Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قلی الله قلیزاده شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور همراه بود، اظهار داشت:  از دولت می خواهیم اعتبارات استان را بازنگری کرده و اعتباراتی که متناسب با مردم این دیار است را تدوین و تقدیم شورای اسلامی کند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی آزادراه تبریز- بازرگان به دلیل اهمیت آن باید تسریع شود و همچنین اهمیت آزادراه تبریز- باکو نیز بر لزوم شتاب بخشی در اجرای این پروژه حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الله قلیزاده همچنین با اشاره ای به لزوم تسریع در تکمیل مسیر تبریز- اهر گفت: این جاده سال های سال است که در انتظار تکمیل شدن بوده و همچنین بزرگراه میانه- بستان آباد، تبریز- سهند و اصلاح بزرگراه هشترود به مراغه نیز از دیگر پروژه های مهم راه استان به شمار می روند.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه بر ورود جدی دولت به قضیه ورود فاضلاب های ارمنستان به رود ارس گفت: هم اکنون فاضلاب ها و پساب های مس و طلا از این کشور به ارس می ریزد که محیط زیست منطقه را به شدت تهدید می کند و در آینده نزدیک شاهد فاجعه انسانی و زیست محیطی در این منطقه خواهیم شد.

وی ادامه داد: از دولت می خواهیم در این زمینه ورود جدی داشته باشد تا از هر گونه فاجعه انسانی در این منطقه جلوگیری شود.

کد خبر 4783033

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی رود ارس بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج بارش برف قیمت بنزین گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین ایلام قزوین شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که ایران به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

دولت ارمنستان اخیرا چهار روستای مرزی در منطقه «قزاق» در خاک جمهوری آذربایجان که مورد مناقشه با این کشور بود را به باکو واگذار کرد.

این روستا‌ها به مدت بیش از سه دهه در کنترل ارمنستان قرار داشتند.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان نیز روز شنبه اعلام کرد نیرو‌های مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

سربازان مرزبان روسیه از سال ۲۰۲۱ طبق یک توافق دو جانبه در پشت مرز تاووش در خاک ارمنستان استقرار داشته‌اند.

پاشینیان در این ارتباط گفت: ایست بازرسی‌های روسیه در یک وضعیت برقرار شدند و اکنون اتفاقی که دارد می‌افتد این است که این وضعیت دستخوش تغییر بزرگی می‌شود و این تغییر بزرگ باید بر همه زمینه‌ها اثر بگذارد. معنی این صحبت این است که اکنون ما در اینجا یک خط مقدم نداریم بلکه یک مرز داریم و یک مرز علامت صلح است. این معنی‌اش این است که نیرو‌های مرزبانی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواهند توانست با همکاری با یکدیگر و با اتکا به خود از مرز محافظت کنند.

دیگر خبرها

  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار