Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:12:28 GMT

منطقه نمونه گردشگری اوان به بخش خصوصی واگذار شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۹۴۰۱

منطقه نمونه گردشگری اوان به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در این باره اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری اوان با چشم اندازهای بدیع و منحصر بفردش فرصتی کم‌نظیر برای جذب بیشتر گردشگران بوده و ایجاد زیر ساختهای گردشگری و امکانات رفاهی در این منطقه از اولویتهای توسعه پایدار گردشگری در استان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه و رونق گردشگری کشور، فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار منطقه اوان در جراید رسمی کشور منتشر و منجر به شرکت هشت سرمایه گذار شد که پس از ارزیابی توان فنی و مالی شرکت کنندگان، سه سرمایه گذار انتخاب و طرح پیشنهادی آنها برای ساماندهی این منطقه در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت احمد جوانمرد برای بهره برداری و ارائه خدمات گردشگری در این منطقه انتخاب شد.

خزائلی با تاکید بر ارائه خدمات توسط سرمایه گذار متناسب با طرح جامع گردشگری تصریح کرد : ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و فراهم آوردن شرایط مناسب برای ورود گردشگران به منطقه اوان، حفاظت از حریم دریاچه و چشم‌اندازهای طبیعی و ایجاد اشتغالزایی مهمترین موضوعی است که باید از سوی سرمایه‌گذار مورد توجه قرار گیرد تا عواید اقتصادی برای مجموعه استان و مردم را در پی داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین نقش مردم محلی در ساماندهی و رفع مشکلات منطقه اوان را بسیار موثر خواند و افزود : امیدوارم مردم محلی با همراهی دهیاران روستاهای اطراف منطقه نمونه گردشگری برای ساماندهی منطقه تلاش کنند تا حضور سرمایه‌گذار به نتایج مطلوبی منجر شود.

کد خبر 4783076

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی قزوین دریاچه اوان قزوین بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج بارش برف قیمت بنزین گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی ایلام بنزین قزوین شهرکرد بیرجند تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر