Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده در نشست شورای استانی و ششمین نشست دبیران هم‌اندیشی استانی یزد اظهار کرد: دغدغه ما این است که ان‌شاءالله در کسوت مربی و استاد، در تربیت نسل جوان موفق باشیم. در دفاتر نهاد همه‌ اقوال و اعمال باید پشتوانه‌ علمی داشته باشد و تربیتی که در دانشگاه اسلامی دنبال می‌شود باید در محیط دینی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تربیت دینی مطلق، هدف نیست؛ چراکه دین سکولار منظور ما نیست؛ بلکه تربیت دینی که دغدغه نظام اسلامی را تأمین ‌کند، دنبال می‌شود. قدرت جریان‌سازی هم‌اندیشی در تبدیل موضوع به گفتمان‌ در فضای دانشگاه‌ها در جوامع دیگر کمتر پیدا می‌شود؛ چون در بستر علمی و توسط کسانی انجام می‌شود که سلسله‌جنبان جریان علمی دانشگاه هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به عناصر مهم آینده پژوهشی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت همفکری با استادان استفاده شود که توفیق‌های حاصل شده در دانشگاه‌ها مبتنی بر استفاده از این ظرفیت است. از اهداف آینده‌پژوهی، تعریف راه‌حل‌ها برای عبور از مشکلات پیش رو بوده و از عناصر مهم بحث آینده‌پژوهی، شناخت آسیب‌ها و ارائه راه حل برای آنهاست. این مهم فقط از دست استادان و فرهیختگان دانشگاه‌ها بر می‌آید.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده با توجه به اهمیت تربیت نسل آینده و نسل نو گفت: کلیدواژه و شاه‌بیت اسناد بالادستی فرهنگی نظام، «تربیت» است. تربیت به معنی تغییر تدریجی جامعه دانشجویی به سمت اهداف والا در همه ابعاد تربیتی یعنی تربیت دینی است؛ اعم از اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، فناوری و ... که می‌تواند چراغ راه آینده نظام مدیریتی کشور باشد. در عرصه‌های پژوهش هم حرکت باید مبتنی بر تربیت پژوهشی باشد؛ چرا که در تمامی عرصه‌ها و تمامی مستندات دینی تزکیه همیشه مقدم بر تعلیم دانسته شده است.

وی ادامه داد: انتظار از دانشگاه‌ها باز کردن گره‌های موجود و معضلات اخلاقی اجتماعی جامعه است. استادانی که الگوهای تربیتی و اخلاقی هستند برای دانشجویان مانند خورشیدی‌اند که نظرها به سوی آنها جلب می‌شود. امام صادق (ع) می‌فرماید: «حق دانشجو به استاد این است که خداوند استاد را قیم دانشجو قرار داده است». نخستین نقش انبیای الهی هم مربی‌گری است.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده در پایان گفت: منظور ما از تربیت، برقراری سلسله ارتباطات هدفمند در حوزه‌های مختلف تربیتی و فرهنگی اعم از اعتقادات، باورها، آداب، سنت‌ها و رفتارهاست.

انتهای پیام/

168 / 320 نهاد رهبری در دانشگاه حجت الاسلام عیسی زاده تربیت دینی دانشگاه اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نهاد رهبری در دانشگاه تربیت دینی دانشگاه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه امنیت و صیانت از نظام مقدس و ملت خط قرمز است، اعلام کردند که هرگونه خطای رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه امنیت و صیانت از نظام مقدس و ملت خط قرمز است، اعلام کردند که هرگونه خطای رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

 متن بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی درباره عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به شرح زیر است:

«پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی حق مسلم و انتظار مشروع ملت ایران و انسان‌های آزاده جهان و تحقق وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.»

این بیانیه به امضای روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران، شارلی انور تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران و همایون سامح یه نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران رسیده است.»

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است