Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:54:07 GMT

جذابترین تفریحات پایان سال ایرانی ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۳۶۳۸

جذابترین تفریحات پایان سال ایرانی ها چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال برخی از ایام همچون شب یلدا و چهارشنبه سوری که جزو محبوبترین و بهترین شب ها برای ایرانیان است برنامه ریزی های زیادی را انجام خواهیم داد. این مناسبت‌های سنتی جزئی از تاریخ دیرینه ایران میباشد. قطعا خیلی از خانواده ها به دنبال این هستند که چطور می توان در این دو شب ماندگار لحظات بسیار خوبی را در جمعی با صفا بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین برخی از آژانس های هواپیمایی در ایران همچون آژانس هواپیمایی آرامش سفر تورهایی مخصوص این شب ها برگزار می کند که شرکت در آنها می تواند لحظات بسیار نابی را برای هر خانواده ای رقم بزند.

طولانی ترین شب سال را چطور بگذرانیم

شب یلدا یکی از زیباترین شب‌ها در نزد ایرانیان میباشد. سنتی که از ۵۰۲ سال قبل از میلاد در تقویم ایران باستان به ثبت رسید. در این شب خانواده ها به دور هم جمع میشوند و به خنده و شادی و خوردن تنقلات می گذارنند. این شب بیشتر در کنار بزرگان هر خانواده همچون پدربزرگ و مادربزرگ ها سپری می شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید این شب زیبا را در کنار گروهی بسیار شاد همراه با کلی برنامه سپری کنید می توانید با شرکت در تور شب یلدا یک شب خاطره انگیز را داشته باشید.

نمادهای شب یلدا هندوانه، انار و فال حافظ میباشد، به نوعی شما با گرفتن فال در شب یلدا میتوانید طالعی از سال آینده خود را مشاهده کنید. شما در شب یلدا میتوانید صله رحم را به پا دارید و به محکم تر شدن رابطه ها کمک کنید. شما می توانید این شب را کمی خاطره انگیزتر کنید و با بازی کردن با یک دیگر خاطرات زیبایی را بسازید. یکی از جذاب ترین بازی هایی که می توانید در شب یلدا انجام دهید پانتومیم است.

چهارشنبه سوری و قدمت ۱۷۰۰ ساله

دیگر شب ماندگاری که در روزهای پایانی سال میتوانید همراه با خانواده و دوستان سپری کنید و از الان باید برای آن روزها برنامه ریزی کنید چهارشنبه سوری میباشد. این رسم در آخرین چهارشنبه هر سال برگزار می شود. به نوعی شما از عصر روز سه شنبه شروع به جشن گرفتن خواهید کرد تا اواخر شب که میشود شب چهارشنبه و معروف به چهارشنبه سوری این جشن ادامه دارد.

نماد شب چهارشنبه سوری روشن کردن آتش میباشد. به نوعی شما با روشن کردن آتش و سپردن غم ها و کدروت به آتش به استقبال سال جدید می روید. در این شب شما میتوانید از روی آتشی که روشن کرده اید بپرید و هنگام پریدن جمله « زردی من از تو و سرخی تو از من » را بگویید و آماده جشن سال نو شوید. شما میتوانید برای داشتن شب چهارشنبه ای خاطره انگیز در تور چهارشنبه سوری که هر سال برگزار می شود شرکت کنید و همراه به گروهی بسیار شاد تمامی رسم های این شب را اجرا کند.

برخی از رسومات شب چهارشنبه سوری در ایران

قاشق زنی یکی از رسم های این شب میباشد که توسط دخترها و پسرها انجام می شود، هدف از این کار نمادین به نوعی خوش یومن بودن آن است و شما در این لحظه با کاسه های خالی که همراه دارید به درب منزل دیگران می روید و صاحب خانه ها درون کاسه های خالی شما گل یا شیرینی می گذارند.

فالگوشی یکی از رسم های جالب چهارشنبه سوری است، دختران در این شب نیت کرده و سپس در جایی پنهان می شوند و مشغول به فاگوشی می شوند که دیگران چه صحبتی می کنند و از صحبت های آنها متوجه می شوند و آنها را تفسیر می کنند و به نیت خود ربط می دهند.

دو شب خاطره انگیز در دل طبیعت

بسیاری از طبیعتگردهای حرفه ای در ایران دو شب یلدا و چهارشنبه سوری را در دل طبیعت سپری می کنند. به نوعی با، به پا داشتن سنت ایرانی در طبیعت می توانند شب های خاطره انگیزی را سپری کنند. شما نیز می توانید با شرکت در تور طبیعت گردی این شب ها را در دل طبیعت سپری کنید. لازم است بدانید طبیعت گردی هایی همچون تور ماسال، تور کویر، تور نمک آبرود و سایر تورها توسط آژانس هواپیمایی آرامش سفر ۰۲۱۵۴۰۳۴۰۰۰ به صورت اختصاصی و لاکچری اجرا می شود.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4782225

منبع: مهر

کلیدواژه: طبیعت گردی شب یلدا چهارشنبه سوري گروه خودروسازی سایپا ایران کیش فروشگاه اینترنتی طبیعت گردی بانک ملت اپلیکیشن موبایل صنعت خودروسازی سامسونگ یخچال سازمان مدیریت صنعتی کسب و کارهای اینترنتی خرید اینترنتی منطقه ۲۲ شهرداری تهران قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴

(تصاویر) برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴

دیگر خبرها

  • وقتی نارنجک داخل گاوصندوق منفجر شود، چه اتفاقی می افتد (فیلم)
  • (تصاویر) برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴
  • ۶۶ روز تا فیفادی بعدی را چگونه سپری کنیم
  • محفل قرآنی امام حسنی ها نمایش دینداری جامعه ایرانی بود
  • که شب می گذرد! نوروز به مثابه نهاد توسعه
  • تصاویر سفره افطاری ساده روی پل طبیعت
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک
  • جاری شدن چشمه ها در طبیعت ایلام
  • تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته در کشور