Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند دریافتند مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک‌های متداول با افزایش ریسک بیماری پارکینسون مرتبط است؛ بیماری پارکینسون یک اختلال پیشرونده در سیستم عصبی است که منجر به رعشه و لرزش، سفتی عضلات، مشکل در راه رفتن، حفظ تعادل و هماهنگی اعضاء می‌شود.

این ارتباط را می‌توان بواسطه تاثیرات مخرب آنتی بیوتیک‌ها بر اکوسیستم میکروب‌های روده توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فیلیپ شپرجانز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «رابطه بین قرارگیری در معرض آنتی بیوتیک‌ها و بیماری پارکینسون منطبق با این دیدگاه است که عامل اصلی بیماری پارکینسون در بسیاری از بیماران مبتلا در روده‌ها قرار دارد و احتمالا سال‌های قبل از شروع علائم عادی حرکتی بیماری پارکینسون نظیر کُندی، سفتی عضلات و لرزش اندام ها، تغییرات در میکروبیوم‌های روده اتفاق می‌افتد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «مطالعات قبلی نشان داده بودند که ترکیب باکتریایی روده بیماران مبتلا به پارکینسون غیرعادی است، اما علت آن نامشخص بود. نتایج ما نشان می‌دهد که برخی آنتی بیوتیک‌های مورداستفاده که تاثیر قوی‌ای بر میکروبیوم‌های روده دارند، می‌توانند فاکتور پرخطری در این زمینه باشند.»

تغییرات پاتولوژیکی مرتبط با بیماری پارکینسون تا بالغ بر ۲۰ سال قبل از تشخیص بیماری در روده‌ها قابل مشاهده است.
یبوست، سندروم روده تحریک پذیر و بیماری التهاب روده نیز با ریسک بالا ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط هستند.

منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آنتی بیوتیک التهاب روده پارکینسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲

مصرف محصولات سویا به طور قابل‌ توجهی سبب کاهش تری گلیسرید و کلسترول تام در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.

به گزارش ایسنا، دیابت نوع ۲ کنترل نشده با هیپرگلیسمی، التهاب مزمن و دیس‌لیپیدمی همراه است و با گذر زمان می‌تواند منجر به عوارض میکروواسکولار مانند نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی شود. همچنین دیابت نوع ۲ دارای عوارض ماکروواسکولار مانند تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

«خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ و عروقی» و «مرگ‌ و میر ناشی از علل قلبی و عروقی» در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به سایر افراد حدود ۲ برابر است. به طور قطع، اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از سیگار می‌تواند از دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سویا سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و فیتواستروژن است. نتایج برخی از مطالعات بیانگر این است که افزایش محصولات سویا بر افزایش مصرف سویا  به منظور پیشگیری و مدیریت دیابت نوع ۲ تأکید می‌کند.

مصرف محصولات سویا مانند پروتئین سویا، لوبیای سویا و شیر سویا به طور قابل توجهی سبب کاهش تری گلیسرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین کم‌کالری و پروتیئن واکنشی C در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. همچنین مصرف مقادیر بالای سویا (بیش از ۳۰ گرم در روز) می‌تواند قند خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • جزییات بیماری هپاتیت بازیکن اکوادوری استقلال خوزستان
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود