Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@10:53:56 GMT

خواب هایی که اردوغان برای سران ناتو دیده است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۴۵۵۵

خواب هایی که اردوغان برای سران ناتو دیده است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ضمن تاکید بر اهمیت نشست آتی سران ناتو خطاب به خبرنگاران گفت: پیام‌های مهمی وجود دارند که آنها را رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشست آتی ناتو مطرح خواهد کرد. آنکارا دیدگاه‌های مختلف خود را مطرح می‌کند از جمله وضعیت ناتو در قرن ۲۱، رویکرد، مسؤولیت‌ها و اولویت‌های آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالین در ادامه افزود: این روزها شاهد حالتی از بحث و جدل درخصوص موضوعات مختلف مربوط به پیمان آتلانتیک مانند آینده، هویت و رویکرد آن هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: اردوغان طی نشست ناتو دیدگاه‌های مهم کشورش را با توجه به اینکه ترکیه دارای دومین ارتش بزرگ در ناتو است، ارائه خواهد داد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: منطقه امن در شمال سوریه و مسائل مهاجرت موضوعاتی هستند که در اروپا از نزدیک دنبال می‌شوند ما پس از عملیات "چشمه صلح"، شاهد واکنش‌های برخی کشورهای غربی پس از پاکسازی مرزهایمان از "سازمان‌های تروریستی" بودیم. توجیهی برای آن نیست چرا که این عملیات علیه "سازمان‌های تروریستی" بود نه غیرنظامیان یا کردها یا اقلیت‌های دینی.

ترکیه نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان "چشمه صلح" را در سوریه علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) به راه انداخت که این عملیات با محکومیت بین‌المللی مواجه شد. پیش از آغاز این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه خبر داد که چراغ سبزی برای آغاز عملیات ترکیه به حساب می‌آمد.

310 310

کد خبر 1325269

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ناتو ترکیه بنزین باشگاه پرسپولیس سینمای ایران سهمیه بندی بنزین یارانه ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران هدفمندسازی یارانه ها لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد