Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@13:15:40 GMT

جمع‌آوری ۲۰ هزار معتاد از محله هرندی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۹۷۴۷

جمع‌آوری ۲۰ هزار معتاد از محله هرندی

تقی رستم وندی افزود: طی سال جاری و اواخر سال گذشته جمع آوری معتادان متجاهر به طور متمرکز در محله هرندی صورت گرفت و حدود ۲۰ هزار نفر، رسیدگی و ساماندهی شدند. برخی از آنها به مراکز معرفی و در این مراکز نگهداری شدند و برخی نیز به وابسته مشکلاتی که داشتند، با آنها برخورد شد.

وی ادامه داد: مشکل و گره اصلی در بحث معتادان متجاهر، حلقه پایانی اقدامات است؛ یعنی آنها را می گیریم و در مراکز هم نگهداری می شوند و حتی ترک هم می کنند، اما درمان قطعی این افراد بستگی به این دارد که اشتغال برای آنها فراهم شود و دوباره منزلت اجتماعی خودشان را به دست آورند و ارتباط آنها با خانواده دوباره برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستم وندی گفت: در کل باید جامعه پذیری برای معتادان صورت گیرد، متاسفانه فعالیت های ما تا مقطع اشتغال پیش می رود و فرد دوباره آزاد و وارد جامعه می شود، در معرض خطر قرار می گیرد و دوباره این چرخه ادامه می یابد.

وی تاکید کرد: امروز سپاه، بسیج و ستاد مبارزه با مواد مخدر به میدان آمده اند و روی حلقه پایانی کار می شود و اخیرا هم مرکز شهید زیادی که سال جاری از طریق سپاه تهران حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر را پذیرش کرد، روی بحث اشتغال آفرینی کار می کند و در تبریز هم روی اشتغال آفرینی متعادان کار شده است. طوری که اگر در سطح شهر تبریز بروید کمتر با معتاد متجاهر و متکدی برخودرد می کنید، به دلیل اینکه روی حلقه پایانی کار شده است و دستگاه ها متوجه این خلاء شده اند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم در حوزه درمان به توفیق برسیم، افزود: باید برای تمام افراد معتاد تحت پوشش شغل ایجاد کنیم تا آنها بتوانند به کانون خانواده بازگردند.

وی تصریح کرد: بنابر این حلقه مفقوده فرآیند درمان اعتیاد این است که فرد پس از ترک کردن تحت پوشش و صیانت اجتماعی قرار گیرد و این امکان را پیدا کند که شغلی به دست آورده و به خانواده بازگردد، اما ما نمی‌توانیم تا مرحله پایانی معتادان را هدایت کنیم. متاسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی این حلقه مفقوده ایجاد شده است.
رئیس سازمان اجتماعی کشور به مراکز ماده ۱۶ نیز اشاره کرد و گفت: معتادان می‌توانند دو دوره ۶ ماهه را با حکم قضایی در این مراکز نگهداری شوند. البته در قانون ظرفیت‌هایی وجود دارد که قضات می‌توانند با حکم قضایی مدت بیش از این را حکم دهند، اما قانون این است که دو دوره ۶ ماهه می‌توانند معتادان را در این مراکز نگهداری کنند.
رستم وندی با اشاره به نقش اثربخش و موفق سازمان های مردم نهاد در درمان معتادان نیز گفت: به دلیل اینکه  افراد آگاهانه به این مراکز (غیردولتی و سمن ها) مراجعه می‌کنند و درمان نیز در این مراکز در سطح استاندارد و در کنار خانواده انجام می‌شود،‌ اثربخش واقع می شود. در واقع شرط درمان، همراهی خانواده است.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1325434

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تبریز وزارت کشور ستاد مبارزه با مواد مخدر بنزین سهمیه بندی بنزین حسن روحانی باشگاه استقلال یارانه سینمای ایران آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس هدفمندسازی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از یک واحد تزریقاتی، چندین قلم داروی غیر مجاز کشف و نسبت به پلمب آن اقدام شد.

افشاری افزود: این واحد تزریقاتی در قالب مطب، پروانه فعالیت پزشک را بر روی دیوار نصب کرده بود ولی بدون حضور پزشک و با سوءاستفاده از سرنسخه سفید سه پزشک اقدام به سودجویی و تجویز دارو به بیماران و فروش غیرقانونی دارو می‌کرد.

وی اضافه کرد:طبق گزارش‌های دریافتی از فعالیت غیرقانونی این واحد تزریقاتی که توسط بازرسان اداره نظارت بر درمان تهیه شده بود، این واحد مورد بازرسی قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: طبق این بازرسی، فعالیت‌های غیرقانونی این واحد و اقلام دارویی غیرمجاز کشف شده صورتجلسه و جهت رسیدگی، به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع داده شد.

افشاری به شهروندان هشدار داد: از مراجعه به مراکز غیرمجاز درمانی که فاقد تابلو و مجوز فعالیت هستند خودداری کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید توجه داشته باشند که فعالیت واحد‌های دارای مجوز نیز بدون حضور مسئول فنی که پروانه به نام او صادر شده، غیرقانونی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: مراکز غیرمجازی که توسط افراد غیرمتخصص اداره می‌شوند، علاوه بر اینکه صلاحیت درمان بیماران را ندارند، تهدیدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌آیند.

دیگر خبرها

  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • درخواست حق اولاد برای خانم های شاغل
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • امروز در رسانه‌ها چه گذشت؟
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب