Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا درباره ترفند سودجویان برای کلاهبرداری از طریق فعال سازی رمز پویا توضیحاتی داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سرهنگ علی محمد رجبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فرآیند فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف پویا «OTP»، گفت: در حال حاضر فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی از طریق اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد و هموطنان برای دریافت نرم افزار ارائه دهنده رمز دوم یکبار مصرف بانکی، باید آن را از مارکت‌های معتبر و سایت‌‎های رسمی دانلود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کاربران پس از نصب نرم افزار ارائه دهنده رمز دوم یکبارمصرف، باید از طریق دستگاه خودپرداز بانک عامل خود اقدام به تکمیل فرآیند دریافت رمز دوم یکبار مصرف کنند.
سرهنگ رجبی تصریح کرد: در حال حاضر روند رسمی و معتبر دریافت رمز دوم یکبار مصرف از این طریق انجام می‌‍شود و در صورت دریافت هرگونه پیامک مبنی بر فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی با سرشماره‌های مختلف موارد را به پلیس فتا اعلام کنند.
سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا افزود: باید موارد مختلف در خصوص رمز دوم یکبار مصرف فقط از طریق سایت‎های رسمی بانک‌های عامل کشور پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتای استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آنها توسط کلاه‌برداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.

کسانی ادامه داد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آنها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان پنج میلیارد ریال کرده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه