Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه فرزندان به عنوان امانت نزد ما هستند گفت: امانتداری مسئله بسیار مهمی است که والدین، صدا و سیما و همه و همه باید به برنامه‌ریزی خانواده در این موضوع و رفتار صحیح با کودکان دقت کنند. ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نخستین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در استان مرکزی با اشاره به  حقوق کودک اظهار داشت: حقوق کودک در فرهنگ دینی ما دو بعد دارد یک بعد به لحاظ فرزند و طفل و بعد دیگر به لحاظ صغیر و سبی بودن، تعابیر مختلفی هم از جنین تا طفل داریم و اهمیت موضوع حقوق کودک به قدری است که مجموعه‌ای از روایات و آیات مرتبط با این موضوع را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه اطفال در دایره‌المعارف هم کتاب منتشر شده، کتاب‌های بسیاری در این زمینه نوشته شده و کارهای خوبی در رابطه با حقوق کودک انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین حقوق کودک، موضوع با اهمیتی از نظر فرهنگ دینی است، از نظر غربی‌ها هم که کارهای گسترده‌ای انجام شده است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به تولد فرزندان دارای اختلالات گفت: لازم است که رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی ما در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهند چراکه بخش ژنتیک نقش مهمی را در این زمینه دارد و علاوه بر کیهان‌شناسی از علومی که بسیار مورد اهمیت بوده همان علم تشریح شامل ژنتیک و عوامل وراثتی است.

‌کنفرانس ملی "حقوق کودک" ‌در کرمان برگزار می‌شودکردستان| رعایت حقوق کودکان باید به دغدغه عمومی تبدیل شودکردستان| لایحه جدید «حقوق کودکان و نوجوانان» در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود

وی بیان کرد: از لحاظ معارف دینی حقوق کودک موضوعی بسیار مهم، با ارزش و حساس است و کار توحیدی به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: شاه‌بیت و یا بیت‌الغزل مسئله حقوق کودک امانتداری است، چراکه این فرزندان امانت دست ما هستند و ما باید برای این امانت برنامه‌ریزی کنیم تا این امانت با هدف، عزت‌آفرین و شایسته تربیت شود به طوری که در راه انقلاب و آرمان‌های آن قرار گیرد.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: مفهوم کودک از جایگاه خاصی برخوردار بوده و هیچ نعمتی به اهمیت نعمت فززند نیست اما این نعمت شرایطی را دارد و مشروط به رعایت این شرایط نعمت محسوب می‌شود، بنابراین باید این نعمت را قدر بدانیم و او را برای آینده‌ای درخشان و عزت‌آفرین تربیت کنیم.

وی افزود: کودک به عنوان نسل بعدی امانتی است در دست نسل فعلی و جامعه باید در این زمینه سرمایه‌گذاری معنوی و واقعی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: گمشده واقعی فرزندان و کودکان جامعه مقام، ثروت و قدرت نیست بلکه شخصیت واقعی، الهی، انسانی و معنوی و ارزشمند آنها بوده که امیدهای فردا هستند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به شدت تاثیر مادر بر کودکان بیان کرد: اساس سعادت و شقاوت را باید در شکم مادران جست و جو کرد، این بیانگر شدت تاثیر بوده و نه علیت تامه، قرآن کریم آیات بسیاری را در این رابطه دارد که با اثرگذاری در هزاران نسل دیگر می‌توان به عظمت این موضوع پی ببریم.

وی ادامه داد: بعد از خدا، امام و انقلاب بزرگترین امانت‌ها نزد هر مسلمانی فرزندان هستند، از بار این مسئولیت نمی‌توانیم شانه خالی کنیم، چراکه برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند سبب برکات در هزاران نسل دیگر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: امانتداری مسئله بسیار مهمی است که والدین، صدا و سیما و همه و همه باید به برنامه‌ریزی خانواده در این موضوع دقت کنند، عزم و اراده ما باید این باشد که نسل آینده افتخارآفرین و شایسته، به دور از انحراف و در راستای آرمان‌های امام‌(ره) و مقام معظم رهبری و همراه با مهارت‌های اجتماعی و غیره را تربیت کنیم.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: هر گونه رفتار ما با کودکان در رفتار آنها با نسل بعد نمایان می‌شود، اگر فرزندان امروز را تحقیر کردیم مطمئن باشید فرزندان آینده ما به دست آنها تحقیر می‌شود.

انتهای پیام/712/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی و عملکرد با تدبیر و درایت و به دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری، اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده است و شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدامشان در حوزه رکنی بودند.

ارتباط با اساتید و طلاب مستمر ادامه داشته باشد

وی افزود: باید در کارها مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی خصوصاً فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد؛ ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم بسیار موثر است که باید ان شاءالله مستمر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می کنند اما همه این‌جور نیستند، اگر مطلبی هم باشد باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند. اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای هست تخریب کرد، بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد.

وی ادامه داد: ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: دولت ها و افراد می آیند و می‌روند ما با حفظ استقلال حوزه از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می کنم امروز، البته در حوزه کاستی هایی وجود دارد که باید حل شود ولی در مجموع عملکرد جنابعالی در سمت رییس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده موفق می دانم و برای شما دعا می کنم. ان شاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم، البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با توجه به پیوستگی ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیاناً به غرض ورزی های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود و طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

کد خبر 6080497

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • پاسخ ایران به تکرار ماجراجویی صهیونیست‌ها قاطع خواهد بود
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!