Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@09:21:36 GMT

بازدهی 80 درصدی فرابورس از اول امسال تا کنون

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۶۷۳۷

در حال حاضر شاخص کل فرابورس ایران از ابتدای سال 98 رشد 80 درصدی و ارزش بازار نیز با رسیدن به بیش از رقم 4 میلیون میلیارد ریال، افزایشی 65 درصدی را نسبت به اولین روز کاری سال جاری ثبت کرد.

اخبار اقتصادی- در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم و طی 5 روز کاری، ارزش کل معاملات 67 هزار و 367 میلیارد ریال رقم خورد که با توجه به ارزش معاملات هفته پیش از آن رشد 107 درصدی را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در پایان روز کاری چهارشنبه، حجم معاملات 7 هزار و 584 میلیون ورقه بود که در این بخش نیز رشدی 91 درصدی نسبت به هفته قبل را شاهد بودیم. تعداد معاملات نیز در این هفته رشدی 43 درصدی داشت و هزار و 121 دفعه خریدوفروش انجام گرفت.

*بازارها زیر ذره‌‌بین

در پایان هفته منتهی به 8 آذر 1398، به‌جز تابلو شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، سایر بازارها هفته‌ای همراه با رشد را در هر سه شاخصه ارزش، حجم و تعداد معاملات سپری کردند.

مرتب‌سازی بازارها بر اساس ارزش معاملات نشان می‌دهد که بازار ابزارهای نوین مالی و بازار دوم با اختلاف در رتبه‌های اول و دوم بالاترین ارزش دادوستدی قرار دارند. ارزش معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال بود و بازار دوم نیز با ثبت بیش از 22 هزار میلیارد ریال، بیشترین سهم را از کل معاملات بر دوش داشتند.

اما پس از این دو بازار، تابلو بازار پایه و بازار اول به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و با فاصله‌ای اندک نسبت به یکدیگر هفته را به پایان رساندند. حجم معاملات در بازار پایه 7 هزار و 522 میلیارد ریال  و در بازار اول 7 هزار و 216 میلیارد ریال بود.

بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز افت 78 درصدی را در ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته داشت و مجموع معاملات در این تابلو 2 میلیارد ریال بود.

در 5 روز کاری گذشته، به جز تابلو شرکت‌های SME در سایر بازارها علاوه بر ارزش معاملات انجام گرفته، حجم و تعداد دفعات معاملات آنها نیز از رشدی قابل توجه نسبت به هفته قبل برخوردار بودند.

*پرمعامله‌ترین صنایع فرابورسی

ارزش معاملات خرد بازار سهام در اولین هفته آذرماه برای صنایع مختلف فرابورسی تقریبا نزدیک بهم بود. در صدر این تقسیم‌بندی گروه زراعت و خدمات وابسته قرار داشت که با انجام 3 هزار و 151 میلیارد ریال معامله، سهم 10 درصدی از کل معاملات خرد بازار سهام را بر دوش داشت.

اما جایگاه دوم مربوط به دو گروه محصولات کاغذی و مواد و محصولات دارویی بود که با اختصاص 8 درصد از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام در این جایگاه قرار گرفتند. ارزش معاملات در این دو گروه حدودا 2 هزار 620 میلیارد ریال بود.

*نگاهی به رخدادهای مهم

از رخدادهای مهم فرابورسی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا813» در بازار ابزارهای نوین مالی اشاره کرد. هر ورقه از این سری اسناد خزانه اسلامی در جریان عرضه آن، 590 هزار ریال قیمت خورد و در تاریخ 19 اردیبهشت 1401 سررسید خواهد شد. مبلغ کل این اوراق 10 هزار میلیارد ریال بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرابورس ایران بازدهی شاخص کل فرابورس ایران حجم معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱ هزار و ۶۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحدی قرار گرفت و هفته نخست اردیبهشت را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۶۵۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۴۳ هزار و ۷۷۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی و شبندر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیش و بوعلی بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۱۱۶ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۰۱ هزار و ۱۳۴ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد آریا بیشترین تاثیر بر ریزش فرابورس ایران داشتند.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس