Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، دریادار امیر رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفتگو با برنامه رادیویی بحث روز رادیو ایران با بیان اینکه سازمان صنایع دریایی مسئولیت پشتیبانی از نیروهای دریایی کشور را بر عهده دارد،‌اظهار داشت: تا پایان امسال تعداد زیادی شناور تندرو را تحویل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم داد، همچنین در حال آماده سازی تعدادی شناور برای دریابانی نیروی انتظامی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال جاری برای نیروی دریایی راهبردی ارتش هم ناوشکن دنا را خواهیم داشت که با قابلیت‌های بسیار بالاتر انشالله تا پایان سال که زمان دقیقش را وزیر دفاع اعلام خواهد کرد، تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد.

دریادار رستگاری در تشریح ویژگی‌های ناوشکن دنا، تصریح کرد: رادار آرایه فازی سه بعدی،‌ موشک‌های سطح‌به‌سطح و سطح به هوا،‌ سامانه مخابراتی امن یک پارچه، سامانه جنگال بسیار پیشرفته و سامانه دفاع نقطه‌ای از جمله ویژگی‌های دنا نسبت به دیگر ناوشکن‌ها است.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: این ناوشکن حدود ۱۵۰۰ تن وزن، ۹۵ متر طول، ۱۱ متر عرض و حدودا ۳۰ گره دریایی سرعت دارد.

وی با تاکید بر اینکه توانایی تولید ناوشکن نشان از بلوغ علمی و صنعتی یک کشور دارد،‌گفت: امروز ایران اسلامی متکی بر خود دارد این کار را انجام می دهد. امروز در تمامی حوزه ها مانند طراحی سیستم های موشکی، توپخانه، راداری، جنگال، مخابراتی و ... همگی متکی بر انگشتان ماهر کارکنان و متخصصین خودمان است که می تواند یک ناوشکن تمام ایرانی را طراحی کند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در جمع فرماندهان این منطقه پدافندی گفت: اقتدار، دوری از تشریفات و هوشیاری، از دیگر خصوصیات متمایز ارتش کشورمان با نیرو‌ها و قوای مسلح سایر کشور‌ها است.   وی با بیان اینکه مشروعیت ارتش جمهوری اسلامی ایران به تأیید ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) است، اظهار کرد: امروز ارتش و سایر نیرو‌های مسلح تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا به عنوان جانشین امام راحل، با اقتدار در راستای دفاع از میهن اسلامی، ثابت قدم ایستاده اند.   وی با اشاره به خدمات ارزنده و چشمگیر ارتش در عرصه‌های گوناگون، افزود: این نیرو با پایبندی به معارف اسلامی نه تنها در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرد، بلکه بعد از جنگ نیز درعرصه‌های مختلف به امداد رسانی و کمک به مردم، حضوری فعال و نقشی تعیین کننده داشته است.   وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح با اتکا به منابع داخلی در شرایط مختلف، با حفظ اقتدار و صلابت خود، بر تمام مشکلات فائق آمده و اجازه هرگونه تحرک و زیاده خواهی را از دشمنان نظام و انقلاب سلب کرده اند.    خلیل آبادی به نقش پر رنگ ارتش در راستای خدمت به نظام و مردم اشاره کرد و گفت: ارتش علاوه بر نقش آفرینی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از آن هم به عنوان بازوی توانا در خدمت مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری بوده است.   جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تاکید بر حفظ آمادگی و توان بالای دفاعی ارتش در دفاع از کشور، خاطرنشان کرد: ارتش و سایر قوای مسلح کشور امروز در اوج آمادگی به سر می‌برند و آماده هستند تا در هر سطحی با تهاجمات دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب مقابله کرده و به تمام کسانی که چشم طمع به این آب و خاک دارند، درسی فراموش نشدنی دهند.

دیگر خبرها

  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی
  • آمریکا سکوهای نفتی را به پایگاه‌‌های موشکی تبدیل می کند
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش