Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،محمد ولی روزبهان رئیس جدید هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در مراسم معارفه خود که با حضور مدیران کشوری و استانی در مرکز همایش‌های منطقه برگزار شد، با ارائه تحلیلی از شرایط اقتصادی کشور، نقش مناطق آزاد در گذار از تحریم و اقتصاد مقاومتی را حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: گیلان، گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان در چهار نقطه کشورمان به دلیل دارا بودن مرزهای هوایی، دریایی، زمینی و ریلی دارای اهمیت استراتژیکی در معادلات فرامنطقه ای کشورمان در ارتباط میان شرق- غرب و شمال-جنوب جهان بوده و در این میان دو استان گیلان و گلستان در شرایط خاص بنادر جنوبی، از پایداری بیشتری برخوردارند، دو استانی که از قابلیت ارتباطی با کشور چین به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان، نیز بهره مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با ظرفیت های متنوع در ترانزیت ترکیبی، می تواند به مرکز ترانزیت کالا میان آسیا و اروپا تبدیل شود افزود: کاهش ۱۵ روزه حمل و نقل کالا از طریق کریدور چین-قزاقستان-ایران با محوریت مجتمع بندری کاسپین زمان اهمیت مضاعف پیدا می کند که توجه داشته باشیم، زمان طولانی تر در مسیر موجود یعنی هزینه بیشتر و قدرت رقابتی کمتر.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به حجم گسترده مراودات بین المللی، جذب سرمایه گذار و زیرساخت های ایجاد شده در مناطق آزاد در دولت های یازدهم و دوازدهم، تجارت بین المللی در این مناطق را به قبل و بعد از این دولت ها تقسیم بندی کرد و گفت: یکی از افرادی که در دست یابی به این موفقیت ها نقش موثری ایفا نمود، شخص رضا مسرور است که باید مجدد از ایشان تقدیر به عمل آید.

مدیرعامل سازمان بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت : وظیفه دولت سکان داری است و باید زمینه فعالیت سرمایه گذاری ازسوی دولت فرآهم شود، موضوعی که در این منطقه وجود داشته و باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، چرا که براساس ظرفیت های ایجاد شده، منطقه ای که می تواند اقتصاد ملی را متحول کند این منطقه بوده و براین اساس افق های منطقه آزاد انزلی باید گسترده تر و جهانی تر ترسیم شود. 

وی با تصریح براینکه منطقه آزاد انزلی را باید به عنوان خانه امن سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی تبدیل کرد، افزود: تکریم و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی با بهره گیری از حداکثر ظرفیت های تولیدی خود باید در دستور کار قرار گیرد، به حدی که منطقه آزاد انزلی به الگویی برای سرمایه گذاری در سطح ملی و جهانی تبدیل شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در پایان اضافه کرد: خود را موظف می دانم که با تمام ظرفیت و تجارب خود، از تمامی ظرفیت های ملی، استانی، از ریاست محترم جمهور، معاوناین رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت تا استاندار محترم و مسئولین استانی جهت تحقق اهداف توسعه‌ای منطقه به کار گیرم، و این اهداف جز تبدیل منطقه آزاد انزلی به یک الگو و جایگاه امن برای سرمایه گذاران و نگین اقتصادی کشور نیست.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایلنا گیلان منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله عبدالملکی در دیدار با سرمایه گذاران جزیره کیش، سرمایه گذاران را فرماندهان جنگ اقتصادی دانست و اظهار کرد: علاقه به حفظ و تقویت سرمایه گذاران در انقلاب اسلامی یک هدف ایدولوژیک است و نگاه ما به سرمایه گذار همچون مکتب‌های نئو لیبرالیسم مقطعی نیست.

وی با بیان اینکه در ادبیات اقتصاد بین الملل، مناطق آزاد جایگاه مستحکمی دارند، افزود: بند ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی نیز بر اهمیت این مناطق تاکید کرده و نشانگر نقش تعیین کننده آن‌ها در افزایش تراز اقتصادی است؛ اما باید اذعان کرد که هرچند عملکرد مناطق آزاد ایران طی ۳۰ سال اخیر مثبت است، اما ایده‌آل نیست و انتظارات را برآورده نکرده است.

عبدالملکی مناطق آزاد را بهشت سرمایه گذاران توصیف کرد و ادامه داد: برخی اصلاحات در مناطق آزاد برای تسریع در روند سرمایه گذاری و رفع موانع ضروری است.

وی اضافه کرد: از مناطق آزاد خواسته شده تا تمامی فرآیندهای اداری مرتبط با سرمایه گذاری و مباحث اقتصادی را به دبیرخانه ارسال و این فرآیندهای توسط مشاوران برجسته کشوری بررسی شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور مناطق آزاد در پاسخ به برخی شبهات در رابطه با رتبه بندی عملکرد مناطق آزاد، بیان کرد: هیچ منطقه آزادی به دلیل دریافت هزینه پایداری مورد تشویق قرار نمی‌گیرد و درآمد زایی حاصل از این روند نیز در رتبه بندی مطرح نیست.

وی همچنین از اجرا نشدن قوانین مربوط به مناطق آزاد انتقاد کرد و گفت: قوانین این مناطق نه تنها اجرا نمی‌شود، بلکه بیش از ۱۸۲ قانون نیز برای محدود کردن قوانین مناطق آزاد در ادوار مختلف مجلس صادر شده است.

عبدالملکی با قدردانی از اقدامات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه منطقه، اظهار کرد: از هرگونه اقدام جهت توسعه اقتصادی منطقه حمایت می‌کنیم.

کد خبر 6064143

دیگر خبرها

  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی