Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@04:20:02 GMT

جریان پلمب اتاق آیینه شهرکرد چه بود؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۱۰۳۵

جریان پلمب اتاق آیینه شهرکرد چه بود؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری روز گذشته خبری مبنی بر پلمب اتاق آیینه شهرکرد منتشر شد که در این خصوص مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به خبرنگار ایسنا گفته بود که اتاق آیینه شهرکرد پلمب نشده ولی وسایل انجمن خوشنویسان که پیش از این در این مکان مستقر بودند، در اتاقی تخلیه شده و اکنون اداره میراث فرهنگی شهرستان شهرکرد در آن‌جا مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ابراهیمان رئیس انجمن خوشنویسان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسان از سال 93 در اتاق آیینه شهرکرد با قرارداد 5 ساله مستقر شده بود، اظهار کرد: این قرارداد تا خرداد ماه سال جاری اعتبار داشت ولی در جلسه مهرماه سال گذشته با حضور استاندار، فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل سابق میراث فرهنگی مقرر شده بود که قرارداد جدیدی منعقد شده و انجمن خوشویسان در این مکان مستقر باشند.

وی افزود: مکاتبات و پیگیری انعقاد قرارداد جدید تا جایی به طول انجامید که مدیرکل سابق میراث فرهنگی تغییر کرد.

ابراهیمیان ادامه داد: طی جلسه‌ای با مدیرکل میراث فرهنگی مقرر شد انجمن خوشنویسان در خانه مرتضوی‌های شهرکرد مستقر شوند که با وجود هناهنگی‌های انجام شده، روز گذشته به صورت غیرمنتظره قفل خانه خوشنویسان شکسته و وسایل این انجمن به اتاقی منتقل شد.

وی با گلایه‌مندی از برخوردی میراث فرهنگی با انجمن خوش‌نویسان در شکستن قفل، گفت: این انجمن درخواست داشت تا زمان انتقال به مکانی جدید، 4 جلسه در هفته از کلاس‌های خود را در اتاق آیینه برگزار کند اما میراث فرهنگی نپذیرفت.

ابراهیمیان با اشاره به وجود بیش از 100 هنرجو در شهرکرد و بیش از 500 نفر در سطح استان، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مکانی برای استقرار نداریم و تمامی آثار اساتید در اتاقی جمع شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان در خصوص اظهارات مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی مبنی بر عدم نگهداری صحیح اتاق آیینه توسط این انجمن، خاطرنشان کرد: کار مرمت این اتاق طی مدت زمان استقرار، توسط انجمن خوشنویسان انجام شد و تمامی مستندات آن و تقدیرنامه مدیرکل میراث فرهنگی در خصوص حفظ و نگهداری اتاق آیینه و احساس مسئولیت انجمن در این راستا موجود است.

هادی قاسمی مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان روز گذشته در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش از این اتاق آیینه شهرکرد در اختیار انجمن خوش‌نویسان قرار داشت، اظهار کرده بود: اتاق آیینه شهرکرد پلمب نشده ولی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه چند سال گذشته قراردادی میان میراث فرهنگی و انجمن خوش‌نویسان شهرکرد منعقد شده بود، افزود: این قرارداد ۴ سال گذشته به اتمام رسیده بود و با وجود چندین مرتبه تذکر برای تخلیه این مکان، این مهم محقق نشده بود.

قاسمی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی شهرستان شهرکرد مکانی برای مستقر شدن نداشت، تصریح کرد: امروز توسط دستور دادستان  اتاق آیینه شهرکرد تخلیه و اداره شهرستان شهرکرد در این مکان مستقر شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون تمامی وسایل انجمن خوشنویسان در یکی از اتاق‌های «اتاق آیینه» قرار داده شده است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عدم نگهداری صحیح را یکی دیگر از دلایل تخلیه این مکان عنوان کرد و گفت: سیاست وزارتخانه میراث فرهنگی، استقرار ادارت در بناهای تاریخی است.

اتاق آینه در چهارراه بازار شهرکرد قرار داشته و بیش از ۱۴۰سال قدمت دارد و یکی از خانه های قدیمی مرکز چهارمحال و بختیاری است که اتاق‎‌های آن با آیینه تزیین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری پلمب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در حکم محمد افروغ، سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) که به امضای مصطفی ده‌پهلوان رسیده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) منصوب می‌شوید.

توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با اعضای گروه، همکاران و همچنین تشریک مساعی با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

طی مراسمی که با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همراه بود از خدمات شایسته طیبه عزت‌اللهی‌نژاد، مدیر پیشین گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه قدردانی شد.

کد خبر 6086086 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی