Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان از پرداخت یک میلیارد تومان وام اشتغال به متقاضیان در سال جاری خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر و برگزاری ۷۱ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات امسال است. ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ حسن عجمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به رویکرد بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در درجه نخست آموزش در اولویت است که طی هماهنگی با ارگان‌هایی مانند جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، آموزش‌ها در سطح پایگاه‌های بسیج، جمعیت مردمی و روستاها ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای هر آموزشی مجوز کار صادر می‌شود تا برای گرفتن وام و ایجاد اشتغال در آن حرفه مشکلی پیش نیاید و فرد آموزش دیده بتواند کسب و کاری راه بیندازد.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه بازدیدهایی برای ارائه تسهیلات به متقاضیان صورت می‌گیرد، گفت: در  چند سال اخیر 200 میلیارد تومان وام به مردم و بسیجیان با بهره 4 درصد و عقود اسلامی داده شده است.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که وام اشتغال دریافت کردند، اقدام به بازگشایی کارگاه‌های کوچک و زود بازده کردند که به نتیجه هم رسیده است.

عجمی ادامه داد: در چند سال گذشته زمینه اشتغال برای 12 هزار نفر در حرفه‌هایی مانند مشاغل خانگی از جمله تولید میوه خشک، صنایع دستی، قالیبافی، گلدوزی، کشاورزی، دامپروری، پرورش مرغ بومی، بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ، زنبور عسل، کشت زعفران، گیاهان دارویی و پرورش دام‌های سبک و سنگین فراهم شده است.

وی با اشاره به ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی، اظهار داشت: صنایع تبدیلی یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی است که در هر شهرستانی یک محصول محور قرار می‌گیرد و با توجه به وام‌های پرداختی در راستای محرومیت‌زدایی روی صنایع تبدیلی کار می شود.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سیب سمیرم، نان کمشچه، انار شهرضا، لبنیات گلپایگان، عسل خوانسار، صنایع دستی اصفهان و ...از جمله صنایعی هستند که برای محرومیت‌زدایی مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: آخرین گام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، ایجاد نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی است که در سال جاری 71 نمایشگاه در سطح استان اصفهان برای عرضه و فروش محصولات برپا شده است.

80 پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی استان اصفهان افتتاح می‌شودافتتاح بیش از 6 هزار پروژه بسیج سازندگی در همدان410 طرح بسیج سازندگی هفته بسیج در مازندران افتتاح می‌شود

عجمی با بیان اینکه در حوزه رونق تولید اقداماتی انجام شده است، گفت: نهضت‌های روشن‌گری در راستای رساندن پیام مقام معظم رهبری و نام‌گذاری شعار سال به نام رونق تولید در سطح جامعه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری در مبحث اقتصاد مقاومتی یک میلیارد تومان وام برای راه‌اندازی 85 کارگاه پرداخت شده و همچنین برپایی  303 کارگاه با مشاوره بسیج سازندگی استان، ایجاد اشتغال برای 600 نفر و برگزاری 71 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/166/ز

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست، گفت: امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیین اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها برگزار شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را یکی از مهمترین پروژه‌های ارتباطی دولت سیزدهم دانست و گفت: پیش از این در حوزه ارتباطات ثابت شاهد یک عقب ماندگی جدی بودیم و همواره در ۱۰ سال گذشته کشورمان در این حوزه در رنگینک‌های جهانی در انتهای لیست قرار داشت که این اصلا شایسته مردم ایران نبود.


وی افزود: ما از ابتدای دولت پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست.


زارع پور با بیان اینکه پروژه فیبرنوری هم می‌تواند هم ارتباطات ثابت و هم ارتباطات سیار و همراه را توسعه دهد، تصریح کرد: این پروژه به شکل اساسی و ریشه‌ای می‌تواند مشکلات و اختلالاتی که باعث نارضایتی مردم و کاربران می‌شود را به شکل ریشه‌ای حل و ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده بیمه کند.


وزیر ارتباطات با بیان اینکه این کار سخت را از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم و برای تسریع آن قوانین و مقررات لازم تصویب و منابع آن تامین شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است که تا پایان دولت کل شهر‌های کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.


وی افزود: در این پروژه بر اساس داشبوردی که به منظور ارایه گزارش آنلاین در معرض دید و قضاوت عمومی قرار گرفته (iranfttx.ir) تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و به کاربران سرعت‌های هزار مگابیتی ارایه شده است.


زارع پور با بیان اینکه اینکه تلاش می‌کنیم که عدد کنونی پوشش را تا پایان سال دو برابر کنیم، گفت: یک اتفاق خوب دیگر در راستای تصویب قوانین توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها این بود که براساس قانون برنامه هفتم توسعه باید سالی ۴ میلیون خانوار را به فیبرنوری متصل کنیم.


وی افزود: بنابراین امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.


وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حتما برای این کار بزرگ از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: تا ملحق شدن این سه اپراتور به پروژه و افزایش تعداد اپراتور‌ها به ۱۰ اپراتور بتوانیم بهترین سرویس‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم.


در پایان این مراسم، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شوند.


پیش از سخنان وزیر ارتباطات نیز مدیران سه اپراتور ابراز امیدواری کردند تا با عمل به تعهدات خود، سرویس‌هایی شایسته مردم کشورمان را تامین کنند.

دیگر خبرها

  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد
  • ۴۲ درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود
  • یکم اردیبهشت روز شهدای ورزشکار