Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:02:35 GMT

مردم دغدغه تامین کالاهای اساسی را نداشته باشند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۸۴۵۴

مردم دغدغه تامین کالاهای اساسی را نداشته باشند

غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم نباید نسبت به تامین کالاهای اساسی موردنیاز خانواده‌های خود نگران باشند، زیرا تدابیر لازم برای تامین و ذخیره نیازهای شهروندان از سوی مسئولان مربوطه اتخاذ شده و به مقدار کافی کالا در بازار نیز موجود است.

وی بیان کرد: کمیته‌های تخصصی و بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برای تنظیم بازار و جلوگیری از کمبود کالای اساسی نظارت‌های شبانه‌روزی بر فعالیت اصناف و بازاریان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آرامش کامل در بازارهای استان حاکم است، ادامه داد: مردم به اندازه میزان مصرف خود از فروشگاه‌های خرید کرده و با استفاده از تجربه سال گذشته از ذخیره بیش از حد پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کالای اساسی بر اثر اصلاح قیمت بنزین گران نشده است، اضافه کرد: تنها گزارش گرانی مربوط به حمل و نقل و ترددهای درون و بیرون شهری بوده که با توجه به اینکه دولت مابه تفاوت میزان مصرف بنزین را به رانندگان برگشت می‌دهد، این عمل تخلف محسوب شده و نیاز به رسیدگی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: به تمام واحدهای صنفی، صنعتی و انجمن‌های ذیربط ابلاغ شده که به هیچ وجه افزایش قیمت نداشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: مردم باید از خرید کالاهای بدون برچسب و قیمت مندرج خودداری کنند و در صورت مشاهده گران‌فروشی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

«بابایی»، با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد از نظارت‌ها به تشکیل پرونده منجر می‌شود، عنوان کرد: اتحادیه و مباشران پخش و تولید کالا استان نیز همکاری خوبی برای ایجاد امنیت و آرامش در بازار با سازمان صمت داشته‌اند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای طرح مدیریت مصرف سوخت را از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان اجرایی کرد؛ طرحی که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای تمام وسایل نقلیه بنزین‌سوز اجرایی شد و بنزین معمولی سهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۱۵ هزار ریال، بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر از قرار هر لیتر ۳۵ هزار ریال عرضه گردید. 

اکنون بازرسی‌ و کنترل بازار با هدف جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها تحت تاثیر اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها صنعت و معدن آذربایجان غربی کالای اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن آذربایجان غربی کالای اساسی صنعت و معدن آذربایجان غربی کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان