Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسن عجمی رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به رویکرد بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در درجه نخست آموزش در اولویت است که طی هماهنگی با ارگان‌هایی مانند جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، آموزش‌ها در سطح پایگاه‌های بسیج، جمعیت مردمی و روستا‌ها ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: برای هر آموزشی مجوز کار صادر می‌شود تا برای گرفتن وام و ایجاد اشتغال در آن حرفه مشکلی پیش نیاید و فرد آموزش دیده بتواند کسب و کاری راه بیندازد.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه بازدید‌هایی برای ارائه تسهیلات به متقاضیان صورت می‌گیرد، گفت: در چند سال اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان وام به مردم و بسیجیان با بهره ۴ درصد و عقود اسلامی داده شده است.

او تصریح کرد: متقاضیانی که وام اشتغال دریافت کردند، اقدام به بازگشایی کارگاه‌های کوچک و زود بازده کردند که به نتیجه هم رسیده است.

عجمی ادامه داد: در چند سال گذشته زمینه اشتغال برای ۱۲ هزار نفر در حرفه‌هایی مانند مشاغل خانگی از جمله تولید میوه خشک، صنایع دستی، قالیبافی، گلدوزی، کشاورزی، دامپروری، پرورش مرغ بومی، بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ، زنبور عسل، کشت زعفران، گیاهان دارویی و پرورش دام‌های سبک و سنگین فراهم شده است.

او با اشاره به ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی، اظهار داشت: صنایع تبدیلی یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی است که در هر شهرستانی یک محصول محور قرار می‌گیرد و با توجه به وام‌های پرداختی در راستای محرومیت‌زدایی روی صنایع تبدیلی کار می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سیب سمیرم، نان کمشچه، انار شهرضا، لبنیات گلپایگان، عسل خوانسار، صنایع دستی اصفهان و ... از جمله صنایعی هستند که برای محرومیت‌زدایی مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: آخرین گام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، ایجاد نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی است که در سال جاری ۷۱ نمایشگاه در سطح استان اصفهان برای عرضه و فروش محصولات برپا شده است.

عجمی با بیان اینکه در حوزه رونق تولید اقداماتی انجام شده است، گفت: نهضت‌های روشن‌گری در راستای رساندن پیام مقام معظم رهبری و نام‌گذاری شعار سال به نام رونق تولید در سطح جامعه ایجاد شده است.

او ادامه داد: در سال جاری در مبحث اقتصاد مقاومتی یک میلیارد تومان وام برای راه‌اندازی ۸۵ کارگاه پرداخت شده و همچنین برپایی ۳۰۳ کارگاه با مشاوره بسیج سازندگی استان، ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر و برگزاری ۷۱ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/م

  رویکرد بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی

منبع:تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانیِ گروه جهادی امام علی (ع) در سمیرم

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت: گروه جهادی امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری بسیج سازندگی سمیرم با حضور در شهر کمه و روستا‌های بخش پادنای سفلی به مردم خدمات پزشکی و درمانی ارائه کردند.


سرهنگ مسلم اسماعیلی افزود: دندانپزشکی، سونوگرافی، مامایی، پزشک عمومی و ارائه داروی رایگان به مردم از جمله خدماتی است که این گروه جهادی به مردم این منطقه ارائه دادند.

او گفت:  این گروه جهادی ۳۵ نفرشامل پزشک عمومی دندانپزشک و سه ست دندانپزشکی، ماما، داروساز و متخصص سونوگرافی است.


سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: گروه جهادی امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری بسیج سازندگی به مدت چهار روز به مردم در مرکز بخش پادنای سفلی خدمات رایگان پزشکی ارائه کردند.


شهرستان سمیرم با شش شهر چهار بخش و ۱۲۰ روستا و آبادی در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده که بخش پادنا سفلی در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب سمیرم واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • خدمت رسانیِ گروه جهادی امام علی (ع) در سمیرم
  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • اردوی جهادی رمضانی سپاه در شهرستان راز و جرگلان برقرار است
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • بسیج سازندگی در شهرستان‌های تازه تاسیس منشا خدمت ویژه باشد
  • راه اندازی پویش خانه دوست کجاست در شهرستان زارچ
  • راه‌اندازی کارگاه و کارخانه‌های تولیدی بومی
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی