Web Analytics Made Easy - Statcounter

« ابوالفضل مرتضییان » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۵ تن  پسماند روزانه در خمین به‌وسیله ۶ دستگاه خودروی جمع‌آوری و مدیریت می‌شود. 
وی ادامه داد: پسماندهای جمع‌آوری شده در سایت بازیافت که در ۱۹ کیلومتری خمین واقع شده مدیریت و دفع می‌شود.
شهردار خمین اظهار داشت: بخشی از این پسماندهاپس از مراحلی به کود کمپوست تبدیل شده و در حوزه کشاورزی و باغداری کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضییان گفت: بازیافت یکی از واحدهای خدمت‌رسان شهرداری‌  خمین است که فقط جنبه خدماتی دارد و به این علت هزینه چند برابری نسبت به سود آن دارد.
وی با اشاره به اشتغال ۶ نفر در واحد بازیافت خمین تصریح کرد:  پسماندهای شهر باید در کوتاه‌ترین زمان جمع‌آوری شود چراکه ماندن مواد زاید در محله‌ها سبب زشتی چهره شهر، متصاعد شدن بوی نامطبوع، انتقال انواع بیماری‌ها و آلودگی شدید محیط زیست می‌شود. 
شهردار خمین افزود: شیرابه پسماندها، آب و خاک را آلوده می‌کند و عاملی در ایجاد گازهای گلخانه‌ای نظیر متان و دی‌اکسیدکربن نیز هست که موجب گرم شدن زمین می‌شوند.

مرتضییان ادامه داد: یکی از بهترین شیوه‌های دفن پسماند، بازیافت است و پسماندهای خشک به‌ویژه کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلزات و شیشه از ارزش اقتصادی برخوردارهستند و با تفکیک  در این واحد بازیافت به محصولاتی با کاربردهای مشابه و یا جدید تبدیل می‌شوند.
۷۰ هزار نفر از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت خمین شهری است.

برچسب‌ها پسماند خمین مدیریت شهری بازیافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسماند خمین مدیریت شهری بازیافت پسماند خمین مدیریت شهری بازیافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه نمک در دستور کار جدی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است. 

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب‌ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر همین اساس مقرر شده است پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • تعریف کمپوست
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد