Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:45:49 GMT

امضای ۱۰تفاهم‌نامه کاری با تولیدکنندگان ایرانی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۴۴۲۰

امضای ۱۰تفاهم‌نامه کاری با تولیدکنندگان ایرانی

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این مراسم با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و نیز تولیدکنندگان و فعالان صنعت مخابرات ایران در ساختمان مرکزی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برگزار شد.

بر این اساس، ایرانسل با شرکت‌های «اتصال صنعت میانه»، «صبا باتری»، «صنایع مخابرات ایران»، «فراز ارتباط»، «گرد الکتریک»، «نور بهینه گستر»، «نیان الکترونیک» و «صنایع قطعات الکترونیک ایران» در زمینه تولید مودم ۴G، باتری ساکن مخابراتی، آنتن مخابراتی، ریپیتر رادیویی، آنتن FD تک باندی، دکل مخابراتی، میکرو داکت نوری و سیمکارت همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، رضا رحمانی وزیر صمت با تأکید بر ضرورت همکاری هر چه بیشتر برای ارتقای توان شرکت‌های داخلی، از ایرانسل و همراه اول برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی حمایت از تولید داخلی قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به «نهضت ساخت داخل»، ضمن تقدیر از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری آن، ابراز امیدواری کرد که با تقویت تولید داخل امکان گسترش فعالیت شرکت‌های ایرانی در حوزه بین‌المللی و افزایش صادرات نیز فراهم شود.

همچنین دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی با تبریک هفته بسیج، با اشاره به این که با حمایت‌های انجام شده در سال‌‎های اخیر، بخش عمده قطعات مورد نیاز در صنعت مخابرات ایران بومی‌سازی شده است، این روز را با توجه به برگزاری مراسم، روز مبارکی دانست و بر پایبندی ایرانسل به عنوان یکی از بازیگران بزرگ صنعت مخابرات ایران به توسعه تولید داخلی و بومی‌سازی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به شراکت اپراتور بین‌المللی MTN در پروژه ایرانسل و حضور این اپراتور در کشورهای مختلف، گفت: «تلاش داریم تا تولیدکنندگان ایرانی بتوانند از طریق MTN محصولات و خدمات خود را در کشورهای دیگر نیز عرضه کنند.»

پیش از این و هم‌زمان با سال رونق تولید و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از کالای ایرانی و نیز با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صمت، نمایشگاه دائمی حمایت از تولیدات داخلی در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود.

در این نمایشگاه به حوزه‌های فعالیتی نظیر تجهیزات مراکز سوئیچ و دیتا سنتر، تجهیزات شبکه، انتقال، پسیو، فیبر و متعلقات آن، خدمات طراحی، نرم‌افزارها، ساخت ‌سایت‌های مخابراتی و ... پرداخته شده و اقلامی مانند آنتن اکتابند، روتر، ریپیتر، مودم، ODU، تجهیزات مورد نیاز شبکه فیبر و... در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

برچسب‌ها رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت ستار هاشمی شرکت ایرانسل بیژن عباسی آرند صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت ایرانسل صمت رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت ایرانسل صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم