Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر؛ پس از اینکه در ماههای اخیر موضوع وضعیت و شفاف سازی آب موقوفه حیاض شهر فردوس در فضای مجازی و رسانه ای به یکی از مطالبات جدی مردم تبدیل شده بود و ابهامات زیادی را در پی داشت مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و چند تن از معاونین آب و فاضلاب شهری و روستایی را بر آن داشت تا با سفر به فردوس و بررسی موضوع در حضور فرماندار و مدیران مربوطه به این حاشیه ها خاتمه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه در اتاق کار فرماندار فردوس و با حضور تمام مسئولان ذیربط استانی و محلی تشکیل ومنجر به تواقفنامه ای شد که چنانچه عملیاتی شود برکات آنرا مردم شهرستان فردوس در قبوض آب خود مشاهده خواهند کرد.

اعتراف به کم کاری در فرهنگ ساری وقف

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی شامگاه چهارشنبه در این جلسه به صراحت مسائلی از اینگونه که در خصوص موقوفات مطرح می شود را به دلیل کوتاهی اوقاف در تبیین موضوع وقف دانست و افزود: به دلیل کمبود شدید نیروی انسانی در اداره های تحت مدیریت استان، نتوانسته ایم جایگاه وقف و از همه مهمتر موضوع عمل به نیت واقف را برای مردم تبیین کنیم.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در خصوص موقوفه آب حیاض شهر فردوس نیز گفت: کل موقوفه آب حیاض شهر ۴۵۰ فنجان از آب بلده بوده که متاسفانه اکنون ۳۲۹ فنجان در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه فردوس و مابقی به علت خرید و فروش های گذشته گم شده و نمی توان آنها را ردیابی کرد.

وی گفت: از سال ۹۵ که این مقدار آب در اختیار اداره اوقاف قرار گفته بدلیل آنکه ساز و کاری برای دادن این آب به مردم نبوده درآمد حاصله را صرف خرید آب سرد کن، پرداخت قبوض آب نیازمندان و آب شیرکن در سطح شهر فردوس کردیم.

آماده واگذاری آب حیاض به دولت هستیم

بخشی پوراضافه کرد: این موضوع نزدیکترین راه به نیت واقف بود و اکنون نیز در صورت آمادگی دولت آنرا جهت استفاده آب شرب مردم به آب و فاضلاب فردوس واگذار می کنیم.

در ادامه مدیرآب منطقه ای فردوس با تشریح وضعیت مخازن زیرزمینی آب شرب فردوس گفت: از سال ۷۶ تغذیه ای برای دشت فردوس نداشتیم و فقط ۹ درصد آب باران و روان آبها تبدیل به آب زیرزمینی می شود.

رحیمی با بیان اینکه ۷۰ درصد از آب کیفی فردوس از دشت سرایان تامین می شود افزود: چاههای این منطقه را نیز تا سنگ مخازن کف شکنی کرده ایم و امروز مهمترین مشکل فردوس تامین آب کیفی است که حکم کیمیا را دارد.

به گفته وی تا سال گذشته تامین آب فردوس نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته که با تورم حتما این رقم افزایش یافته و در این شرایط آب بلده که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است می تواند حداقل بخشی از مشکلات موجود ما را حل کند.

حیدرزاده مدیر حقوقی آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای اجرای زیرساخت های مورد نیازجهت ورود آب حیاض شهر فردوس به شبکه آب شرب پول گذاشته ایم افزود: این طرح توسط مشاور در دست مطالعه و بررسی است تا مسائل فنی و بهداشتی آن حل شود.

اختصاص اعتبار برای آماده سازی زیرساخت ها

مدیر آب و فاضلاب فردوس نیز میزان آب حیاض شهر را ۱۱ لیتر در ثانیه دانست و گفت: این آب واقعا مورد نیاز مردم است و برای انتقال آن اعتبار اختصاص یافته و در دست مطالعه است.

در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی با امضای توافقنامه ای بین اوقاف و امورخیریه استان، شرکت آب و فاضلاب استان و فرمانداری فردوس مقرر شد پس از تامین زیرساخت های لازم، آب موقوفه حیاض شهر فردوس به صورت رایگان دراختیار آب و فاضلاب فردوس قرار گیرد تا با لحاظ مسائل فنی بصورت رایگان به مصرف مردم برسد.

کد خبر 4783039

منبع: مهر

کلیدواژه: فردوس اداره کل اوقاف خراسان جنوبی بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج بارش برف قیمت بنزین گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین ایلام قزوین شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • داستان شور نمکی‌ها و قصه شیرین کیک‌ و نوشابه بعدازظهر
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود