Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
کمبود سرانه دانشجویی علوم پزشکی فعالیت‌های فرهنگی را کاهش داده است معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از کمبود سرانه فرهنگی و دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی انتقاد کرد.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با اشاره به کمبود سرانه فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: متاسفانه سرانه فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به دانشگاه‌های وزارت علوم بسیارپائین است.

وی افزود: کمبود این سرانه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی را کاهش داده که ما درخواست کردیم که این کاهش سرانه برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی جبران شود.
ثبت‌نام وام ویژه دکتری آغاز شد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام وام ضروری ویژه دکتری از امروز شنبه، ۲ آذرماه خبر داد.

بر اساس این گزارش، ثبت نام این وام تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد. پرداخت وام ضروری ویژه دکتری یک مرحله در طول تحصیل دکتری امکان‌پذیر است.  
انتخابات شورای صنفی دانشگاه علامه طباطبایی ۱۰ آذر برگزار می‌شود معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در اطلاعیعه‌ای زمان برگزاری انتخابات شورای صنفی در این دانشگاه را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، بر اساس این اطلاعیه انتخابات در دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده اقتصاد و خوابگاه شهید گلعذاری ۱۰ آذر ماه برگزارمی شود.  
روسای ۸ دانشگاه کشور انتخاب شدند سعید رضا عاملی با اشاره به انتخاب ۸ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: در جلسه ۳۴ کمیته تعیین رؤسای دانشگاه‌ها که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد؛ با موافقت اعضاء این کمیته، رؤسای ۸ دانشگاه کشور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس رأی اعضای کمیته کامبیز مینایی به عنوان رئیس دانشگاه جهرم، حسن ختن لو به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی همدان، فرهاد یکه یزدان به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رضا نصراصفهانی به عنوان رئیس دانشگاه هنر اصفهان و قاسم برید لقمانی به عنوان رئیس دانشگاه یزد انتخاب شدند.

عاملی اضافه کرد: همچنین مجید شیرانی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد، علیرضا زالی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و محمد رضا قدیر به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم انتخاب شدند.  
۱۶۰۰ زوج تاکنون در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کردند غلامی، دبیر بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی با اشاره به آمار ثبت نام دانشجویان در این دوره گفت: تاکنون ۱۶۰۰ زوج در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند.

وی افزود: مهلت ثبت نام تا ۳۰ آذر است و پس از اتمام این زمان در صورت درخواست دانشجویان تمدید مهلت ثبت نام به دفاتر نهاد اعلام می‌شود.

غلامی در خصوص ظرفیت شرکت زوج‌های دانشجویی در این دوره گفت: ظرفیت نامحدود است پیش بینی ما برای همسفر تا بهشت ۱۵ تا ۲۰ هزار زوج است. به لحاظ ساختاری آمادگی پوشش این تعداد دانشجو را داریم و در صورت نیاز ساختار جدید اضافه خواهیم کرد.
دانشگاه تربیت مدرس مجوز فروش خوابگاه پیروزی را گرفت با تصویب وزیران عضو کمیسیون لوایح، وزارت علوم می‌تواند نسبت به فروش تعدادی واحد مسکونی خوابگاهی به نام ساختمان پیروزی متعلق به دانشگاه اقدام کند.

وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد قانون محاسبات عمومی کشور با فروش تعدادی واحد مسکونی خوابگاهی به نام ساختمان پیروزی، واقع در خیابان دربند تهران متعلق به دانشگاه تربیت مدرس موافقت کردند.

مطابق این تصمیم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجاز است نسبت به فروش واحد‌های فوق، مشروط به رفع مشکلات و موانع مربوط به تغییر کاربری واحد‌های تجاری موجود در ملک یادشده به منظور ایجاد ارزش افزوده، اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز و مطابق قوانین و مقررات مربوط هزینه نماید.   طرح جامع خانواده و ازدواج رونمایی می‌شود رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از تهیه و تدوین طرح جامع خانواده و ازدواج به منظور رفع موانع ازدواج دانشجویان خبر داد.   حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در برنامه زنده تلویزیونی «سلام صبح بخیر» شبکه سه با اشاره به آغاز ثبت‌نام بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی گفت: همه زوج‌های دانشجو که تاریخ عقد آنان از اول فروردین ۹۷ تا پایان آذرماه ۹۸ باشد، می‌توانند برای شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی در مشهد مقدس ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه به عوامل موثر در افزایش استقبال دانشجویان از ازدواج همزمان با تحصیل اشاره و تصریح کرد: در این زمینه گاهی موانع اقتصادی مانند مشکل مسکن و درآمد وجود دارد و گاهی موانع ذهنی از جمله تصورات نادرست دانشجویان یا خانواده‌ها از تشکیل زندگی، که نهاد نمایندگی رهبری در تلاش است با ارائه برنامه جامع خانواده و ازدواج که به زودی رونمایی می‌شود، گامی جهت رفع این موانع و فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر ازدواج دانشجویی بردارد.   زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی دانشگاه تهران تا ۲۵ آذر تمدید شد معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، طی اطلاعیه‌ای تمدید زمان ثبت‌نام درخواست وام‌های دانشجویی را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، زمان ثبت‌نام درخواست وام‌های دانشجویی نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در سامانه گلستان به نشانی ems.ut.ac.ir و پورتال دانشجویی به نشانی bp.swf.ir تا تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ تمدید شده است.   خدمات فرهنگی جدیدتری به زائران دانشگاهی ارائه می‌شود رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات کار با عظمتی است و ما در تلاشیم با باز تعریف و بازآرایی، خدمات فرهنگی جدیدتری به زائرین دانشگاهی ارائه دهیم.

مراسم تشکر و قدردانی از زحمات مسئولین بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات با حضور حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رئیس و معاونین ستاد در شهر مقدس قم برگزار شد.

این جلسه به منظور هم اندیشی و هم افزایی در اعزام‌های دوره جدید عتبات دانشگاهیان و تقدیر از زحمات مجموعه دست اندرکاران و مسئولین بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق شکل گرفت.

در ابتدا حجت الاسلام مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن تقدیر از زحمات مجموعه بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق در طول اعزام‌های عتبات دانشگاهیان گزارش مختصری از بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ارائه داد و مواردی که در جلسه با نمایندگان ستاد در عتبات و مدیران کاروان‌های دانشگاهیان مطرح شده بود، را به سمع و نظر حاضرین در جلسه رساند.
سرعت پایین افزایش ودیعه‌های مسکن متاهلی / وام‌هایی که با تورم همخوانی ندارد زمانی که طرح مصوب وام‌های دانشجویی اجرایی شد، در زمان اجرا می‌توانست گرهی از دانشجو باز کند؛ اما رفته رفته بالا رفتن تورم به ویژه در حوزه مسکن باعث شد که این وام‌ها نتواند مشکلی از دانشجو حل کند.

 اگر دانشجو باشید و یا دوره دانشجویی را طی کرده باشید، خوب درک می‌کنید که هزینه‌های دوره دانشجویی را نمی‌توان از دوره تحصیل جدا کرد. هزینه‌هایی از جمله رفت و آمد به دانشگاه، خرید جزوه و کت  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عتبات دانشجویی وام دانشجویی رستمی ازدواج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • واگذاری املاک مازاد وزارت کار
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها