Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:13:04 GMT

هفت تروریست در بنگلادش محکوم به اعدام شدند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۲۹۹۲

هفت تروریست در بنگلادش محکوم به اعدام شدند

نشریه "داکا تریبون" دراین زمینه گزارش داد: حکم دادگاه ضد تروریسم بنگلادش در میان افزایش تمهیدات امنیتی در داکا پایتخت بنگلادش منتشر شد.

صدها نفر از نیروهای نظامی و امنیتی بنگلادش امروز در پی اعلام این حکم، در مناطق حساس داکا پایتخت بنگلادش مستقر شدند.

براساس این حکم یک نفر در ارتباط با این حمله تروریستی از اتهامات خود تبرعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلام شورار خان ذاکر از قضات بنگلادشی این پرونده به رسانه ها گفت: ما خواهان اشد مجازات برای این افراد بودیم. اگرچه آنها به صورت فیزیکی در این حمله حضور نداشتند، اما این افراد در طراحی و اجرایی کردن این تهاجم تروریستی نقش موثر داشتند.

شاخه ضد تروریسم  پلیس داکا سال گذشته دادخواست اعدام این افراد را که متعلق به گروه ممنوعه حزب المجاهدین بنگلادش هستند، به دادگاه این کشور تحویل داده بود.

بنگلادش در سال های اخیر علیه گروه های افراطی و تروریستی داخلی در این کشور اعلام جنگ کرده است.

 حمله تروریستی داکا در اول جولای سال ۲۰۱۶ رخ داد که مهاجمان مسلح 20 گروگان خارجی و دو نیروی پلیس را  در جریان آن به قتل رساندند.

پس از این حمله ها ،پلیس و نیروهای امنیتی بنگلادش در عملیاتی گسترده، حدود 11 هزار نفر را به اتهام افراط گرایی و تروریسم دستگیر کردند که در میان آنها 145 شبه نظامی عضو گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین به چشم می خورد.

اگرچه گروه داعش مسولیت بسیاری از حملات بنگلادش را بر عهده گرفت اما  مقامات دولتی بنگلادش فعالیت این گروه تروریستی  را در این کشور رد کرده اند.

دولت بنگلادش حمله های تروریستی در این کشور را به گروه های افراط گرای داخلی از جمله جماعت المجاهدین نسبت داده است.

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش اعلام کرده است که فعالیت هیچ گروه تروریستی در بنگلادش را تحمل نخواهد کرد و اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور علیه کشور های همسایه از جمله هند استفاده شود.

برچسب‌ها هند تروریسم مبارزه با تروریسم داکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند تروریسم مبارزه با تروریسم داکا هند تروریسم مبارزه با تروریسم داکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند

چندی پیش گروهک تروریستی «جیش الظلم» جهت دریافت کمک مالی، درگاه رمزارزی در کانال رسمی خود درج کرد که در ادامه کانال‌ها و گروه‌های اسرائیلی جهت حمایت مالی از این تروریست‌ها درگاه رمزارز را با این متن بازنشر کردند: «این کیف پول الکترونیکی متعلق به مبارزان آزادی در برابر تروریست‌های جمهوری اسلامی ایران است و در داخل ایران با آنها مبارزه می‌کند؛ تا جایی که می‌توانید از آنها حمایت کنید.»

حالا دیگر به‌طور مستند می‌توان گفت این گروهک تروریستی که فعالیت‌های آنها متمرکز در جنوب شرق کشور است و در اقدامات آنها ردپای حمایت رژیم صهیونیستی به‌وضوح مشاهده می‌شود، کاملاً مورد حمایت رژیم کودک‌کش قرار دارد.

پیش از این نیز در هفته‌های اخیر رسانه اسرائیلی «ترور آلارم» با انتشار پستی از تروریست‌های جیش الظلم اعلام حمایت کرد.

گروهک موسوم به جیش العدل که خود را مدافع حقوق مردم بلوچستان معرفی می‌کند، پس از آنکه با واکنش منفی افکار عمومی مردم نسبت به جنایات اخیر در شهرستان‌های چابهار و راسک واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان مواجه شد، برای توجیه جنایات خود در بیانیه‌ای «جلوگیری از توسعه سواحل مکران» را علت اقدام خود خواند؛ هدفی که حالا به‌وضوح ضدیت این گروهک را با مردم منطقه عیان کرده است.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + عکس
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند