Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:54:33 GMT

معرفی انواع اره دستی و سر پیچ‌گوشتی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۴۸۹۱

معرفی انواع اره دستی و سر پیچ‌گوشتی

ابزارهای مختلفی برای تولید محصولات چوبی به کار می رود که ما به طور تخصصی با آن‌ها آشنایی نداریم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام چوبینر، در این متن قصد داریم شما را با انواع اره دستی و سر پیچ گوشتی آشنا سازیم، اره دستی علاوه بر این که در نجاری ضروری و مهم است در منازل جهت مصارف مختلفی از قبیل شاخه بری، برش و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده می‌شود؛ همچنین پیچ‌گوشتی با سری‌های مختلف در منازل برای ساده‌ترین امور نیاز می‌شود. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی انواع مختلف این دو ابزار بپردازیم.

انواع اره دستی

برش ریشه و اصل تولید محصولات چوبی، فلزی، پلاستیکی و... به حساب می‌آید. جالب است بدانید اره دستی در ابعاد و مدل‌های مختلفی جهت مصارف گوناگون تولید می‌شود و حتی از لحاظ سایز، تعداد دندانه، مدل دستگیره و تیغه با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در ادامه به معرفی و تشریح انواع اره دستی خواهیم پرداخت:

· اره دستی نجاری

· اره دم روباهی

· اره پشت دار

· اره باغبانی

· اره ژاپنی

· کمان اره

اره دستی نجاری

اره دستی نجاری جزء موارد ابتدایی و ساده انواع اره می باشد و معمولا برای برش چوب های خشک و تر به کار می رود. در ساخت اره دستی نجاری از تیغه ای با جنس فنر و دستگیره چوبی استفاده می کنند که در مواردی تیغیه با کمک پیچ به دستگیره وصل گردیده و قابل تعویض می باشد.

اره دستی دم روباهی

یکی از مدل های پرطرفدار در صنعت چوب اره دستی دم روباهی می باشد که در مواردی به اره پنل بر نیز خوانده می شود. اره دم روباهی به شکلی طراحی شده است که قسمت نزدیک به دستگیره پهن تر از نوک تیغه می باشد. شاید برایتان جالب باشد که این مدل اره دستی قابلیت برش عرضی و طولی تخته چند لا، خرده تخته و... را دارد.

اره دستی پشت دار

اره دستی پشت دار به شکلی طراحی شده که روی قسمت پشت تیغه یک روکش فلزی تعبیه می‌شود. دلیل استفاده از این روکش برای محافظت از دست شخص می‌باشد زیرا در مواردی هنگام برش نیاز است اندکی فشار بر قسمت پشت تیغه وارد گردد؛ علاوه بر این پشت دار بودن اره نقش مهمی در هدایت راحت آن و منحرف نشدن تیغه ایفا می‌کند.

اره باغبانی

هرس درختان برای رشد بهتر آن‌ها موثر می‌باشد و برای این امر از اره باغبانی که به اره شاخه بری نیز معروف است استفاده می‌شود. اره باغبانی به شکل قوس‌دار با دندانه‌های بزرگ طراحی می‌شود و در بعضی موارد تیغه قابل تعویض می‌باشد.

اره ژاپنی

یکی دیگر از مدل‌های رایج اره دستی، اره ژاپنی نام دارد که در دو مدل پشت دار و دو لبه تولید می‌شود. اره ژاپنی از تیغه نازک با دندانه‌های ریز تولید می‌شود که برای برش‌های دقیق و ظریف، برش اتصالاتی از قبیل پین چوبی استفاده می‌شود.

کمان اره دستی

کمان اره‌دستی که به اره ظریف بر معروف است جهت کارهای هنری و ظریف کاری در صنعت چوب به کار می‌رود و تیغه آن قابل تعویض می‌باشد که متناسب با نیاز خود تیغه مناسب را انتخاب می‌کنیم.

قیمت انواع اره دستی

اره دستی در انواع مختلفی تولید میشود که با توجه به تنوع ابعاد و سایز، قیمت‌ها نیز متنوع می‌باشد. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع اره دستی می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸   -   ۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶   -   ۰۹۳۵۵۰۶۹۲۶۹
Choobiner.ir

سر پیچ گوشتی چیست؟

سر پیچ گوشتی جهت نصب روی دریل، پیچ گوشتی برقی، پیچ گوشتی همه کاره استفاده می‌شود. با این روش دیگر نیازی نیست که انواع مختلف پیچ گوشتی را در کنار خود جمع کنید بلکه به راحتی با تعویض نوک‌های مختلف به باز و بسته کردن پیچ‌ها بپردازید. سر پیچ گوشتی که به نوک پیچ گوشتی یا سری پیچ گوشتی نیز خوانده می شود در ابعاد و طرح های مختلفی تولید می‌شود.

انواع سر پیچ‌گوشتی

سر پیچ‌گوشتی از لحاظ شکل ظاهری و متناسب با نوع پیچ‌ها به مدل‌های زیر تقسیم می‌شود:

 دو سو: دوسو که به تخت نیز معروف است جهت باز و بسته نمودن پیچ‌های با یک چاک استفاده می‌شوند که نام اختصاری آن‌ها SL میباشد.

چهار سو: به شکل چهار پره ساخته می‌شود؛ و سایزبندی آن‌ها بر اساس عدد کناری PH  مشخص می‌شود که PH۲  متداول‌ترین سایز نوک پیچ گوشتی چهارسو محسوب می‌شود.

ستاره‌ای: برای باز و بسته کردن پیچ‌های ستاره‌ای به کار می‌رود و نام اختصاری آن‌ها PZ می‌باشد.

شش پر: جهت باز و بسته نمودن پیچ‌های به شکل شش ضلعی به کار می‌رود.

خورشیدی: جهت باز و بسته نمودن پیچ‌های مخصوص به خود که چندین چاک دارند، استفاده می‌شوند. همچنین اسم این مدل نوک پیچ گوشتی با T مشخص می‌شود.

 سر پیچ گوشتی‌ها به شکلی طراحی می‌شوند که گاهی فقط از یک طرف آن‌ها استفاده می‌شود و در موارد دیگر دو طرف آن‌ها قابل استفاده هستند که در سر پیچ گوشتی‌های دوسو و چهارسو به این صورت خوانده می‌شوند:

· یک سر دو سو

· یک سر چهار سو

· دو سر چهار سو

· دو سر دو سو

· یک سر دو سو یک سر چهار سو

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اره دستی محصولات چوبی پیچ گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید

بتن به ترکیب سیمان، آب، سنگدانه و برخی افزودنی‌ها گفته می‌شود. اما در صنعت ساختمان، دو نوع بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن آماده و دستی که هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.

بهترین مرجع برای خرید بتن آماده در تهران کدام کارخانه است؟

در صنعت ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بتن اشاره کرد. درواقع بتن در تمام پروژه‌های عمرانی مانند ساختمان‌های مسکونی، تجاری و حتی سازه‌های شهری استفاده می‌شود. طی سال‌های اخیر به علت وضع مقررات جدید و همچنین اهمیت افزایش مقاومت سازه‌ها در برابر زلزله، بتن کارگاهی یا دستی جای خود را به بتن آماده داده است. به همین خاطر در بیشتر پروژه‌های عمرانی در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، بتن آماده به پرکاربردترین متریال تبدیل شده است. در این مطلب نکات خرید بتن آماده در تهران را بررسی و در نهایت بهترین مرجع برای خرید این نوع بتن را به شما معرفی می‌کنیم.

بتن آماده چیست و چه تفاوتی با بتن دستی دارد؟

قبل از این که به سراغ نکات خرید بتن آماده در تهران برویم، بهتر است کمی با این مصالح ساختمانی آشنا شویم. به‌طور کلی بتن به ترکیب سیمان، آب، سنگدانه و برخی افزودنی‌ها گفته می‌شود. اما در صنعت ساختمان، دو نوع بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن آماده و دستی که هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. بتن آماده به مصالحی گفته می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و اندازه‌گیری دقیق افزودنی‌ها در کارخانجات تولید می‌شود. سپس بتن آماده توسط کامیون‌های میکسر به موقعیت پروژه منتقل و با استفاده از پمپ فرایند بتن‌ریزی انجام می‌شود. حال سوال اینجاست که بتن آماده چه تفاوتی با بتن دستی دارد و چرا در بیشتر پروژه‌های عمرانی از نوع آماده این مصالح استفاده می‌شود؟

طرح اختلاط و نسبت دقیق آب به سیمان در فرایند تولید بتن از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر، کوچک‌ترین تغییر در طرح اختلاط بتن می‌تواند خواص فنی آن را به‌صورت کامل دچار تغییر کند. برای مثال، افزایش آب باعث افزایش کارایی بتن و کاهش مقاومت آن می‌شود. به دلیل پیچیدگی این فرایند، تولید بتن به‌صورت دستی با خطای زیادی همراه است و محصول نهایی مقاومت، کارایی و کیفیت استانداردی نخواهد داشت و نمی‌توان از آن در اجرای بخش‌های اصلی سازه مانند فونداسیون، تیر و ستون استفاده کرد. درواقع می‌توان گفت که تفاوت اصلی بتن آماده و دستی در کیفیت این دو مصالح است.

مزایای خرید بتن آماده در تهران برای اجرای پروژه‌های عمرانی

همان‌طور که اشاره شد، در بیشتر پروژه‌های عمرانی به‌جای بتن دستی، از بتن آماده استفاده می‌شود. دلیل محبوبیت بتن آماده در مرحله اول کیفیت بالاتر این مصالح و در مرحله بعدی الزام قانونی سازندگان برای استفاده از این نوع بتن است. طبق قوانین موجود، سازندگان نباید از بتن دستی برای بتن‌ریزی اسکلت سازه و اجزای مهم آن استفاده کنند.

در ادامه مهم‌ترین مزایای خرید بتن آماده در تهران را بررسی می‌کنیم:

بتن آماده با دقیق‌ترین طرح اختلاط تولید می‌شود مقاومت بسیار بالای بتن آماده امکان تعیین مقاومت بتن آماده برای اجرای پروژه‌های عمرانی خاص و حساس کاهش مصرف میزان سیمان و در نتیجه کاهش هزینه‌های بتن‌ریزی پروژه‌های عمرانی سرعت بالاتر بتن‌ریزی با استفاده از بتن آماده عدم نیاز به اختصاص فضا برای تولید بتن در کارگاه عمرانی تطبیق‌پذیری بالای بتن آماده امکان سفارش انواع بتن آماده مانند بتن خود متراکم، بتن سبک و ... نکات خرید بتن آماده در تهران

تا به اینجا با اهمیت خرید بتن آماده در تهران آشنا شدیم. حال نوبت آن است که به سراغ بررسی برخی نکات در زمان خرید این نوع بتن از شرکت‌های فعال در این زمینه برویم. یکی از نکات مهم در این زمینه، انتخاب مجموعه‌ای است که انواع بتن آماده را تولید کند. برای مثال اگر در یک پروژه عمرانی به بتن سبک نیاز داشتید، باید به سراغ مجموعه‌ای بروید که علاوه‌بر تولید بتن آماده استاندارد، این نوع بتن مدرن را نیز تولید می‌کند. در ادامه دیگر نکات مهم خرید بتن آماده در تهران را بررسی می‌کنیم:

سفارش بتن آماده در زمان مناسب: در برخی از ماه‌های سال، صنعت ساختمان رونق بسیار زیادی پیدا می‌کند و به همین خاطر تقاضا برای خرید بتن آماده در تهران بالا است. از طرف دیگر زمان بتن‌ریزی نیز اهمیت زیادی در فرایند اجرای پروژه دارد. به همین خاطر در زمان خرید بتن آماده در تهران باید نسبت به زمان سفارش دقت کافی داشته باشید. خرید بتن از یک مجموعه باسابقه: فرایند کنترل کیفی و دقت روی فرایند تولید بتن آماده در کارخانجات تولید بتن متفاوت است. به همین خاطر شما باید بتن مورد نیاز پروژه عمرانی خود را از یک مجموعه معتبر و باسابقه خریداری کنید. توجه به فاصله کارخانه تولید بتن آماده تا موقعیت پروژه: نکته بسیار مهم دیگر در زمینه خرید بتن آماده در تهران، توجه به فاصله کارخانه تولید بتن تا موقعیت مکانی پروژه است. افزایش فاصله باعث می‌شود که بتن آماده در زمان بتن‌ریزی کارایی مناسبی نداشته باشد. سفارش بیشتر از مقدار مورد نیاز: با توجه به این که در زمان بتن‌ریزی، مقداری بتن در پمپ و میکسر باقی می‌ماند، همواره 5 تا 10 درصد بیشتر از نیاز خود بتن آماده سفارش دهید.

خرید باکیفیت‌ترین بتن آماده در تهران از فهاب بتن

اگر به دنبال خرید بتن آماده در تهران هستید، ما مجموعه فهاب بتن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فهاب بتن یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات تولید بتن آماده در تهران است که علاوه‌بر بتن استاندارد، انواع پیشرفته و مدرن این متریال مانند بتن خودتراکم، پرمقاومت و بتن سبک را نیز تولید می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید و سفارش بتن آماده خود را در وب‌سایت فهاب بتن ثبت کنید.

کد خبر 746988

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • فوتبال دستی با ورژن جدید (فیلم)
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • معرفی کابینت های جدید
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد