم‌‌نامه‌ای میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات بلند مدت بیمه تأمین اجتماعی شامل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت منعقد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند