Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قنادان درباره ارائه وام ۵۰میلیونی به تاکسیران‌ها برای تعویض خودرو اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم شرایطی فراهم کنیم که تاکسیران‌ها بتوانند خودروی خود را با هزینه کمتر نسبت به گذشته نوسازی کنند.

وی ادامه داد: در گذشته وام‌های ۲۰میلیون تومانی داده می‌شد که نرخ سود آنها ۱۶درصد بود؛ البته آن زمان قیمت خودرو نیز حدود ۳۳میلیون بود، ولی در حال حاضر قیمت خودروی پژو ۶۴میلیون تومان یعنی حدود دو برابر شده است؛ بنابراین تلاش کردیم از منابع شهرداری (منابع حاصل از اجرای طرح ترافیک) به تاکسیران‌ها وام بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: وامی که ابتدا طراحی شده بود ۴۰میلیون تومان با بهره ۴درصد بود، ولی در حال حاضر آن را به ۵۰میلیون تومان افزایش داده‌ایم؛ بدین ترتیب بخش قابل توجهی از قیمت خودرو پوشش داده می‌شود. بازپرداخت آن نیز ماهانه کمتر از یک میلیون تومان است، البته تاکسیران‌ها می‌توانند از وام ۴۰میلیونی نیز استفاده کنند که بازپرداخت آن حدود ۷۰۰هزار تومان است.

وی افزود: نکته مثبتی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر فردی بخواهد از بانک چنین وامی دریافت کنند، باید دو ضامن رسمی و گواهی کسر از حقوق داشته باشند؛ اما شرایطی که برای تاکسیران‌ها در نظر گرفته‌ایم اینگونه نیست. از تاکسیران یک‌ فقره چک دریافت و خودرو به‌عنوان ضمانت در نظر گرفته می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: ساتین

کلیدواژه: تاکسی فرسوده تاکسیرانی ایران شرایط دریافت وام تاکسی طرح تعویض تاکسی های فرسوده وام تاکسی فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس