Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اینکه ۱۹۳ هزار وقف نامه در کشور موجود است، گفت: نفع وقف باید به مردم برسد و نفع وقف این است که به صورت خاص نقدی پرداخت شود که بعضی موقوفات این گونه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: با پیشرفت دانش زمین‌هایی که مبنای بیابان دارد و مبانی زراعی به معنای پر آب نیست می‌توان کار‌های دیگری، چون نیروگاه برق خورشیدی در آن قرار داد چرا که این نیازمند آب نیست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با امکانات قانونی که دولت فراهم کرده اوقاف تصمیم به استفاده از امکانات کرده است تا به توسعه جریان تولید انرژی در کشور کمک کند، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری وزارت نیرو بر توسعه نیروگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای داده تا به تولید انرژی و ارزان سازی مصرف در کشور کمک کند.

خاموشی با اشاره به مزایای استفاده از انرژی خورشیدی افزود: پراکندگی جغرافیایی زمین‌های وقفی در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران که آفتاب در غروبش به ما تقریبا یک ساعت فرصت می‌دهد، آن میزان که می‌خواهد استفاده از نیروی روشنایی بکنند در همان یک ساعت کمک منطقه‌ای موثری دارد و دوم اینکه استفاده از انرژی خورشیدی هزینه‌های انتقال نیرو را بسیار پایین می‌آورد، هزینه انتقال نیرو از نیروگاه به یک نقطه دور با نیروگاهی که در همان نقطه تولید انرژی می‌کند و در شبکه قرار می‌گیرد تفاوت‌های بسیاری دارد و قطعا نیروگاهی که در همان نقطه انرژی تولید می‌کند و در شبکه قرار می‌دهد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

او تصریح کرد: اوقاف برای نیروگاه‌های خورشیدی از زمین‌هایی که تاکنون از آن بهره وری نمی‌کردند استفاده کرده است و همچنین از رقبات متکثر و کوچک بهره گرفته است.

انتهای پیام//ز.ق   نفع وقف باید به مردم برسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان

مـدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان در سفر رئیس جمهور به استان سمنان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد حسینی‌نژاد با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی 6.1 مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان با حضور برخط رئیس جمهور، وزیر نیرو و جمعی از معاونین و مسئولین کشور افتتاح شده، بیان کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت 20 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی و با سرمایه گذاری 160 میلیارد تومانی دایر شده است.

وی اضافه کرد: این نیروگاه قابلیت توسعه تا مقدار 18 مگاواتی را داراست.

مـدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این نیروگاه برای 34 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و برق تولیدی آن از سوی شرکت توزیع برق استان سمنان خریداری می‌شود.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: ظرفیت و تولید این نیروگاه یک میلیون و 200 کیلووات ساعت در ماه بوده و توان هر پنل خورشیدی 665 وات است و به طور سالیانه حدود 14 میلیون و 400 کیلووات ساعت برق تولیدی به شبکه توزیع تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه این نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا شده است و برق تولیدی آن به شبکه فشار متوسط استان به صورت مستقیم متصل شده است افزود: استان سمنان به دلیل بهره‌مندی از میانگین تابش آفتاب بالای 300 روز در سال و وجود بادهای فصلی زمینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری در ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را دارد.

گفتنی است در  مجموع امروز با حضور ریاست جمهوری ، وزیر نیرو و هیئت دولت در استان سمنان مقدار 6 هزار و 240 کیلووات ساعت انرژی خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی