Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@14:46:49 GMT

هزینه و زمان واریز حقوق، یارانه و کمک حمایتی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۵۹۳۲

هزینه و زمان واریز حقوق، یارانه و کمک حمایتی

آفتاب‌‌نیوز :

تا پیش از سهمیه‌بندی بنزین، دولت در هرماه یک یارانه و پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان را در دستور کار خود داشت که در فاصله حدود یک هفته‌ای انجام می‌داد؛ به طوری که در ۲۶ روز هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای ۷۸ میلیون نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز و در ادامه حقوق و دستمزد را پرداخت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایت معیشتی اولین پرداخت ماه

اما از آبان‌ماه و با شروع اصلاح قیمت بنزین و انجام سهمیه بندی قرار شد تا در طرح حمایت معیشتی، هر ماه مبلغی به تناسب اعضای خانوار به حساب خانوارهای مشمول واریز شود که در آبان طی سه مرحله واریز شد.

اظهارت اخیر نوبخت-رئیس سازمان برنامه و بودجه- از این حکایت دارد که از بعد از پرداخت‌های آبان‌ماه، روال تا حدودی متفاوت از قبل است.

بر این اساس اولین پرداخت هر ماه به کمک معیشتی اختصاص دارد که دهم ماه انجام می‌شود و برای حدود ۶۰ میلیون نفر و نزدیک به ۱۸ میلیون خانوار است.

در این طرح برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

هزینه دولت در پرداخت کمک معیشتی در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل افزایش قیمت بنزین تامین می‌شود.

زمان واریز یارانه تغییر کرد

پرداخت دوم هر ماه به یارانه نقدی مربوط می‌شود که بر خلاف گذشته دیگر روز ۲۶ هر ماه پرداخت نشده و در روز بیستم این واریزی انجام می‌شود که برای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و به حساب سرپرست واریز می‌شود.

نوبخت گفته که واریز یارانه نقدی برای حدود ۷۸ میلیون نفر و با هزینه ۳۰۰۰ میلیارد تومان همراه خواهد بود.

همچنین محل تامین منابع یارانه نقدی نیز درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها است.

هزینه ۲۳ هزار میلیاردی حقوق در هر ماه

اما سومین پرداخت دولت به حقوق کارکنان و بازنشستگان بر می‌گردد که میزان آن متفاوت است ولی برای حدود پنج میلیون نفر پرداختی انجام می‌شود که در هر ماه حقوق را روز ۲۸ تا ۲۹ پرداخت خواهد کرد.

دولت برای پرداخت حقوق و دستمزد در ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند که از محل بودجه جاری تامین منابع می‌شود.

در مجموع در هر ماه از پرداخت یارانه، کمک معیشتی و حقوق هزینه حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیاردی ایجاد می‌شود که در سه نوبت و با فاصله ۱۰ روزه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، اما در این بین دریافت کنندگان حمایت معیشتی، یارانه نقدی را دریافت می‌کنند و ۶۰ میلیون نفر آنها از بین یارانه‌بگیران گزینش شده‌اند ولی بیش از ۱۶ میلیون نفر از یارانه بگیران مشمول کمک حمایتی نشده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حقوق طرح حمایت معیشتی یارانه نقدی حقوق کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در روز سوم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته دوشنبه، سوم اردیبهشت، در مجموع ۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزئیات این پرداخت افزود: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت و بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اسلامی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و پنج دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱ هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

کد خبر 747153

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند