Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی‌های محققان در مورد یکی از شایع‌ترین انواع سرطان‌های دوران کودکی به شناخت مطلوبی در مورد چگونگی پیشرفت این بیماری منجر شد. نوروبلاستوما نوعی سرطان نادر سیستم عصبی است که معمولا نوزادان و کودکان درگیر این بیماری می‌شوند.

علائم این بیماری اغلب از غدد فوق کلیوی آغاز می‌شود اما در حدود نیمی از موارد، بیماری زمانی تشخیص داده می‌شود که در سراسر بدن به ویژه استخوان‌ها و مغز استخوان گسترش پیدا کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط احتمال نجات یافتن بیمار تنها حدود ۵۰ درصد است.

در این بررسی محققان انگلیسی بر سلول‌های نوروبلاستوما که در خون گردش دارند و در مغز استخوان گسترش پیدا می‌کنند تمرکز کردند. این اولین بار است که چرخش سلول‌های تومور نوروبلاستوما به این روش شناسایی شده‌ که به گفته کارشناسان با این شیوه، امکان بررسی تاثیر روش‌های درمانی جدیدتر بر سلول‌های تومور بدون نیاز به انجام "بیوپسی تهاجمی" فراهم می‌شود.

نابرابری در مراقبت‌ از کودکان سرطانی ادامه دارد

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته محققان انگلیسی این بررسی گامی اساسی در روند شخصی‌سازی روش‌های درمان است زیرا تعداد سلول‌های تومور در گردش نشان‌دهنده شدت بیماری است. درصورتی که تعداد سلول‌های تومور در گردش در پیش‌بینی تاثیر شیمی‌درمانی مهم باشد قادر خواهیم بود در آینده روش درمانی مورد نیاز هر بیمار را به طور اختصاصی ارائه کنیم.

کد خبر 465942 برچسب‌ها سرطان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته‌ تازه محققان: تنها ۲ شب کم‌خوابی می‌تواند باعث شود احساس پیری کنید

روانشناسان در سوئد با انجام یک آزمایش دریافتند خواب ناکافی ۴ ساعته تنها برای دو شب می‌تواند سبب شود که افراد به طور متوسط خود را چهار سال پیرتر حس کنند.

عکس این حالت زمانی مشاهده شد که به افراد شرکت‌کننده در آزمایش اجازه داده دادند تا ۹ ساعت در رختخواب بمانند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه گفتند که پس از استراحت کافی، به طور متوسط خود را سه ماه جوانتر از سن واقعی‌شان احساس می‌کنند.

دکتر لئونی بالتر، روان‌شناسی عصبی در موسسه کارولینسکا در استکهلم و نویسنده این مطالعه، در این باره می‌گوید: «خواب تأثیر عمده‌ای بر میزان احساس پیری در شما دارد و این تنها به الگوهای خواب طولانی‌مدت شما مربوط نمی‌شود. حتی زمانی که شما فقط دو شب کمتر می‌خوابید، تأثیر واقعی بر احساس شما دارد.»

به گزارش یورونیوز، دکتر بالتر با اشاره به تبعات چنین احساسی گفت فراتر از احساس ناتوانی بیشتر، تصور سال‌ها مسن‌تر بودن ممکن است باعث شود فرد به غذا خوردن ناسالم، کاهش تحرک بدنی و عدم تمایل به معاشرت و مشارکت در تجربیات جدید رو بیاورد. اقداماتی که بر سلامتی‌اش تأثیر منفی خواهند داشت.

در آزمایش اول که بر روی ۴۲۹ فرد ۱۸ تا ۷۰ ساله انجام شد، شرکت‌کنندگان به سؤالاتی در مورد اینکه خود را در چه سنی احساس می‌کنند پاسخ دادند.

دانشمندان دریافتند به ازای هر روز کم‌خوابی، داوطلبان به طور متوسط خود را سه ماه بزرگتر احساس می‌کردند. در مقابل آنهایی که در ماه قبل هیچ شب بدی را گزارش نکرده بودند، به طور متوسط خود را تقریباً شش سال جوانتر از سن واقعی‌شان احساس می‌کردند.

با این حال، مشخص نبود که آیا خواب بد باعث می‌شود افراد احساس پیری کنند یا برعکس؟

به همین خاطر محققان آزمایش دومی را ترتیب دادند و در آن از ۱۸۶ داوطلب ۱۸ تا ۴۶ ساله سوال کردند که بعد از دو شب خواب فراوان (که در آنها ۹ ساعت در رختخواب می‌ماندند) و دو شب خواب ناکافی (که در آنها تنها ۴ ساعت می‌خوابیدند) خود را در چه سن و سالی حس می‌کنند.

پس از دو شب خواب محدود، شرکت‌کنندگان به طور متوسط خود را ۴.۴۴ سال بزرگتر از زمانی که خواب کافی داشتند احساس می‌کردند.

دکتر بالتر می‌گوید: «اگر می‌خواهید احساس جوانی کنید، مهمترین چیز این است که از خواب خود محافظت کنید.»

دکتر ایولیانا هارتسکو، مدرس ارشد روانشناسی در دانشگاه لافبورو، با بیان اینکه خواب ناکافی بر سبک زندگی و سلامت طولانی‌مدت تأثیر می‌گذارد گفت: «خواب یکی از رفتارهای قابل تغییر است که تأثیر فوری و قابل توجهی بر سلامتی دارد.»

وی اضافه کرد: «در واقع مدتی طول می‌کشد تا تاثیرات رژیم غذایی نامناسب و تحرک بدنی کم را متوجه شوید، اما تأثیر یک شب با خواب ناکافی فوری است و بر تمام رفتارهای سبک زندگی ۲۴ ساعته ما تأثیر می‌گذارد.»

پیشتر یک مطالعه جداگانه ۱۰ ساله که بر روی بیش از ۴ هزار فرد اروپایی انجام گرفته نشان داده بود کسانی که به طور مداوم دو تا سه بار در هفته ورزش می‌کنند، به طور قابل‌توجهی کمتر از افراد بی‌تحرک از بی‌خوابی رنج می‌برند و بهتر می‌توانند هرشب بین ۶ تا ۹ ساعت بخوابند.

نتایج مطالعات محققان در نشریه علمی «Proceedings of the Royal Society B» منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یافته‌ تازه محققان: تنها ۲ شب کم‌خوابی می‌تواند باعث شود احساس پیری کنید
  • حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب ساخته شد
  • تفاوت زمان شروع آلرژی بهاره در کشور/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی
  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • جداسازی پلاسما از خون در عرض نیم ساعت و با دقت بالا
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید