Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ارتش سوریه همزمان با مبارزه با بقایای گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف با تجاوزهای ترکیه در مناطق شمال شرق کشور نیز دست و پنجه نرم می‌کند. تاریخ انتشار: 11:54 - 06 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۱۴۵۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ در حالی که به نظر می‌رسید با تلاش‌های مداوم ارتش سوریه برای برقراری ثبات در سراسر کشور، این مهم به واقعیت نزدیک می‌شود، اقدامات و تجاوزهای نظامی ارتش ترکیه معادلات را بهم زده و اوضاع را در شمال شرق سوریه پر تنش نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین تحولات سوریه عبارتند از:
*پرواز پهپاد‌های ارتش ترکیه به منطقه تل تمر
پهپاد‌های ارتش ترکیه طی شبانه روز گذشته در ارتفاع کم در فضای هوایی تل تمر پرواز و عملیات شناسایی را به اجرا گذاشتند.
*مشارکت ائتلاف آمریکایی در حمله به قامشلی
چند فروند جنگنده سه شنبه شب با حمله به «قامشلی»، مواضع نظامی در این منطقه را هدف قرار دادند.
براساس گزارش‎ها، جنگنده‌های عامل عملیات شب گذشته، متعلق به ائتلاف آمریکایی بوده‎اند.
*شورای امنیت ملی ترکیه بر ادامه عملیات در شمال شرق سوریه تاکید کرد
شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور در موضوع عملیات "چشمه صلح" تشکیل جلسه داد.
در بیانیه پایانی این نشست بر ادامه عملیات مذکور تا تحقق تمامی اهداف آنکارا تاکید شد.
این بیانیه همچنین از آمریکا و روسیه خواست به تعهدات خود با آنکارا در زمینه پاکسازی مناطق شمال شرقی پایبند باشند.
ترکیه با انتشار این بیانیه بار دیگر مسکو و واشنگتن را به عدم انجام تعهدات خود متهم کرد.   بیشتر بخوانید: جنگنده‌های ائتلاف میادین نفتی حلب را بمباران کردند دست خالی ارتش ترکیه از تجاوز به عین عیسی
*استقرار پلیس نظامی روسیه در کوبانی
پلیس نظامی روسیه اعلام کرد با تقویت مواضع خود در «کوبانی» (عین العرب)، قصد دارد از حملات آتی ارتش ترکیه جلوگیری کند.
*ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در ادلب
ارتش سوریه در ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی «هیئت تحریرالشام» و سایر گروه‌های تروریستی در «ادلب» به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.
ارتش سوریه در پی آزادسازی «المشیرفه» در جنوب ادلب موفق شد، گروه‌های تروریستی را از مناطق «خلاخیل»، «ضهره الزرزور» و نیز مناطق کشاورزی «الصیر» کاملا به عقب براند. درگیری‌ها در روستای «الرفعه» همچنان ادامه دارد.
*گشت زنی پلیس نظامی روسیه در الرقه و حلب
مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد پلیس نظامی روسیه به گشت زنی‌های خود در مناطق مختلف سوریه ادامه خواهد داد.
به گزارش وزارت دفاع روسیه، این گشت زنی‌ها امروز چهارشنبه در شهر‌های «الرقه» و «حلب» انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش سوریه چشمه صلح ارتش سوریه تجاوز ترکیه به سوریه بشار اسد اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق صهیونیست: ما در غزه بدون هرگونه هدف مشخصی برای خروج گرفتار شدیم / هاآرتص: ادعای ارتش اسرائیل در مورد اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات بودند را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند/ نداو ارگمن: نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد + عکس و فیل

یائیر گولان معاون رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ما در غزه بدون هرگونه هدف حقیقی یا استراتژی مشخصی برای خروج گرفتار شدیم

سرویس جهان مشرق - رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن ارائه اطلاعاتی درباره عملیات‌های حزب‌الله لبنان در ۶ ماه گذشته اعلام کردند که نبرد در شمال سرزمین‌های اشغالی بخش جدایی ناپذیری از نبرد چند جبهه‌ای و همه جانبه است.

این رسانه‌ها اذعان کردند: حزب‌الله لشکر الجلیل در «بیرنیت» را نابود کرد، مواضع راهبردی را هدف قرار داد و ۳۱۰۰ موشک و گلوله خمپاره و ۳۳ پهپاد انتحاری را پرتاب کرد.

رسانه‌های عبری زبان بیان کردند که دیدن ویرانی‌های «کریات شمونه»، «المطله» و دیگر شهرک‌های صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خشمگین‌کننده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند: به نظر نمی‌رسد این تنگنای راهبردی در مسیر گشایش باشد. حزب‌الله صدها موشک ضدزره شلیک کرده است؛ موشک‌هایی که فقط به شهرک‌ها و مواضع خط مقدم ارتش اسراییل برخورد نکرده‌اند، بلکه به پایگاه‌های راهبردی مانند یگان رصد تحرکات هوایی میرون نیز اصابت کرده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بر اساس نظرسنجی صورت‌گرفته در سرزمین‌های اشغالی ۶۰ درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست در سایه تداوم جنگ غزه توانایی کنترل احساسات منفی خود را ندارند.

در آخرین تحولات میدانی، سرایا القدس در بیانیه ای اعلام کرد که این پهپاد از نوع «اسکای لارک» را در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به زمین نشانده است. گردان های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز از انجام پنج عملیات در ۴۸ ساعت گذشته در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر داد.

القسام اعلام کرد که در این رشته عملیات، شماری از نظامیان دشمن صهیونیستی کشته و زخمی شدند. سرایا القدس دیروز (جمعه) نیز در بیانیه ای اعلام کرد که یک کاروان از تانک های رژیم صهیونیستی را در میدان مین گرفتار کرده است.

بر اساس این بیانیه، رزمندگان سرایا القدس با ایجاد یک میدان مین در پایگاه نظامی «مالک» در شمال اردوگاه النصیرات، سه دستگاه تانک مرکاوا و دو دستگاه بلدوزر رژیم صهیونیستی را منهدم کردند.

سرایا القدس اعلام کرد که همه نظامیان عضو این کاروان نظامی کشته یا زخمی شدند و اشغالگران، کشته ها و زخمی های خود را با چند فروند بالگرد به عقب انتقال دادند.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه دیگری از موفقیت رزمندگان این جنبش در سرنگونی یک کوادکوپتر جاسوسی رژیم صهیونیستی در خان یونس خبر داد و فیلم آن را منتشر کرد.

تحولات سرزمین های اشغالی - صدو هشتاد و هفتمین روز جنگ

مشاور سیاسی اسماعیل هنیه: آنچه تاکنون رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات مطرح کرده، در حد خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین نیست

جنگ غزه وارد صدو هشتاد و هفتمین روز خود شده است و درگیری میان نیروهای مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و مناطق مختلف غزه تحت حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد. مذاکرات برای رسیدن به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا فعلا به نتیجه‌ای نرسیده است. طبق آخرین آمارهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از آغاز جنگ تا این لحظه ۳۳۴۸۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۶۰۴۹ نفر دیگر هم زخمی شدند.

دیده‌بان حقق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد بیش از ۱۳ هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار دفن شدند، یا کشته شده و در گورستان‌های دسته جمعی مدفونند یا بازداشت شده و در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

مشاور سیاسی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با شبکه العربی تاکید کرد آنچه تاکنون رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات مطرح کرده، در حد خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین نیست. طاهر النونو تصریح کرد دشمن صهیونیستی به دنبال آتش‌بس موقت و نگه داشتن نیروهای خود در نوار غزه است. ئالنونو گفت بازگشت آوارگان به خانه‌های خود باید به طور کامل و بی قید و شرط انجام گیرد.

هاآرتص: ادعای ارتش اسرائیل در مورد اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات بودند را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند/ یائیر گولان معاون رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی:ما در غزه بدون هرگونه هدف حقیقی یا استراتژی مشخصی برای خروج گرفتار شدیم

روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در مورد اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات علیه نیروهای این رژیم بودند، را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند، چرا که کودکان آن‌ها هم در داخل خودرو همراهشان بودند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نظامی زن اسرائیلی به سبب کشته شدن نظامیان زن صهیونیست در حمله هفتم اکتبر، از خدمت نظامی در یگان مراقبت و نظارت امتناع کردند.

پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از یائیر گولان معاون رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما در غزه بدون هرگونه هدف حقیقی یا استراتژی مشخصی برای خروج گرفتار شدیم. گولان گفت نتانیاهو بدترین نخست وزیر تاریخ رژیم صهیونیستی و تهدیدی وجودی برای اسرائیلی‌ها است. وی همچنین اذعان کرد که دو هدف نابودی حماس و بازگرداندن اسرا از غزه، از ابتدا اهدافی غیرواقعی بود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد شماری از اعضای تیم مذاکره کننده این رژیم تاکید کردند که دو ماه پیش امکان دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا وجود داشت اما نتانیاهو به سخنان و خواسته‌های آن‌ها گوش نداده و در این مدت شماری دیگر از اسرای اسرائیلی در غزه کشته شده‌اند. آن‌ها همچنین تاکید کردند که مذاکرات با روند کنونی یک سال دیگر ادامه خواهد داشت. یکی از اعضای تیم مذاکره کننده اسرائیلی گفته صبح به ما اختیار و اجازه مذاکره داده شد اما نتانیاهو شب تماس گرفت و مانع از رسیدن به توافق شد. وی گفت نتانیاهو روسای هیئت مذاکره کننده و حتی اعضای کابینه جنگ را هم دور می‌زند.

یک خودروی متعلق به یونیسف توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست با مهمات جنگی هدف قرار گرفت

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای ارتش عملیاتی نظامی را در اطراف اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه آغاز کردند. منبع مذکور اشاره کرد که لشکر ۱۶۲ اتش رژیم صهیونیستی یک عملیات نظامی غافلگیرانه را در مرکز نوار غزه آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده نیروی هوایی این رژیم اهدافی را در زیر و روی زمین در مرکز نوار غزه بمباران کرده است. ارتش مدعی شده که این عملیات نظامی طبق اطلاعاتی دقیق انجام می‌شود.

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در جنوب شهر غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

تجمع فلسطینی ها در مسجدالاقصی

منابع فلسطینی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهر الزهرا در شمال النصیرات در مرکز نوار غزه خبر دادند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد یک خودروی متعلق به این سازمان بین المللی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست با مهمات جنگی هدف قرار گرفت در حالی که در انتظار ورود به مناطق شمالی نوار غزه بوده است. یونیسف با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: یک خودرو در حالی که منتظر ورود به مناطق شمالی نوار غزه بود با مهمات جنگی هدف قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به تماس‌های خود با مقامات مسئول در ارتش اسرائیل در خصوص این حادثه ادامه خواهیم داد. متاسفانه کارکنان ما در عرصه بشردوستانه همچنان با خطرات مختلفی در روند ارائه کمک‌های نجات بخش حیاتی مواجه هستند.

حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد

نداو ارگمن: نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد و اسرائیلی‌ها باید خواهان برکناری او شوند

یوهان صوفی وکیل بین المللی و رئیس سابق دفتر حقوقی سازمان امداد رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه تاکید کرد حمله بی هدف رژیم صهیونیستی به ساکنان غیرنظامی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. وی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد بر اساس رای دادگاه لاهه و معاهده رُم حمله هدفمند و فراگیر علیه غیرنظامیان جنایت علیه بشریت است و نسل کشی لزوماً از طریق کشتن مستقیم رخ نمی‌دهد بلکه امکان دارد با تحمیل شرایطی اتفاق افتد که در نهایت به مرگ افراد منتهی شود.

صوفی گفت: حمله برنامه ریزی شده اسرائیل به تمام زیرساخت‌های نوار غزه می‌تواند جنایت نسل کشی را تحقق بخشد، همچنین سوالاتی را مطرح می‌نماید که چرا اسرائیلی‌ها علیه ساکنان این منطقه حملات بی هدف انجام می‌دهند. این وکیل فعال در عرصه بین الملل ادامه داد: شرایط موجود حاکی از قصد جنایتکارانه رهبران اسرائیل است که برای نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها تلاش می‌کنند در حالی که واقعیت‌های میدانی کاملاً متفاوت است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس سابق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" تاکید کرد که نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد و اسرائیلی‌ها باید خواهان برکناری او شوند.

در حالی که جنگ نسل کشی در غزه همچنان ادامه دارد، "نداو ارگمن" مدعی شد که جنگ در غزه در واقع پایان یافته و ما تنها در حال درگیری‌هایی در این منطقه هستیم.

رسانه های عبری زبان اعلام کردند اسرائیلی‌ها مجددا در تل آویو علیه دولت دست به تظاهرات زده و خواستار دستیابی به توافق مبادله اسرا و توقف جنگ در غزه هستند.

دیگر خبرها

  • حمله ایران دقیق‌ترین عملیات نظامی در تاریخ بود
  • مقام سابق صهیونیست: ما در غزه بدون هرگونه هدف مشخصی برای خروج گرفتار شدیم / هاآرتص: ادعای ارتش اسرائیل در مورد اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات بودند را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند/ نداو ارگمن: نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد + عکس و فیل
  • حمایت سوریه از عملیات ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۵ نکته داوود اوغلو درباره پاسخ نظامی ایران به رژیم اسراییل
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • سفیر ایران در نروژ: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • ارتش اوکراین منطقه «زاپروژیا» را گلوله‌باران کرد/ ۶ نفر کشته شدند
  • ارتش اوکراین منطقه «زاپروژیا» را گلوله‌بارن کرد