Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از دو منبع آگاه می‌نویسد: «ترامپ زمانی که در ماه سپتامبر کمک‌های نظامی به اوکراین را از حالت تعلیق خارج کرده و اجازه ارسال انها را داد، از شکایت فرد افشاگر درباره فشار وی به کی‌یف [برای تحقیقات علیه رقیب انتخاباتی] آگاه بوده است».

بر این اساس، وکلای دفتر مشاوره کاخ سفید در اواخر ماه آگوست درباره شکایت افشاگر به ترامپ گزارش داده و توضیح داده بودند که در تلاش هستند تا الزام قانونی برای ارائه این گزارش به کنگره را تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک‌تایمز در تحلیل این مسئله می‌نویسد که اطلاع داشتن ترامپ از شکایت افشاگر، دو نقطه بسیار مهم در تحقیقات استیضاح وی را روشن می‌سازد: اول اینکه تصمیم وی برای آزاد کردن کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین، از ترس این شکایت بوده است.

دوم اینکه ترامپ به دروغ، اظهارات سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا مبنی بر عمل متقابل بین دو کشور (تعلیق کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین در ازای تحقیقات کی‌یف علیه رقیب انتخاباتی ترامپ) تکذیب کرده بود.

این جزئیات جدید نشان می‌دهد که ترامپ در زمان رفع تعلیق کمک‌های نظامی به اوکراین، از اینکه افشاگر او را در دادگاه به اعمال خلاف قانون از جمله فشار به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین متهم کرده، آگاه بوده است.

کاخ سفید هنوز درباره این گزارش نیویورک‌تایمز اظهار نظر نکرده است.

اواخر تابستان امسال بود که خبری به رسانه‌های آمریکایی درز کرد؛ یک افشاگر مدعی شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس با یک رهبر خارجی، اظهاراتی مطرح کرده و وعده‌هایی داده که منافع ملی آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این خبر، جرقه آتشی بود که حالا تمام کاخ سفید را در بر گرفته و به یک رسوایی تمام‌عیار برای ترامپ بدل شده است. بر اساس اطلاعاتی که بعدا منتشر شد، مشخص شد که ترامپ مرداد ماه امسال در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، تلویحا اعطای کمک‌های نظامی به اوکراین را به پیشبرد تحقیقات قضایی علیه هلدینگ اوکراینی «بوریسما» که «هانتر بایدن» یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، مشروط کرده است.

این در حالی است که هفته گذشته بعد از برگزاری هفت جلسه استماع و شهادت ۱۲ شاهد مرحله نخست روند رسمی استیضاح ترامپ به پایان رسید (+) و قرار است گزارش آن بعد از تعطیلات عید شکرگزاری به کمیته قضایی مجلس نمایندگان ارائه شود. 

310311

کد خبر 1325211

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوکراین نیویورک تایمز دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس بنزین سینمای ایران سهمیه بندی بنزین یارانه ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران لیگ برتر نوزدهم هدفمندسازی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد/نباید قدرت موشک‌ها و پهپادهای ایران را دست‌کم گرفت
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد