Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری‌اسلامی‌ایران گفت: پنجمین پروژه مهم و محوری ریلی کشور، خط آهن میانه - بستان آباد، در دولت تدبیر و امید آماده بهره‌برداری است.

سعید رسولی روز چهارشنبه در حاشیه سفر رییس جمهوری به بستان آباد و بهره برداری از این طرح افزود: پیش از این در سال های ۹۶ و ۹۷ مراکز استان های همدان، کرمانشاه، گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور متصل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امروز نیز مسیر جدید قطار تهران - تبریز در مسیر بستان آباد تا تهران افتتاح می شود که طول سفر را ۴ ساعت کاهش می دهد و پس از انجام کارهای و مراحل بعدی پروژه این زمان به ۵.۵ ساعت کاهش می یابد.

رسولی ادامه داد: همزمان با افتتاح خط آهن بستان آباد - میانه اولین رام قطار بستان آباد در معیت و حضور خانواده های معظم شهدا به مشهد اعزام می شود که برای این قطار ۲۰۰ مسافر پیش بینی شده بود که ۱۶۰ نفر سوار خواهند شد.

وی ادامه داد: از امروز فروش بلیت قطار بستان آباد به مشهد آغاز شده است و از شنبه آینده هر هفته سه رام قطار در این مسیر حرکت خواهد کرد.

طول راه آهن میانه ـ تبریز ۲۰۳ کیلومتر است که از این طول، ۱۳۲ کیلومتر خط آهن میانه ـ بستان آباد است که امروز با حضور آقای روحانی به بهره برداری می رسد.

هزینه این طرح ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل آن تا تبریز ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر لازم است و در صورت تامین این اعتبار ، کل طرح تا پایان سال ۹۹ تکمیل خواهد شد.

اجرای این طرح مهم در شمال غرب کشور موجب جابه جایی هفت میلیون تن بار و دو میلیون مسافر خواهد شد و مسافت و زمان به ترتیب حدود ۱۱۴ کیلومتر و ۵:۳۰ ساعت کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سعید رسولی خط آهن میانه بستان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز درمانی با سرمایه گذاری خیرسلامت احداث شده است.
خانه بهداشت خوزنان، علاوه بر جمعیت هزار و 200 نفری، اهالی روستاهای ابراهیم آباد، صَمغ آباد، قاضی کلایه و کَذَلَک را هم پوشش می دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است