Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ارتقای امنیت و بهداشت روانی جامعه از شاخص‌های توسعه پایدار است گفت: بی‌شک روحانیت نقش مهمی در حفظ سلامت و بهداشت جسمانی و روانی جامعه دارند. ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به "نخستین همایش تجلیل و تکریم خیرین روحانیت در عرصه سلامت" که در سالن جلسات شهرداری قم اظهار داشت: قبل از هرچیز لازم می‌دانم از همه شما عزیزان که در این همایش با شکوه شرکت کرده‌اید تشکر نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است: یکی از قلمروهای اساسی در عرصه طب و درمان؛ بهداشت و سلامت روانی است که نارسایی آن چه‌بسا از بیماری‌های جسم هم می‌تواند زیان‌بارتر و درمان آن سخت‌تر باشد بلکه گاه به بیماری‌های دشوار جسمانی منتهی می‌شود.

این پیام ادامه می‌دهد: منشأ بسیاری از این روان‌پریشی‌ها و نابسامانی‌های روانی فقدان امنیت روانی است؛ قرآن کریم به درمان این دشواری اشاره کرده است و می‌فرماید :« الا به ذکر الله تطمئن القلوب» به‌راستی که اطمینان و آرامش که اساس امنیت روانی است با یاد خدا فراهم می‌آید.

وی در این پیام تصریح کرد: از آنجا که اسلام دین جامع و فراگیر است تلاش دارد تمام عرصه‌های زیستی انسان را پوشش دهد و عرصه سلامت و بهداشت جسمانی و روانی جامعه و افراد آن نیز در این میان به‌شدت مورد توجه قرار گرفته تا آنجا که بسیاری از احکام و مقررات فقهی، اخلاقی و حتی حقوقی این دین مبین برگرفته از عوامل اساسی در بهداشت و سلامتی انسان می‌باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این پیام اعلام کرد: روحانیت مجاهد و روشن‌بین که میراث دار پیامبران و امامان هستند همواره در طول تاریخ و در سایه رهنمودها و آموزش‌های قرآنی و روایی نقش مهمی در حفظ این سلامت ایفا کرده و به‌عنوان ملجأ و پناه گاه مردم زمینه‌ساز فکری آنان را در مواجهه با بحران‌ها  و آسیب‌های اجتماعی فراهم نموده‌اند.

استان سمنان پایلوت اجرای طرح ملی در حوزه سلامت شدوزیر بهداشت در قزوین: ره‌آورد طرح «هرخانه یک پایگاه سلامت» 22 میلیون سفیر سلامت در کشور استطرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در کاشان اجرا می‌شود

وی بیان کرد: بی‌شک روحانیت و حوزه‌های علمیه در راه فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت جسمی و روحی و نهادینه کردن آن و ارتقای امنیت و بهداشت روانی جامعه گام‌های بلندی برداشته‌اند که امروز یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در هر جامعه است، اگر بخواهیم تلاش‌های روحانیان را دراین‌باره برشماریم در این مجال نمی‌گنجد.

در این پیام مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: به یقین کارهای بسیار خوبی در این عرصه انجام‌شده ولی لازم است که روحانیت و حوزه‌ها به‌عنوان سفیران سلامت در این زمینه نقش فعال‌تری داشته و در ترویج و توسعه این فرهنگ گام‌های مؤثرتری بردارند.

وی تصریح کرد: در پایان بار دیگر از حضور شما عزیزان و همه دست‌اندرکاران این همایش باشکوه و ارجمند تشکر کرده، توفیق همگان در تجلیل از همه تلاشگران عرصه سلامت به‌ویژه خیرین روحانیت و معرفی نقش پربار و پرثمر آنان در این حوزه را از خدای متعال خواهان و خواستارم

انتهای پیام/457/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه های علمیه در پی قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی با ابراز تأثر از حادثه‌ سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام حمزه اکرمی معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ماهشهر، از سرعت عمل و دقت مسئولان قضایی و امنیتی خوزستان در شناسایی و بازداشت عوامل این جنایت قدردانی کرد.

متن پیام تسلیت آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به این شرح است: 

«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» (بقره/۱۵۶)

حادثه‌ی سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حمزه اکرمی رحمه الله در شهرستان ماهشهر از استان خوزستان که با سنگدلی و خشونت همراه بود، مایه مزید تاثر گردید.

زهد، قناعت، مظلومیت، شهادت، ایثار و فداکاری در راه اسلام و مردم سنت دیرین روحانیت و حوزه‌های علمیه وارثی است که از بزرگان دین و حوزه به ارث رسیده است و همچنان در نسل‌های جدید تداوم یافته و خواهد یافت.

ایشان استاد و معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان ماهشهر بود که همواره در راه تربیت و تعلیم طلاب علوم دینی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی از مشعل داران ایمان و هدایت و علم و فضلیت بود که در حادثه‌ای دلخراش و در ماه رحمت الهی به لقاء الله پیوست.

با عرض تسلیت این مصیبت غمبار به خانواده مکرم ایشان، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی در کشور و استان سرافراز خوزستان به ویژه حوزه علمیه صاحب الزمان علیه السلام ماهشهر، دوستداران، شاگردان و مردم ولایتمدار و انقلابی ماهشهر، رفعت مقام و تنعم در بارگاه الهی و حشر با اولیاء و شهدا را برای آن فقید سعید و شکیبایی و آرامش و پاداش نیکوی الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند منان خواستارم.

در پایان از سرعت عمل و دقت مسئولان قضایی و امنیتی استان خوزستان در برخورد با عوامل این جنایت قدردانی و تشکر دارم و بر تداوم آن تاکید می‌ورزم؛ و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • همه دستگاه‌ها برای کاهش وقوع جرایم همکاری کنند
  • پیام مدیر حوزه های علمیه در پی قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر
  • قتل یک روحانی در ماهشهر و ادامه واکنش‌ها