Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم عبداللهی روز چهارشنبه در اولین کنفرانس تخصصی حقوق کودک استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: یکی از مسایل در جامعه، عدم آگاهی افراد نسبت به حقوق کودک است. اگر جامعه نسبت به حقوق کودک آگاهی پیدا نکند قادر به رعایت آن هم نیست.

وی ادامه داد: نوع نگرش نسبت به حقوق کودک در اغلب کشورها و از آن جمله ایران بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه کودک حق دارد در کنار خانواده شاد باشد، بیان کرد: این حقوق توسط والدینی نادیده گرفته می شود که هنگام طلاق تنها به نفقه که شامل خوراک، پوشاک کودک است، توجه دارند و در عین حال به موضوع نگهداری و تربیت کودک توجهی نمی کنند.

عبداللهی افزود: هیچ تعریف مشخص و واضحی در علم حقوق نسبت به نگهداری از فرزند وجود ندارد و باید در این حوزه کار شود.

وی عنوان کرد: والدینی که با محروم کردن فرزندان خود از کانون خانواده به حقوق کودکان تجاوز می کنند، چگونه می توانند از حق کودک خود حفاظت کنند؟ باید چالش های حاصل از جدایی پدر و مادر بررسی و راهکارهای مناسب برای آن ها اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: بیشتر جرائم خشن در جامعه مربوط به افرادی است که در کودکی مورد آسیب قرار گرفته اند و این پرسش مطرح می شود که چرا حقوق کودکان بزه دیده در جامعه ستانده نمی شود؟

عبداللهی گفت: متاسفانه در قوانین ما به کودک بزه دیده و قربانی جرم کوچک ترین توجهی نشده و بر عکس عمل شده است و باید این موارد مطالبه گری و در مورد این موضوعات جدی کار شود.

وی تاکید کرد: کانون وکلا و جامعه شناسان، حق حضانت که متعلق به کودک است را بررسی کنند و قوانین مربوطه را برای دادگاه و قوه قضاییه شرح دهند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: باید بررسی کرد فضای مجازی تا چه اندازه حقوق کودکان را پایمال کرده است؟ چرا که به وجود آمدن بلوغ زودرس، جرائم خشن ... را در آن ها منجر شده است.

عبد اللهی بیان کرد: هر بزه دیده ای که از فضای مجازی متحمل خسارت شده، باید نسبت به کسانی که این فضا را به وجود آوردند، مطالبه گری کند و دادستان کل نیز باید حق و حقوق جامعه کودک را بستاند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: با حبس افراد مرتکب به جرم کودک آزاری مشکلی حل نمی شود و بازیافت آسیب های روانی کودک توسط متخصصین امر در این حوزه بسیار مهم است.

کد خبر 4782968

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان مرکزی حقوق کودکان بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج بارش برف قیمت بنزین ایلام گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین قزوین شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تعهدات وزارت نفت نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان نیازمند بازنگری دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات شامگاه چهارشنبه در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات‌رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و امروز هم تعداد 888 بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده‌اند قابل تقدیر است و امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است گفت: قطعاً این سیاست‌گذاری وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

وی افزود: البته دغدغه‌های جدی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و در این حوزه به‌صورت مستمر و در تمامی سطوح بر رفع این دغدغه‌ها پیگیری لازم از سوی مجموعه مدیریتی استان در جریان است که مهمترین آنها سهم استان بوشهر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و نیازمند بازنگری است.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات باتاکید بر بازنگری تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان اضافه کرد: وزارت نفت باید با تلاش و پیگیری ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به‌سزایی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مصوبه دولت مبنی بر اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت محقق نشده است تاکید کرد: در حوزه اشتغال با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب 50 درصدی نیروهای بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش استاندار بوشهر این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر را مورد تقدیر قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی 7 هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیروهای بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳