Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز چهارشنبه با درخواست از دولت یونان برای بهبود شرایط زندگی در اردوگاه‌های آوارگان، اعلام کرد اروپا باید تلاش بیشتری به منظور محافظت از پناهجویان کودک انجام دهد.

بر این اساس، دولت محافظه کار جدید یونان در مقایسه با دولت چپگرای قبلی موضع تندتری در قبال بحران مهاجرت اتخاذ و اعلام کرده است در را به روی افرادی که استحقاق ماندن در این کشور ندارند، خواهد بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونان طرح‌هایی را برای بستن اردوگاه‌های شلوغ آوارگان و جایگزین کردن آن‌ها با بازداشتگاه‌ها اعلام کرده است تا هم از آن‌ها برای نگهداری و اخراج پناهجویانی که درخواستشان رد شده است، استفاده کند هم به عنوان مرکزی برای پذیرش و بررسی درخواست پناهجویان جدید از آن‌ها بهره ببرد.

کمیسر فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پس از بازدید از اردوگاه‌ها در جزیره لسبوس اعلام کرد: "ما نمی‌توانیم بپذیریم که آن‌ها (پناهجویان) در چنین شرایط فلاکت باری زندگی کنند. شرایط بسیار چالش برانگیز است و به بهبود فوری نیاز دارد".

ورود پناهجویان از ترکیه، همسایه یونان، در ماه‌های اخیر مجددا افزایش یافته به طوری که بیش از ۳۷ هزار نفر در کمپ‌ها در جزایر شرقی دریای اژه جا داده شده اند، که بسیار فراتر از ظرفیت این مراکز است.

هفته گذشته، سازمان خیریه پزشکی موسوم به پزشکان بدون مرز با ابراز نگرانی درباره وضعیت مراکز جدید، اعلام کرد ممکن است این مراکز بتواند شرایط زندگی پناهجویان را بهبود ببخشد، ولی احتمال می‌رود به زندانی برای افرادی تبدیل شود که در جستجوی امنیت هستند، ولی در "یک ماجرای بی پایان" گرفتار شده اند.

گراندی افزود یونان در بین کشور‌های ساحلی اتحادیه اروپا، کشوری است که بیشترین تاثیر را از بحران مهاجرت متحمل شده است.

گراندی که قرار بود امروز با نخست وزیر یونان دیدار کند، گفت: "من بسیار نگران کودکان هستم، به ویژه کودکانی که به تنهایی سفر می‌کنند. آن‌ها در برابر خشونت و استثمار بیشترین آسیب پذیری را دارند".

وی خواستار راه حل جمعی اروپا برای حفاظت از کودکانی شد که بدون همراه هستند. دولت یونان قصد دارد تا پایان سال تا ۲۰ هزار نفر را به خارج از جزایر انتقال دهد و انتظار دارد مراکز جدید تا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ آماده شود. مقامات دولتی اعتقاد دارند بیش از ۸۰ هزار مهاجر و پناهجو در حال حاضر در یونان هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی گل گهر گزینه هدایت تیم ملی یونان!

سکان هدایت تیم ملی یونان به اوزونیدیس می‌رسد؟

طرفداری | مارینوس اوزونیدیس، سرمربی یونانی تیم گل‌گهر، به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال یونان مطرح شده است.

اوزونیدیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با هدایت تیم گل‌گهر عملکرد موفقی داشته و این تیم در حال حاضر با 33 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد. تیم ملی فوتبال یونان که در مرحله مقدماتی جام ملت‌های یوفا نتیجه را به گرجستان واگذار کرد و از صعود بازماند، به دنبال تغییر سرمربی خود است.

سایت‌های یونانی از جمله "gazzetta" در گزارشی به بررسی گزینه‌های هدایت تیم ملی یونان پرداخته و در آن از "مارینوس اوزونیدیس" سرمربی تیم گل‌گهر نیز نام برده است.

طبق گزارش این سایت، اوزونیدیس در حال حاضر هدایت تیمی در ایران را بر عهده دارد و با توجه به اینکه قرارداد او با باشگاهش 1+1 ساله است، می‌تواند در پایان فصل هدایت تیم ملی یونان را بر عهده بگیرد.

هنوز مشخص نیست که آیا اوزونیدیس هدایت تیم ملی یونان را بر عهده خواهد گرفت یا خیر. اما عملکرد خوب او در گل‌گهر و همچنین سابقه مربیگری درخشانش در یونان، او را به یکی از گزینه‌های مناسب برای این سمت تبدیل کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • ظرفیت گردشگری برای بهبود وضعیت اقتصادی روستانشینان مورد استفاده قرار گیرد
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • سرمربی گل گهر گزینه هدایت تیم ملی یونان!
  • مرتضی نائیجی در گفت و گو با قدس: شفافیت شرکت‌های دولتی به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی در دست دولت، به پایان رسید
  • چرا نتیجه رشد اقتصادی در سفره‌های مردم دیده نمی‌شود؟
  • انتخابات دوره هفتم نظام صنفی رایانه‌ای ، رو به بهبود یا افول؟