Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه پروفسور رضا خدمات ارزنده‌ای در عرصه‌های علمی و فرهنگی ارائه کرده‌اند،گفت: آثار به جای مانده از ایشان همواره چراغ راه دوستداران علم و ادب است.

نادر جهان آرای عصر امروز در هفتمین روز درگذشت پروفسور فضل اله رضا که با حضور استاندار گیلان در مسجد قدس برگزار شد، اظهار کرد: پروفسور رضا چهره خوشنامی در عرصه علم و دانایی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه پروفسور رضا خدمات ارزنده‌ای در عرصه‌های علمی و فرهنگی ارائه کرده‌اند، افزود: خدمات ایشان وسیع‌تر از جغرافیای گیلان و ایران بوده و جایگاه فرهنگی پروفسور رضا عمیق و ریشه‌دار است.

جهان آرای با بیان اینکه ایشان همواره بر علم آموزی تاکید داشت، ادامه داد: پروفسور رضا در زمینه خیرخواهی و مدرسه سازی یک مدرسه را در شهرستان سیاهکل ساخته‌اند که نمونه‌ای از فعالیت‌های خیرخواهانه ایشان است.

وی ویژگی‌های فردی، علمی و فرهنگی این عالم بزرگ گیلانی را نمونه بارز استعدادهای بی بدیل جامعه ایرانی دانست و تاکید کرد: آثار به جای مانده از ایشان همواره چراغ راه دوستداران علم و ادب است، لذا  مطالعه و معرفی زندگینامه چنین شخصیت‌هایی برای نسل نوجوان، می‌تواند زمینه ساز چنین اندیشمندان بزرگ و عالمی باشد.

در ادامه فیزوز فاصلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان با برشمردن فضایل اخلاقی و علمی پروفسور رضا، اظهار کرد: آنچه که مشخص است کسانی که در گیلان توفیق یافته‌اند، دستی بر قلم داشته‌اند.

وی افزود: جمالزاده با مطالعه یکی از مقاله‌های پروفسور رضا، فرموده «چه قلمی شما دارید، بارها این مقاله را خوانده‌ام و در عمرم چنین قلمی کم دیده‌ام».

فاضلی با بیان اینکه کسانی که لباس فرهنگ را می‌پوشند، ماندگارتر هستند، گفت: توصیه می‌کنم کسانی که علوم محض کار می‌کنند، باید بزرگانی چون پروفسور رضا را الگو قرار دهند.

به گزارش ایسنا؛  پروفسور رضا سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در رشت به دنیا آمد؛ وی تحصیلات مقدماتی را در این شهر و تحصیلات دانشگاهی را در تهران گذراند. پروفسور رضا در سال ۱۳۵۱ نخستین کتابش را با عنوان «دوره هندسی علمی و عملی» تالیف کرد. ایشان چهار کتاب به زبان انگلیسی و ۱۱ کتاب به زبان فارسی تالیف کرد. همچنین بیش از ۱۰۰ مقاله علمی وی نیز به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است.

تحلیل شبکه‌های برق، تئوری اطلاعات، راز آفرینش، رادیو به زبان ساده، پژوهشی در اندیشه‌های فردوسی و نگاهی به شاهنامه بخشی از آثار پروفسور رضا است. همچین کتاب «برگ بی برگی» اثر دیگری از پروفسور رضا است که در زمینه عرفان تالیف شده است.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروفسور رضا درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران همواره نگهبان انقلاب اسلامی بوده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد در پیامی سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: دوم اردیبهشت یادآور صدور فرمان پیر جماران برای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ نهادی که در حدود چهار دهه گذشته همواره نگهبان انقلاب اسلامی بوده و اعضای آن بار‌ها از جان خود برای حفظ انقلاب و آبروی ملت گذشته اند. 

پاسداران دلیرمرد در دوران دفاع مقدس با تکیه بر توان دفاعی خود، نقش پررنگی در بیرون راندن دشمن از خاک این مرز و بوم داشت و در دهه‌های اخیر هم این نیرو‌های انقلابی در کنار وفای به‌عهد خود با مردم برای خدمت صادقانه در عرصه جهاد و سازندگی کشور، با صدور پیام آزادگی و آزادمردی برآمده از بطن انقلاب اسلامی به دیگر ملت‌های آزادی‌خواه، در نبرد با دشمنان اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، خود را فدای ملت کردند. 

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان عالی مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سرباز دلاور اسلام، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه پاسداران جان برکف و خانواده‌های معززشان و ملت شریف ایران تبریک عرض می‌نماییم.

دیگر خبرها

  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • خدمات محمود نجم‌آبادی به علم پزشکی
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت
  • سپاه پاسداران همواره نگهبان انقلاب اسلامی بوده است