Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@21:04:52 GMT

گوگل ایران اینجاست!

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۱۷۵۰

گوگل ایران اینجاست!

همشهری آنلاین- راحله عبدالحسینی: جوانان استارت‌آپی در این فضای اشتراکی دور هم جمع شده‌اند و با تلاش بی‌وقفه سعی دارند ایده‌هایشان را به عمل تبدیل کنند. استارت آپی را راه بیندازند تا زندگی را برای‌ ما راحت کنند. معماری ساختمان هم بی‌شباهت به شرکت‌های کامپیوتری بزرگ دنیا نیست. معماری مدرن و در عین حال سنتی ایرانی که ما را یاد رنگ و لعاب معماری یزد می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای کار، سالن جلسات، اتاق استراحت و فضای سبز با سبک و سیاق دفاتر و اداره‌های معمول فرق دارد و همه چیز ما را یاد ساختمان شرکت گوگل می‌اندازد. این مجموعه 2سال می‌شود که کارش را در محله اقدسیه منطقه یک تهران آغاز کرده و میزبان شرکت‌های استارت آپی مختلف است که در این فضا کار می‌کنند و در تعامل با همدیگر راندمان کارشان را بالا می‌برند. اتفاقی که در کشورهای دیگر هم نوظهور است. ساعتی مهمان این مجموعه نیمه دولتی بودیم و با فضای کار اشتراکی بیشتر آشنا شدیم.

اجاره صندلی 400 تا 800 هزار تومان!

فضایی در سکوت مطلق با آرامش و هر آنچه که برای توسعه یک استارت آپ لازم است اینجا کنار هم قرار گرفته. این فضا به فضای کار اشتراکی شناخته می‌شود. موضوعی که شاید تا قبل از ظهور پدیده استارت آپ هم وجود داشت اما الان سبک و سیاق جدیدی به خود گرفته و اسم مجزایی دارد. حامد حافظی، یکی از فعالان استارت آپی مختصر و مفید فضای کار اشتراکی را توضیح می‌دهد: «هر استارت آپی که می‌خواهد شروع به فعالیت کند مجبور نیست دفتر کار تهیه کند و به دنبال آن مجبور به تهیه میز و صندلی و دیگر تجهیزات باشد. در فضای کار اشتراکی استارت آپ‌های مختلف در کنار هم کار می‌کنند و فقط به تعداد مورد نیازشان صندلی اجاره می‌کنند.» اگر برای‌تان سؤال است که چرا فضای کار اشتراکی در حوزه استارت آپ‌ها این‌قدر مهم است بدانید که ذات استارت آپ انعطاف‌پذیر است و تعداد اعضا بسته به میزان موفقیت استارت آپ مدام تغییر می‌کند. ضمن اینکه اعضای تیم استارت آپ جوان هستند و هزینه‌های اولیه خیلی برایشان زیاد است. بنابراین ترجیح می‌دهند در فضای کار اشتراکی فعالیت کنند. در پارادایس‌هاب، هزینه ماهانه اجاره هر صندلی بین 400 تا 800هزار تومان است. قرارداد هم می‌تواند یک یا 3ماهه بسته شود. وقتی صندلی را در فضای کار اشتراکی اجاره می‌کنید یعنی خدماتی مثل آب، برق، اینترنت، گرمایش و سرمایش، پذیرایی میان وعده و فضای استراحت برایتان مهیاست و شما باید فکر و ذکرتان را روی توسعه استارت آپ متمرکز کنید.

..و شتاب دهنده ها متولد شدند

مزایای فضای کار اشتراکی برای استارت آپ‌ها فقط در خدمات رفاهی و آرامش محیط خلاصه نمی‌شود. تعامل بین استارت آپ و حضور شتاب‌دهنده‌ها از مهم‌ترین بخش‌های فضای کار اشتراکی است. حافظی در توضیح مفهوم شتاب‌دهنده‌ها می‌گوید: «بعد از اینکه حوزه استارت آپ کار خود را آغاز کرد پدیده‌ای به نام شتاب‌دهنده‌ها پیدا شد. شتاب‌دهنده‌ها روی استارت‌آپ‌هایی که هنوز بالغ نشده‌اند سرمایه‌گذاری می‌کنند. شتاب‌دهنده ارزیابی می‌کند که اگر استارت‌آپ مدل مالی خوبی دارد روی آن سرمایه‌گذاری و در ازای آن سهام دریافت می‌کند.» در فضای کار اشتراکی شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها در کنار هم هستند و هم‌افزایی شکل می‌گیرد. در این فضای تعاملی، استارت‌آپ‌های تازه کار از باتجربه‌ها مشورت می‌گیرند. این ارتباط و تعامل یکی از ارزشمندترین اتفاقات در فضای کار اشتراکی است. دورهمی‌های آموزشی و مباحث برنامه‌نویسی نیز در این مجموعه برگزار می‌شود.

زمانی برای توسعه استارت‌آپ‌ها

استارت‌آپ‌ها به زندگی روزانه مانراه پیدا کردند تا خریدمان را آنلاین سفارش بدهیم، تاکسی بگیریم، در مسیرمان سوار دوچرخه شویم و آنلاین مطالعه کنیم. حافظی معتقد است که رشد استارت‌آپ‌ها به توسعه زیرساخت‌ها و زمان نیاز دارد: «شهروندان به خوبی از خدمات استارت‌آپ‌هایی در حوزه خدمات شهری از جمله بیدود استفاده می‌کنند. استارت آپ وینگ هم در این مجموعه در دست مطالعه است که شهروندان با استفاده از آن بتوانند برای‌ تردد از اسکوتر برقی استفاده کنند. برخی از استارت‌آپ‌ها برای اقشار مناطق شمالی یا جنوبی بیشتر قابل استفاده است. مثل استارت‌آپ خریدوفروش خودروهای لوکس در محله‌های شمالی. با توجه به سطح زندگی شهروندان، استارت‌آپ‌ها در محله‌های مختلف مخاطب بیشتر یا کمتری دارند.»

استارت‌آپ‌ها، میانبر زندگی پرشتاب

مرتضی استاد عظیم، مسئول توسعه یکی از استارت آپ ها معتقد است که استارت‌آپ‌ها برای زندگی راحت‌تر به کمک‌مان می‌آید: «در چرخه‌ای هستیم که سرعت زندگی را به خاطر منافع خودمان بالا می‌بریم. این ضرباهنگ یکسری بازتاب دارد. سرعت زندگی باعث می‌شود گاهی سلامت ما به خطر ‌افتد و هوا آلوده شود و در ترافیک بمانیم و مسائلی از این دست. استارت‌آپ این بازتاب را کمتر می‌کند و راه‌حل‌های میانبری برای رسیدن به هدف زندگی‌ برای‌ ما دست و پا می‌کند.» همیان، سامانه هوشمند صندوق‌های وام خانوادگی است. فرایند یکی از انواع صندوق‌های وام خانوادگی به این شکل است که اعضای آن هر ماه یا هر هفته مبلغی را که قبلاً در مورد آن توافق کرده‌اند به‌عنوان سهم پرداخت می‌کنند؛ سپس کل این مبلغ با انجام قرعه‌کشی یا براساس توافق به یکی از اعضا داده می‌شود. این روند تا زمانی که تمام اعضا وام را دریافت کنند ادامه می‌یابد. همیان به مدیر و اعضای صندوق کمک می‌کند تا با صرف زمان کمتر، صندوق خود را بهتر مدیریت کنند و کارهایی مثل پرداخت سهم، ثبت اطلاعات تراکنش‌ها و قرعه‌کشی را با استفاده از تلفن همراهشان به‌آسانی انجام دهند.

زندگی اپلیکیشنی

بهرام قمصری، متولد سال 1367 و مدیر یکی از کسب و کارهای نوپا استفاده از استارت‌آپ‌ها در زندگی را مایه آرامش بیشتر می‌داند و می‌گوید: «با استفاده از اپلیکیشن‌ها در زندگی پرشتاب امروزه، هم می‌توانیم وقت‌مان را مدیریت کنیم و هم هزینه‌های اضافی زندگی‌ مثل رفت و آمدهای مکرر در ترافیک را کاهش دهیم. استارت آپ‌ها قرار است زندگی را برایمان راحت‌تر کنند.»

استارت آپ‌های خدمات شهری
شعبه اول پارادایس‌هاب در محله اقدسیه کارش را آغاز کرد و با گذشت 2سال اکنون شعبه‌های دیگری در محله‌های مختلف دارد. خبر خوش اینکه شعبه ششم قرار است نیمه آذر ماه در سعادت‌آباد با رویکرد استارت‌آپ‌های خدمات شهری کارش را آغاز کند. شعبه اول در محله اقدسیه با ظرفیت صد نفر، شعبه دوم در تقاطع خیابان‌های فلسطین و انقلاب با 50نفر ظرفیت، شعبه سوم در مجموعه باغ کتاب در مرحله نخست با ظرفیت 50نفر و شعبه چهارم در دانشگاه علوم و تحقیقات با صد نفر تکمیل و راه‌اندازی شده‌اند. مرحله دوم باغ کتاب با ظرفیت صد نفر، شعبه پنجم در قزوین و شعبه ششم در سعادت‌آباد در حال تکمیل و تجهیز هستند.

کد خبر 465921 برچسب‌ها جوانان منطقه ۱ استارت‌آپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جوانان منطقه ۱ استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اعلام خبر فوت رضا رشیدپور چه بود؟ + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فیلمی از اعلام خبر درگذشت رضا رشیدپور توسط علی اوجی، در صفحه مجری سابق صدا و سیما گذاشته شده است، که باعث ناراحتی هواداران او شد. رضا رشیدپور این فیلم را سکانسی از فیلم «سال گربه» اعلام کرد و نوشت: «بشارت می‌دهد هر دم عصای پیر در دستم که مرگ اینجاست یا اینجاست یا اینجاست؛ حس عجیبی‌ست که پشت دوربین ایستاده باشی و خبر مرگت را اعلام کنند… الهی که همه‌تون سالم و شاد بااااشید هزاااار سال.»

منبع: چندثانیه

tags # رضا رشیدپور سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • علیرضا بیرانوند جدید اینجاست | عکس
  • ماجرای اعلام خبر فوت رضا رشیدپور چه بود؟ + ویدئو
  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد
  • برگ‌ برنده رمضانی‌ها چه بود؟/ درخشش «زندگی پس از زندگی» و «محفل»
  • (ویدیو) ویدیوی جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی
  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • چرا «زندگی پس از زندگی» هنوز پربیننده است؟
  • عشق فضای مجازی به جدایی زوج جوان منجر شد
  • حمله ایران به اسرائیل؛ ترند گوگل شد +عکس