Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@09:46:17 GMT

علت توقف ساخت ساختمان پلاسکو

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۴۸۴۰

معاون ساختمان و انرژی بنیادمستضعفان علت توقف بازسازی ساختمان پلاسکو را مطالبه عوارض این ساختمان مطرح کرد که از سوی شهرداری منطقه 12 درخواست شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

خواجه دلویی معاون ساختمان و انرژی بنیادمستضعفان گفت: پروژه پلاسکو به دلیل اشتغال 300 کسبه از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل آواربردای، اخذ مجوز، نظرات میراث فرهنگی بازسازی تا شهریور 97 طول کشید و بعد از اخذ مجوز قرار شد پلاسکو همانند قبل ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با هماهنگی شهرداری و کسب مجوز اجرای کار بازسازی پاسکو انجام شده است.

 

معاون ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از لحاظ معماری، فنی و رعایت  ضوابط تعارضی با شهرداری نداریم افزود: اکنون موضوع محاسبات مربوط به عوارض ساختمان پلاسکو در شهرداری منطقه 12 مطرح است که موجب توقف ساخت و ساز این ساختمان شده است.

خواجه دلویی درباره پروانه نیز گفت: تا امروز با مجوز شهرداری کار ساخت و ساز انجام شده است و اجازه آواربرداری، فوندانسیون و اسکلت اجازه ها داده شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پلاسکو ساخت و ساز بازسازی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند

با مصوبه شورای اسلامی بیرجند ایجاد غرفه در میدان امام(ره) متوقف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، شهرداری چند سالی است که با مصوبه شورای اسلامی شهر بیرجند اقدام به احداث سر در بازار بیرجند و در  ادامه حفر  چاله‌ها در پیاده‌روی میدان امام(ره) بیرجند برای ایجاد غرفه‌ها کرده است که در باران‌های چند روز گذشته این چاله‌ها پر از آب شده و خساراتی به مغازه‌ها و زیرزمین آنها وارد کرده است.

از آن زمان تاکنون مالکان این مغازه ها به بخشی از شهرداری بیرجند که مراجعه کرده‌اند، نه تنها پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌اند، بلکه برای رفع خطر از این مغازه ها هم اقدامی تاکنون انجام نشده است.

امروز تعدادی از مالکان مغازه های مورد نظر با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند خواستار اقدام مناسب اعضای شورا در این خصوص شدند.

  یکی از مالکان مغازه های میدان امام بیرجند گفت: 12 اسفند سال گذشته از کسبه حاشیه میدان امام(ره) توسط شهرداری برای حضور در جلسه ای دعوت شد که در آن خواسته های خود را مطرح کردیم اما بعد از برگزاری ابن جلسه تاکنون هیچ توجه‌ای به  خواسته های ما نشده است.

 به گفته نوفرستی به دلیل حفر چاله  برای ایجاد ستون در آنها، با بارش باران این چاله ها پر از آب شد و به مغازه های ما نفوذ کرد اما از آن زمان تا کنون با فرستادن ما، بین مناطق شهرداری هیچ پاسخی با وجود دو مرتبه مکاتبه با شهرداری در این زمینه به ما داده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود این که به ما گفته شده بود با انجام این کار قصد درآمدزایی نداریم و هدف ما از انجام این کار زیباسازی است، شهرداری بیرجند برخلاف آن عمل کرده است و به دنبال درآمدزایی با ایجاد این غرفه ها دارد.

به گفته نوفرستی هر چند با مجوز شهرداری و پرداخت بهای آن برای ایجاد بالکن در گذشته اقدام کرده ایم، شهرداری بیرجند درصدد جمع آوری بالکن های این مغازه ها است و از اعضای شورای شهر بیرجند می‌خواهیم که از اقدام شهرداری در این زمینه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارندگی در روز های آینده، برای بار دوم مغازه های مورد نظر پر آب خواهند شد و به آنها مجدد خسارت وارد خواهد شد.

یکی دیگر از مالکان این مغازه ها گفت: اجرای سر در بازار ببرجند در حالی که مغازه های داخل آن به روز رسانی شده اند، به تنهایی نمی تواند نشانگر قدمت آن باشد.

به گفته پناهی زیر زمینی مغازه ها که گنبدی هستند به دلیل ورود آب در زمان بارندگی در معرض خطر قرار گرفته اند.

در ادامه یکی از اعضای شورای شهر بیرجند خطاب به مالکان مغازه های مورد نظر گفت: اگر با ایجاد سر در بازار مخالف بودید قبل از این باید مخالفت خود را در این خصوص اعلام می کردید.

 عباس سروری با بیان این که در کمیسیون عمران شورا با حضور نمایندگان مالکان مغازه های مورد نظر بررسی های لازم در این زمینه انجام شد، افزود: زیبای سر در بازار بیرجند به رواق های آن است و تاکنون کسی نسبت به ابجاد سر در بازار مخالفتی نکرده بود.

حجت الاسلام درخشی یکی دیگر از اعضای شورا هم خواستار تسریع در رفع خطر از مغازه های مورد نظر توسط شهرداری بیرجند شد.

رئیس شورا اسلامی شهر بیرجند بعد از شنیدن سخنان نمایندگان مالکان مغازه‌های مورد نظر خواستار توقف انجام این کار برای بررسی بیشتر در این خصوص شد.

در ادامه بر اساس مصوبه اعضای شورای شهر ، از شهرداری بیرجند خواسته شد تا ضمن توقف کار در خصوص ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند نسبت به رفع خطر از مغازه های حاشیه میدان امام(ره) اقدام لازم را انجام دهد.

در ادامه نامه حجت الاسلام مشرفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به شورای شهر ببرجند مبنی بر اعلام نظر کارشناسی اعضای شورا در خصوص پیشنهاد شروع راهپیمایی ها در بیرجند از میدان اجتماعات در میدان ابوذر تا باغ موزه دفاع مقدس در بلوار شهید صیاد شیرازی قرائت شد.

اعضای شوار در پاسخ به این پیشنهاد خواستار ختم راهپیمایی‌ها در میدان اجتماعات شدند که برای این منظور در دست احداث است و بیان کردند که اگر قرار است راهپیمایی‌ها در مرکز استان به باغ موزه دفاع مقدس ختم شوند، باید زیرساخت‌های لازم در این باره در مکان مورد نظر فراهم شود.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش
  • کارخانه آسفالت شهرداری مهاباد مجدداً راه‌اندازی شد
  • پیگیری اختصاص عوارض ساخت و ساز در شهرک‌های مسکونی به آموزش و پرورش در گلستان
  • عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال ۱۴۰۳