Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:21:37 GMT

صنایع بزرگ می‌توانند به ریشه‌کنی فقر کمک کنند 

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۶۱۰۵

صنایع بزرگ می‌توانند به ریشه‌کنی فقر کمک کنند 

ایسنا/بوشهر مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از کمک ۲۰۰ تنی کارخانه سیمان دشتستان به منظور ساخت و ساز ۷۲ واحد مسکن ایتام تحت حمایت خبر داد.

احمد لطفی در نشست با مدیر کارخانه سیمان دشتستان اظهار کرد: در کنار توجه به معیشت و اجرای برنامه های توانمندسازی خانواده های تحت حمایت، یکی از مهمترین دغدغه های این نهاد تامین مسکن مناسب برای مددجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه داشتن مسکن و سرپناه مناسب از نیازهای اولیه مددجویان کمیته امداد است، گفت: نهاد خانواده در مکانی به نام مسکن معنا پیدا می کند و با وجود مسکن مناسب بسیاری از مشکلات خانواده ها در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برطرف می شود.

این مسئول با اشاره به برنامه های ساخت مسکن برای همه مددجویان فاقد مسکن مناسب گفت: در این راستا با مشارکت سپاه پاسداران، استانداری بوشهر، کمیته امداد و مشارکت خیران طرح های متنوعی در قالب بهسازی، ساخت و خرید واحدهای مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن انجام می شود.

لطفی با تاکید بر اجرای نهضت مسکن سازی ویژه مددجویان عنوان کرد: در این راستا بیش از ۳ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در حال ساخت است که بخشی از آنها امسال تحویل می‌شود.

صنایع بزرگ می توانند به ریشه کنی فقر در استان کمک کنند 

به گزارش ایسنا، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه تا دو سال دیگر تمام مددجویان بی سرپناه صاحب مسکن می‌شوند، یادآور شد: با مشارکت قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی دانشگاه افسری امام حسین (ع) ساخت ۷۲ واحد مسکن در قالب طرح احداث مسکن "بام مهر" به نیت ۷۲ تن شهدای کربلا شروع شده است و قرار است تا پایان سال جاری به جامعه هدف تحویل گردد.

وی تصریح کرد: در این طرح، بخشی از منابع ساخت منازل مددجویی توسط کمیته امداد، بخشی از سوی کمک خیران و احداث مسکن توسط یک تیم ۲۴۰ نفره از قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی دانشگاه افسری امام حسین(ع) همراه با تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین سپاه انجام می شود. 

احمد لطفی با اشاره به نقش و وظایف صنایع و شرکت های بزرگ در حوزه مسئولیت اجتماعی برای رفع فقر و محرومیت گفت: شرکت ها و صنایع بزرگ در استان بوشهر می توانند با استفاده از ظرفیت خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به ریشه کنی فقر در استان کمک شایانی نمایند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه با قدردانی از همکاری خیران و مدیران با کمیته امداد در حل مشکلات نیازمندان از کارخانه سیمان دشتستان درخواست کرد در جهت ساخت و ساز ۷۲ واحد مسکن برای ایتام مددجو کمیته امداد را یاری رساند.

کمک ۲۰۰ تنی کارخانه سیمان دشتستان برای ساخت مسکن ایتام 

در ادامه این نشست حبیبیانی، مدیر کارخانه سیمان دشتستان با تقدیر از ارائه خدمات کمیته امداد به محرومان جامعه اظهار کرد: خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد به محرومان مایه دلخوشی جامعه و ستودنی است.

وی افزایش مشارکت مردمی در برنامه های کمیته امداد را حاصل کارکرد موثر این نهاد در حوزه فقرزدایی و رسیدگی به محرومان عنوان کرد و گفت: بدون شک همه ما از اینکه بتوانیم گرهی از کار همنوعان خود باز کنیم راضی و خشنود می شویم.

مدیر کارخانه سیمان دشتستان در این جلسه خاطرنشان کرد: این کارخانه به موجب عمل به مسئولیت اجتماعی خود در قبال محرومان جامعه وظیفه دارد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

حبیبیانی در پایان قول داد که این کارخانه در راستای رسالت اجتماعی خود ۲۰۰ تن سیمان در جهت ساخت منازل مسکونی ایتام تحت حمایت کمیته امداد کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنايع دانشگاه افسری كربلا کمیته امداد استان بوشهر فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه ‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز