Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: استان قزوین از جاذبه‎های فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است که بوم‌گردی عشایری از این جاذبه‌هاست که توسعه آن به تقویت اقتصاد گردشگری قزوین منجر می‌شود. ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار با کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین با دارا بودن جاذبه‌های فراوان تاریخی، طبیعی و مردمی شناسی در حوزه گردشگری هنوز نتوانسته جایگاه خود را در حوزه گردشگری کشور پیدا کند چرا که مسیر مشخصی برای توسعه گردشگری در استان قزوین تدوین نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حضور خانوارهای عشایری در استان قزوین در کنار طبیعت بکر این استان می‌تواند بستر تغییر جهت گردشگری قزوین به سمت رونق و توسعه بوم‌گردی‌های عشایری را فراهم کند.

استاندار قزوین گفت: عشایر از ارزشمندترین گروه‌های انسانی و جوامع همراه نظام و جمهوری اسلامی بوده‌اند که در تاریخ و تمدن مردم ما جایگاهی ویژه دارند و قطعا حمایت از این بخش حمایت از تولید، توسعه امنیت و فرهنگ ملت ماست.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان اردبیل: کارنامه بسیج پر از خدمت به مردم استتخصیص سهم 20 درصدی از تسهیلات روستایی و عشایری به بخش تعاونمحکومیت آشوبگران در تجمع عشایر و مردم انقلابی خوزستان+ تصویر

جمالی‌پور  خاطرنشان کرد: سبک زندگی خاص عشایر، دامپروری ویژه این جوامع و فرهنگ و تمدن خاص زندگی در عشایر می‌تواند برای بسیاری از مردم جذاب باشد و قطعا توسعه بوم‌گردی عشایری می‌تواند افزایش خدمات رفاهی، توسعه و اقتصاد مناسبی برای این استان به همراه داشته باشد.

وی افزود: بخشی ازهویت فرهنگی و تمدن غنی مردم ایران را می‌توان در زندگی عشایری جست و جو کرد و قطعا جذابیت‌های این حوزه باید مورد توجه مسئولین و فعالین حوزه گردشگری قرار گیرد.

مشکلات و دغدغه‌های عشایری استان شناسایی شو برای رفع آن اقدام شده است

بهزاد غیاثوند  مدیر امور عشایری استان قزوین در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه عشایری در استان قزوین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حوزه عشایری در کشو رانجام شده است شناسایی مشکلات و دغدغه‌های این حوزه است  و تلاش شده تا برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های حمایتی در راستای رفع این مشکلات برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود در استان قزوین نزدیک به 1 هزار و 400 خانوار عشایری در زمان ییلاق در قزوین سکونت دارند که  1 هزار و 300 خانوار نیز به صورت دائمی در استان قزوین ساکن هستند.

مدیر امور عشایری استان قزوین عنوان کرد: به منظور رفاه حال این خانوارهای عشایر در استان قزوین بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر مسیر ایمن سازی و مناسب سازی شده است و گذر راه ایل برای استان تعبیه گردیده است.

غیاثوند بیان کرد: در حال حاضر نزدکی به 3 هزار و 100 کیلومتر گذر راه ایل در استان قزوین شناسایی و به ثبت خواهد رسید.

وی همچنین گفت: این عشایر قشلاقیات آبیک، طارم و بوئین زهرا و ییلایقیات الموت شرغی، الموت قربی و کوهین ساکن هستند.

مدیر امو عشایری استان قزوین گفت: تاسیس مدارس روستایی، اختصاص تانکر آب شرب بهداشتی، فعال سازی مراکز بهداشت عشایری از اقداماتی است که در این حوزه در استان قزوین صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد