Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@22:45:05 GMT

بازدید دادستان کل کشور از تالاب انزلی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۴۲۲۰

دادستان کل کشور در راستای بررسی وضعیت ساخت سازهای سواحل دریای خزر در انزلی از مناطق کپورچال وسنگاچین بازدید کرد. ناطقان: در این بازدید که خرم‌آبادی معاون دادستانی کل حجت الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری و دادستان استان گیلان و دادستان بندرانزلی، نیز حضور داشتند، دادستان کل کشور در جریان آخرین وضعیت تالاب بندرانزلی و ساخت و سازهای سواحل دریا  قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام منتظری با حضور و بازدید میدانی از تالاب بین المللی انزلی در جریان آخرین وضعیت پرونده پروژه بایوجمی(زیست پالایی) قرار گرفته و بر حفظ و صیانت از حقوق عامه‌و سرمایه ملی و سلامت شهروندان تاکید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در رابطه با علل توقف پروژه بایوجمی توسط دستگاه قضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح بایوجمی قرار بوده است که با تزریق موادی مشخص رسوبات کف تالاب را کاهش دهند که اکنون این موضوع از نظر علمی مورد تردید قرار گرفته است لذا دادستان بندرانزلی ورود کرده و استعلام های  مختلف را از مراکز مختلف علمی گرفته و  اکنون ادامه اجرای پروژه را متوقف کرده است.

وی ادامه داد: در این خصوص محیط زیست نسبت به توقف پروژه اعتراضاتی دارد. به لحاظ اهمیت مسئله و چون موضوع برای مردم منطقه و‌ برای آبزیان مطرح است و موضوع سرطان زا بودن پروژه مطرح است دستگاه قضایی  وظیفه دارد برای پیگشیری از حوادثی که با سلامت جامعه سر و کار دارد  ورود جدی داشته باشد.


منتظری گفت: لازم بود شخصا به صورت میدانی بخش های از این تالاب را رصد کنیم و ان‌شاءالله در دستگاه قضایی تصمیم داریم که بر اساس کار علمی و کارشناسی دقیق و کامل کار را پیش ببریم و اگر کوچکترین ضرر  و‌زیانی  برای مردم و حتی آبزیان وجود داشته باشد قطعا دستگاه قضایی اجازه نخواهد به سلامت مردم آسیب برسد و جلوی آن را خواهد گرفت.

وی گفت: سازمان محیط زیست باید بداند که دستگاه قضایی در این پروژه قاطعانه خواهد ایستاد و تا زمانی که همه ابعاد مسئله روشن نشود و کارشناسان متخصص  موضوع را تایید نکنند اجازه ادامه پروژه داده نخواهد شد.

دادستان کل کشور افزود: بنابراین زمانی اجازه ادامه کار داده خواهد شد که همه مراکز علمی و دانشگاهی این موضوع را تایید کنند و بیخطر بودن آن را رسماً اعلام کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: بازدید ، دادستان کل ، تالاب انزلی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازدید دادستان کل تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه