Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش دانشگاه سبز با حضور رئیس انجمن مدیریت سبز ایران و سخنرانی رئیس جامعه سبز اروپا در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش دانشگاه سبز با حضور رئیس انجمن مدیریت سبز ایران و سخنرانی رئیس جامعه سبز اروپا در دانشگاه جیرفت برگزار شد.   شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت در این همایش اظهار داشت: نهادینه کردن مصرف صحیح انرژی باید به یک دغدغه و خواست همگانی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز با استفاده بی رویه از انرژی‌های تجدید ناپذیر شاهد تغییر اقلیم در برخی از مناطق دنیا هستیم، افزود: اگر سبک زندگی مردم در شیوه استفاده از انرژی تغییر نکند، طبیعت نه تنها پاسخگوی نیاز‌های نسل آتی نیست، بلکه به نیاز‌های نسل حاضر نیز به پاسخگو نخواهد بود.

کوهستانی تصریح کرد: حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های پاک و تغییر و همچنین استفاده بهینه از انرژی می‌تواند ما را در مسیر مدیریت سبز کمک کند.

رئیس دانشگاه جیرفت با بیان اینکه استفاده از انرژی در دستگاه‌های اجرایی و حتی خانواده‌ها باید مدیریت شود، خاطرنشان کرد: باید در سیاستگذاری‌ها تجدید نظر شود و همه مسئولان در همه رده‌های مدیریتی استفاده صحیح و تغییر سبک مدیریتی در راستای اجرای مدیریت سبز را عملیاتی کنند.

وی افزود: امروز شرایط بین المللی کشور را به سمتی حرکت داده که خودباوری و نگاه به دانش بومی به یک فرهنگ تبدیل شده است و این مهم می‌تواند در راستای توسعه پایدار کشور استفاده شود.

رئیس دانشگاه جیرفت با تاکید بر نهادینه کردن اجرای مدیریت سبز در جامعه بویژه دستگاه‌های اجرایی گفت: یکی از نیاز‌های ضروری توسعه پایدار کشور اجرای سیاست‌های مدیریت سبز است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه پیشرو بوده است و دانشگاه‌ها نیز در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده اند.

کوهستانی با اشاره به راه اندازی شورای راهبردی مدیریت سبز در دانشگاه جیرفت از سال ۹۶، گفت: رویکرد مدیریت سبز به منظور استفاده بهینه از انرژی در برنامه‌های دانشگاه مدنظر بوده است.
این همایش با همکاری انجمن مدیریت سبز ایران، جامعه مدیریت سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی برگزار شد.

دانشگاه جیرفت پیشرو در مدیریت سبز
محمد حسن امامی رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه جیرفت در حوزه مدیریت سبز گفت: این دانشگاه در حوزه‌های مختلفی در حال فعالیت است که می‌تواند به عنوان الگو مدیریت سبز در منطقه ایفای نقش کند.

وی در همایش دانشگاه سبز که با حضور هیئت رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین ارتباط ویدئویی با رئیس انجمن سبز اروپا در دانشگاه جیرفت برگزارشد، افزود: مدیریت سبز به مفهوم باور، همراهی و برنامه ریزی در راستای استفاده بهینه از منابع و کاهش آلودگی می‌باشد.

امامی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی بویژه موسسات آموزش عالی وظیفه دارند که مدیریت سبز را اجرا کنند و امروز دانشگاه جیرفت به عنوان یکی از موسسات آموزش عالی استان کرمان در این راستا پیش قدم شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش دانشگاه سبز در دانشگاه جیرفت بیان کرد: این دانشگاه سعی دارد با برگزاری این گونه همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی فرهنگ مدیریت سبز را در منطقه جنوب کرمان به ویژه شهرستان جیرفت نهادینه کند.

امامی خاطرنشان کرد: انجمن مدیریت سبز ایران تلاش دارد با همکاری دانشگاه جیرفت ابعادی از مدیریت سبز مانند انرژی، پسماند، آب و هوا، کاغذ، خرید و تدارکات را مدیریت کند، تا بتوانیم منابع را به بهترین شکل ممکن درست استفاده کنیم و این مهم یک مسئولیت اجتماعی است، لذا دانشگاه جیرفت با اجرای مدیریت سبز در این حوزه به عنوان پیشرو حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه جیرفت در این زمینه در سه بخش فعالیت خود را آغاز کرده است، یک بخش به عنوان یک سازمان که انرژی در آن مصرف می‌شود در این راستا آموزش‌های هوشمند را مدنظر قرار داده است که استفاده از منابع مدیریت شود و همچنین در تربیت نسل آینده و پروژه‌هایی را که به صورت ملی و استانی به این دانشگاه اختصاص پیدا می‌کند، با رویکرد مصرف بهینه عملیاتی کند.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با بیان اینکه انجمن مدیریت سبز ایران ۱۵ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند، گفت: بیش از هزار کارشناس تربیت شده است و توانستیم درحوزه کاهش رد پای کربن یا گاز‌های گلخانه‌ای در دستگاه‌های اجرایی بیش از نیم تن کاهش ایجاد کنیم و همچنین در بخش صنعت بیش از ده میلیون تن کاهش ایجاد شده است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جیرفت دانشگاه جیرفت دانشگاه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: به مناسبت دوم ارديبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز زمین پاک همایش پیاده روی در دهدشت برگزار شد.
سرهنگ دوم پاسدار محمد جنت افزود: این همایش با حضور پر شور مردم، فرماندار و شورای شهر و با همکاری ورزش همگانی برگزار شد.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این همایش، از پارک شهید دستغیب تا مقبره شهدای گمنام دهدشت پیاده روی کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت
  • دستاورد‌های کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی / دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه شریف ایجاد می‌شود
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود