Web Analytics Made Easy - Statcounter

مارک مایلی فرمانده ارشد نظامی آمریکا دیروز سه شنبه سرزده وارد خاک عراق شد و در ملاقات با برخی از مقامات عراق خواستار توقف نفوذ ایران در منطقه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز "مارک مایلی" فرمانده ارشد ارتش و رئیس ستادکل ارتش آمریکا دیروز سه شنبه در حالی سرزده وارد خاک عراق شد که منطقه خاورمیانه صحنه تظاهرات مردمی در ایران و عراق و لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش رویترز ضمن اشاره اجمالی به تظاهرات مردم در عراق و لبنان به نفود ایران در شاخه‌های قدرت سیاسی و شبه نظامی در عراق و لبنان اشاره کرد و اینچنین وانمود کرد که ایران با اعمال نفوذ در شاخه‌های سیاسی و شبه نظامی وابسته به خود مانع از رسیدن مردم به خواسته‌هایشان می‌شود.

در این میان کارشناسان آمریکایی امید دارند تا در خلل صحنه تظاهرات مردمی در عراق و لبنان و همچنین در داخل ایران، این فرصت برای آمریکا ایجاد شود تا مانع گسترش قدرت و نفوذ ایران در منقطه بشود، کارشناسان همچنین هشدار داده‌اند که ممکن است ایران در اقدامی تلافی جویانه علیه منافع و مواضع آمریکا در منطقه پاسخ نظامی بدهد.

در این میان اظهارات یکی از این کارشناسان آمریکا بیش از همه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، جان آلترمن ضمن اشاره به صحنه‌های اعتراض آمیز در منطقه تاکید کرد که هیچ یک از ما (کارشناسان و سیاسیون آمریکا) هیچ تصوری از اینکه این تظاهرات به چه مسیری هدایت خواهند شد، نداریم.

جان آلترمن که از کارشناسان ارشد اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی است گفت: "این تظاهرات شاید نهایتا بتواند قدرت منطقه‌ای ایران را جابجا کند ولی همچنین می‌تواند بسیاری از متحدان منطقه‌ای حیاتی آمریکا را نیز جابجا کند، فکر نکنم آمریکا هیچوقت بتواند ایران را از عراق بیرون کند."

در جای دیگری از اظهارات این کارشناس، آلترمن به این نکته اشاره کرد که آمریکا برای اعمال فشار بیشتر علیه ایران اغتشاشات را در خیابان‌های ایران را راه‌اندازی کرد و هم اکنون این نگرانی وجود دارد که ایران در اقدام تلافی جویانه از ابزار نظامی علیه منافع و مواضع آمریکا در منطقه استفاده کند.

 

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسدارن در سخنرانی خود در روز دوشنبه بعد از راهپیمایی مردم در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خطاب به دشمنان بویژه آمریکا و اسرائیل گفت: " از خط قرمز ما عبور کنید، نابودتان میکنیم."

این هشدار فرمانده کل سپاه، باعث افزایش نگرانی بیش از پیش آمریکا شد و مارک مایلی با انگیزه به حداقل رساندن اقدامات تلافی جویانه ایران به منطقه سفر کرده است.

مارک مایلی مقام ارشد نظامی آمریکا با نگرانی از اقدامات تلافی جویانه ایران به منطقه سفر کرده است و در حال رایزنی با متحدان آمریکا است تا مطمئن شود احتمال پاسخ نظامی ایران را به حداقل برساند.

مارک مایلی قبل از سفر خود به منطقه در جمع خبرنگاران آمریکایی گفت: "ایران به صورت آشکارا و پنهان از سیاست‌های خصمانه علیه همسایگان خود استفاده میکند، اینکه به این مسیر ادامه خواهند داد یا نه؟ نمیدانم، امیداورم که ادامه ندهند ولی اقدامات آن‌ها نشان می‌دهد که قصد توقف ندارند."

مایلی دوشنبه در عربستان حضور داشت و در دیدار با بن سلمان ولیعهد عربستان پیرامون افزایش نیروهای نظامی آمریکا همچنین افزایش و تقویت سامانه‌های ضدموشکی و ضدهوایی در خاک عربستان به توافق رسیدند.

در این میان رویترز ایران را عامل حملات به پالایشگاه های عربستان در شرق این کشور خواند و اینچنین ذهن مخاطب را آماده کرد که ممکن است مجددا حملات مشابه توسط ایران صورت بگیرد.

اغتشاشاتی که در منطقه شاهد آن هستیم، حاصل فعالیت‌های چریکی و تروریستی آمریکا است تا توسط آن مانع افزایش و نفوذ قدرت ایران در منطقه بشود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

به گزارش دفتر ایرنا از اصفهان، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ به نقل از سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان اعلام کرد: "توماج صالحی" شب گذشته به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد. متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرده بود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

کد خبر 847118 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد