Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@16:29:38 GMT

انجام ۳۱ هزار بازرسی بعد از افزایش قیمت بنزین

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۴۹۷۵

انجام ۳۱ هزار بازرسی بعد از افزایش قیمت بنزین

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سیدجواد احمدی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تشدید بازرسی به دلیل افزایش قیمت بنزین، در مجموع ۳۱هزار و ۳۴۴ مورد بازرسی از بازار توسط مجموعه بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و نیز اصناف کشور انجام شده است که بر این اساس سهم بازرسان سازمان‌های صمت، ۱۶ هزار و ۸۶۱ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در عین حال ۱۷۵۶ فقره پرونده از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و ۶۹۱ فقره نیز از سوی اصناف تشکیل شده است که در مجموع، ۲۴۴۷ فقره پرونده تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: بازرسان دو شیفت در حال نظارت بر بازار هستند و بر این اساس، ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده ۹ میلیارد تومان است.

احمدی با بیان اینکه دو هزار و ۸۲۷ مورد شکایت نیز از مردم اخذ شده است، گفت: ۶۹۱ مورد گشت مشترک میان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و اصناف برگزار شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون جوجه یکروزه، تخم مرغ، لبنیات، لاستیک، خدمات حمل و نقل و سیلندر گاز در اولویت بازرسی هستند و گوجه فرنگی هم با توجه به شرایط بازار به آن اضافه خواهد شد؛ البته باید توجه داشت که طی روزهای آینده با ورود گوجه تولید شهرهای جنوبی، بازار این کالا متعادل خواهد شد اما تا زمانی که این اقدام صورت گیرد، به طور قطع بازار را به لحاظ گرانفروشی کنترل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت بنزین بنزین نظارت و بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص موتورسیکلت‌های ویژه بازرسی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های چندین ساله روسای اتاق های اصناف سراسر کشور تامین دستمزد بازرسان و تجهیز لجستیک واحدهای بازرسی بوده است؛ در آخرین جلسه هیات عالی نظارت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، این دغدغه مطرح و سرفصل درآمدی برای آن تعیین شد.

مجتبی صفایی افزود: امروز در دومین مرحله از تامین تجهیزات لجستیک بازرسان اتاق های اصناف سراسر کشور هستیم؛ با این توضیح که مدتی پیش، خودور تخصیص داده شد و امروز موتورسیکلت تامین شده است.

وی افزود: با به روزرسانی تجهیزات مورد نیاز واحدهای بازرسی اتاق های اصناف و تامین دیگر مباحث مالی بازرسان، برخورد با واحدهای صنفی بی‌انصاف تشدید خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: لازم به ذکر است عموم واحدهای صنفی با انصاف هستند و در تمامی شرایط سخت، پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند؛ با اندک واحدهای صنفی که نتوانسته اند در اجرای قانون به طور کامل عمل کنند، نگاه قهری نیست؛ بلکه با توجه به سیاست های بازرسی هدفمند و سامانه محور که از سوی اتاق اصناف ایران دنبال می شود، رویکرد شکایت محور اولویت خواهد داشت و این تجهیزات لجستیک که شامل خودرو و موتوسیکلت می شود، کمک خواهد کرد تا مدت زمان رسیدگی به شکایات مردمی تسریع شود. به این ترتیب با سودجویانی که با آبروی اصناف بازی می کنند نیز مماشاتی نخواهیم داشت.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898349

دیگر خبرها

  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان