Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: درراستای اجرایی نمودن برنامه‌های ابلاغی توسعه سه ساله در زمینه توسعه کشت دانه‌های روغنی خصوصاً کلزا درسال زراعی جاری با برنامه ریزی وپیگیری‌های متعدد و با استفاده از توان کارشناسی مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه، اقدام به کشت ۱۰۵۳ هکتار کلزا، اجرای طرح پایلوت مزارع ارقام فرانسوی نپتون وناتالی درسطح ۱۰۰ هکتار، اجرای طرح پایلوت مزارع ارقام آلمانی آتورا –آرشیتکت- روهان در سطح ۵۸ هکتار، اجرای مزرعه pvs کلزا درسطح نیم هکتار ارقام نفیس –نیما- دفیوژن – نپتون –ماراتن –ناتالی وتراویاتا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزود: برگزاری بیش از۳۰۰۰ساعت آموزش شامل آموزش‌های چهره به چهره، کلاس‌های آموزشی، بازدید‌های مزرعه ای، جلسات با شورا‌ها و دهیاران درسطح روستا‌ها جهت تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت این محصول، شناسایی بیش از ۶۳۶ نفر کشاورز متقاضی کشت کلزا، پیگیری حمل ۴۸۴۰ کیلوگرم بذر ارقام فرانسوی وآلمانی وهیبرید‌های تولید داخل (بذر نپتون ۱۰۶۰کیلوگرم، بذر ناتالی ۷۲۰ کیلوگرم) وهیبرید‌های خارجی (بذر آرشیتکت ۴۰۰ کیلوگرم، بذرتراویاتا ۱۲۹۰کیلوگرم، بذر ماراتن ۴۸۰ کیلوگرم، بذرآتورا ۱۵۰ کیلوگرم، بذر بروتوس ۳۰۰کیلوگرم، بذر فیوژن ۲۹۰کیلوگرم، بذر روهان ۱۵۰ کیلوگرم) انجام شده است.

او گفت: نظارت کامل بر روند توزیع آنها، عقد قرار داد با کشاورزان کلزاکار ومعرفی آن‌ها جهت استفاده از نهاده ها‌ی کشاورزی و تسهیلات، نظارت برعملیات آماده سازی وتهیه بستر وکاشت کلزا وهمچنین پیگیری مراحل داشت ازجمله آبیاری‌های پس از کاشت، مبارزه با عوامل خسارت زای کلزا، نظارت روزانه برمزارع کشت شده وارائه توصیه‌های فنی ازجمله کنترل آفات وعلف‌های هرز، انجام GPS ومساحی مزارع سبز شده وارسال گزارش سطوح کشت شده از این اقدامات است.

 

انتهای  پیام/ز

 

توسعه کشت دانه‌های روغنی کلزا 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت