Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@21:30:44 GMT

آخرین نظر دادگاه درباره پرونده میترا استاد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۱۴۸۰

نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد با بیان اینکه متهم، مستحق هیچگونه تخفیفی در این زمینه نیست، گفت: برای متهم(محمدعلی نجفی) تقاضای اشد مجازات (۱۰ سال حبس تعزیری) را دارم. ناطقان: جلسه رسیدگی مجدد به پرونده قتل میترا استاد؛ همسر دوم محمدعلی نجفی برای تعیین عمد یا شبه‌عمد بودن قتل از صبح امروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور عوامل بررسی صحنه جرم، هیئت کارشناسی 5 نفره، محمدعلی نجفی به عنوان متهم، وکلای متهم و نماینده دادستان و بدون حضور اولیای دم و وکلای اولیای دم آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاضی محمد محمدی کشکولی؛ رئیس دادگاه از نماینده دادستان خواست در جایگاه حاضر شده و کیفرخواست را قرائت کند که "محسن اختیاری" دادیار دادسرای امور جنایی به عنوان نماینده دادستان پس از حضور در جایگاه اظهار کرد: محمدعلی نجفی به دلیل مباشرت در قتل عمدی همسر دوم خود، حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح و مهمات و ایراد صدمه بدنی به غیرفوت در بازداشت به سر می‌برد.

وی با اشاره به گذشت اولیای دم پرونده از جنبه خصوصی جرم و ضمن تقدیر از آنها گفت: دادسرای امور جنایی تهران از همان ابتدا تلاش خود را برای صلح و سازش به کار گرفت و حتی دو روز پس از قتل، جلسه صلح و سازش برگزار شد که اگر برخی ادعاها توسط برخی افراد مطرح نمی‌شد، اولیای دم همان موقع رضایت می‌دادند.

نماینده دادستان با بیان اینکه برخلاف ادعای وکلای متهم مبنی بر کمانه‌کردن گلوله، با توجه به کاذب بودن سقف حمام، ادعای مذکور مردود است، تصریح کرد: آقای نجفی 5 گلوله شلیک کرده، گلوله نخست پس از برخورد به بالشت به صورت معجزه‌آسای از بین پاهای مقتول رد شده است، گلوله دوم به کابینت و گلوله سوم به دیوار شمالی حمام به سقف کاذب و گلوله چهارم به ضلع جنوبی حمام و در نهایت به ضلع غربی حمام برخورد کرده اما گلوله پنجم پس از برخورد به کف دست وارد بدن میترا استاد شده است.

وی افزود: گلوله به‌صورت بیضوی شکل وارد بدن شده که دفرمه بودن آن نیز به دلیل برخورد با استخوانهای کف دست است.

اختیاری با مضحک خواندن ادعای حضور دو نفر در صحنه قتل یا ارتکاب به قتل توسط فرد دیگری، قتل میترا استاد را از ناحیه دادسرای امور جنایی تهران محرز دانست و متذکر شد: این حادثه علاوه بر ایجاد اخلال در نظم کشور، جامعه بین‌المللی را نیز تحت تاثیر قرار داد لذا برای متهم، تقاضای اشد مجازات (10 سال حبس تعزیری) را دارم.

نماینده دادستان ادامه داد: با توجه به کشف سلاح غیرمجاز از متهم و اقرار وی به داشتن سلاح، با توجه به مجازات قانون قاچاق سلاح، تقاضای اشد مجازات را (2 سال حبس تعزیری) دارم که البته دادگاه در این زمینه اشد مجازات را در حکم صادر کرده است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری درباره جنبه عمومی جرم مورد تاکید دادستان است، خاطرنشان کرد: متهم، مستحق هیچگونه تخفیفی در این زمینه نیست.

در ادامه، قاضی محمدی کشکولی گفت: افتخار قوه قضائیه ایجاد دادرسی منصفانه و به طور علنی در اینگونه جرائم است؛ با توجه به اینکه این نوع جرم، خانوادگی اما صرفاً اجتماعی است، مردم علاقه‌مند به نظارت درباره عملکرد دادسرا، دادگاه و حتی دیوانعالی هستند اما رعایت دادرسی منصفانه مورد اهمیت است که در این پرونده با توجه به موارد 2 تا 9 قانون اساسی به رعایت حقوق شهروندی، اصل بی‌طرفی و برائت پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله تحقیقات مقدماتی به لحاظ علنی بودن اقدامات قضایی، چالش‌هایی به وجود آمد که مورد اعتراض وکلای متهم قرار گرفت و حتی واکنشهایی توسط مردم در فضای مجازی به آن داده شد، متذکر شد: وظیفه دادگاه، رسیدگی به پرونده بر مبنای واقعیت و خارج از احساسات است.

رئیس دادگاه یادآور شد: پرونده با اعتراض نماینده دادستان و وکلای متهم به دیوانعالی کشور رفت که شعبه 41 دیوان به اعتراضات رسیدگی کرد و از 4 مورد اعتراض، 3 مورد آن رسیدگی شد.

محمدی کشکولی متذکر شد: با توجه به محل اقامت متهم که محل زندگی شخصی وی بود، شائبه‌هایی برای هیئت قضایی و حتی وکلای متهم ایجاد شد که وظیفه بود استعلام از دیوانعالی کشور صورت می‌گرفت و دیوان این ابهامات را برطرف کرد و اکنون آمادگی رسیدگی مجدد شده است. منبع: تسنیم برچسب ها: دادگاه ، میترا استاد ، قتل ، نجفی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دادگاه میترا استاد قتل نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه رسیدگی به اتهامات عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد

آفتاب‌‌نیوز :

مرد جوان در ادامه با شکایت به پلیس گفت: همسرم، برادرش و دو نفر از دوستان‌شان در غیاب من به خانه پدرم حمله کرده و این بلا را سر پیرمرد آوردند.
وی در تشریح ماجرا گفت: من و همسرم به تازگی با هم ازدواج کرده‌ایم. اما از همان روزهای اول بشدت با هم اختلاف داشتیم تا اینکه همسرم چند روز قبل قهر کرده و به خانه پدری‌اش رفت. من با او تماس گرفتم تا به خانه برگردد اما قبول نکرد.وقتی هم که من خانه نبودم آنها به خانه پدرم رفتند و آنقدر او را زدند که نیمه جان شده بود همان موقع مادرم با من تماس گرفت و من وقتی خودم را به آنجا رساندم، آنها فرار کرده بودند.

با این شکایت مأموران به سراغ نوعروس و برادرش رفتند و موفق شدند برادر 40 ساله وی و دو دوستش را بازداشت کنند اما عروس فراری بود. در ادامه نیز پزشکان اعلام کردند پیرمرد به خاطر ضربه به سرش دچار آسیب مغزی شده و دیگر قادر به حرف زدن و راه رفتن نیست.

نخستین جلسه دادگاه
پرونده چهار متهم با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. این درحالی بود که مأموران نتوانستند ردی از عروس فراری بیابند.
در نخستین جلسه دادگاه پیرمرد که روی ویلچر نشسته بود در دادگاه حاضر شد و پسرش از سوی وی شکایت خود را مطرح و برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد.
سپس برادر عروس که با قرار وثیقه آزاد بود روبه روی قضات ایستاد و گفت: خواهرم در خانه همسرش یک روز خوش ندید و مدام با همسرمعتادش اختلاف داشت. آن روز به درخواست خواهرم همراه دو دوستم به خانه پدر شوهرش رفتم تا با پدر و مادر او صحبت کنم. من می‌خواستم میانجیگری کنم و به اختلافات پایان دهم. اما آنها شروع به داد و فریاد کردند و ما آنجا را ترک کردیم. من نمی‌دانم چطور چنین بلایی سر پیرمرد آمده است که قادر به راه رفتن و تکلم نیست. من اتهامم را قبول ندارم. ممکن است او به خاطر کهولت سن سکته کرده باشد وگرنه من با چاقو او را نزدم. از خواهرم هم بی‌خبرم و نمی‌دانم کجاست.

دومین جلسه دادگاه
در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده داماد جوان گفت: پدرم معجزه آسا زنده ماند. اما قادر به حرکت و تکلم نیست. طی چندین عمل جراحی پزشکان در جمجمه پدرم پلاتین گذاشته‌اند و باز هم باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. او می‌گوید سه متهم با هم او را کتک زده‌اند و به همین خاطر از هر سه نفر شکایت داریم.
اما در ادامه هر سه متهم منکر کتک زدن پیرمرد شدند.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به تناقض گویی‌های متهمان ادامه جلسه را به بعد موکول کردند.

سومین جلسه دادگاه
در سومین جلسه رسیدگی به پرونده بار دیگر شاکی درخواست اشد مجازات کرد و گفت من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم و برای متهمان اشد مجازات می‌خواهم.
این بار برادر عروس خانواده در جایگاه متهم ایستاد و گفت: آن روز وقتی من و دوستانم مقابل خانه پدرشوهر خواهرم رفتیم دامادمان در خودرواش نشسته و شاهد ماجرا بود. او چون به مواد مخدر اعتیاد دارد از ترسش از ماشین پیاده نشد. ولی ماجرا را دید. او می‌داند من ضربه‌ای با چاقو به پدرش نزدم و در این ماجرا بی‌گناه هستم. من فقط به آنجا رفته بودم تا با پدرش صحبت کنم.
با اظهارات جدید مرد جوان قضات دادگاه پرونده را به دادسرا برگرداندند تا با نقطه زنی تلفن همراه تازه داماد مشخص شود آیا وی روز حادثه در محل حضور داشته است یا خیر و اگر شاهد ماجرا بوده چرا سکوت کرده است.

دیگر خبرها

  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» چه گذشت
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد